wondgenezing gaat niet goed

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
MirLa

wondgenezing gaat niet goed

Bericht door MirLa » 17 jun 2018 15:46

Beste Dokter van Selms,

10 dagen geleden heb ik een bovenooglidcorrectie laten doen, veel pech gehad. Verdoving werkte niet optimaal, veel pijn gevoeld, daarna ernstige bloeduitstortingen bij beide ogen rondom en het gaat niet goed op 2 plekjes met de wondgenezing. Op de 6e dag na de ingreep ging ik terug naar de kliniek omdat er nog steeds wondwocht er uit kwam vanonder de pleisters. (ik kon de wond niet zien). PC heeft het vluchtig bekeken, de wond met kraanwater lichtjes schoongemaakt en verklaard dat het mooi zou genezen, zonder de wond grondig te bekijken. Ik heb het ook bekeken, er zaten 2 kleine openingen in de hechtlijn. Plakkertjes er op, klaar. Volgende dag verwijderde de assistente de hechtingen en zag de gaatjes. Ze riep de aanwezige pc erbij. Die heeft me gerustgesteld dat het mooi zou genezen en heeft de wond weer afgeplakt met die pleisterjes. Na 5 dagen mocht ik ze verwijderen. Nu zie ik nog steeds de 2 openingen, rondom dik en rood, de opening is ca. 2 mm breed en ca 3 en 5 mm lang. Het geneest in het midden vanuit de diepte, maar mooi word het nooit meer. De randjes zijn rood en verdikt.Naar mijn gevoel zat de pleister in de eerste dagen in de wond, er zat een soor "knik" erin, en daardoor kon op die plekjes niet optimaal genezen.
Mijn vragen: Komt dit nog goed? Waardoor komt dit? Waarom heeft de pc de wond niet opnieuw gehecht op die 2 kleine plekjes? Of is dat niet gebruikelijk?
Hoe kan ik een foto opsturen?
Alvast zeer bedankt voor uw tijd en antwoord!

Plaats reactie