ogenleden na drie weken nog enorm dik

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
tonnies

ogenleden na drie weken nog enorm dik

Bericht door tonnies » 27 okt 2011 19:48

Beste heer Ingels,

D.d. 4 oktober heb ik een bovenooglidcorrectie ondergaan. Mijn oogleden zijn na ruim drie weken nog steeds fors met vocht gevuld. Vooral na het slapen is dit gigantisch. In de loop van de dag zakt het enigszins maar is niet volledig weg. Ik lig al die tijd al wat hoger met mijn hoofd.
Inmiddels verschijnt er ook in mijn rechter oog een tweede oogplooi. Deze ligt vlak onder de aangebrachte plooi.
In de binnenste ooghoek, daar waar de hechting in/uit kwam, zit een bobbeltje welke hard, wat paars en wat pijnlijk is, De aangebrachte plooi zit erboven, de ontstane plooi er net onder.
Mijn vraag is wat te doen of te laten of is geduld hebben na ruim drie weken nog steeds de remedie.
Af en toe smeer ik met biodermal littekencrème.

Met vriendelijke groet van Tonny.

Angela73

Re: ogenleden na drie weken nog enorm dik

Bericht door Angela73 » 29 okt 2011 11:07

Hoi Tonny,

Ik heb 4 oktober jl. OOK een bovenooglidcorrectie gehad.
Jij ook toevallig in Velthuis Rotterdam?
Ik had ook Biodermal littekenzalf en ogen bleven ook zo dik maar ik ben gestopt met die creme. Het is niet noodzakelijk en ik heb de indruk dat mijn ogen daar juist dik door bleven. Daarnaast zag ik soms wazig omdat de creme 's nachts (ik deed het alleen op voor het slapen gaan) in mijn ogen liep.
Mijn ogen zijn nu al iets minder dik en opgezwollen. Wel heb ik rode plekjes in de binnenkant van mijn ogen, en zijn de littekens nog vurig rood. Hoop wel dat dat vermindert. Succes jij ook! Ik wilde dit je even ter info meegeven.

Groeten Angela

tonnies

Bericht door tonnies » 29 okt 2011 14:08

Hoi Angela,

Pfff gelukkig dat het bij jou al wat minder wordt.
Behoudens het giga vocht en de kleine verdikking in de ooghoek gaat het overigens prima; littekens genezen goed, niets blauw/groen en geel meer en ook geen vocht onder mijn ogen.
De biodermal smeer ik alleen maar een klein beetje op dat ene harde plekje in de ooghoek.
Ik ga ervanuit dat het tweede ontstane litteken wel weg zal gaan als het harde plekje weg is en de ogen minder dik zijn.
Ik heb de ooglidcorrectie in het Vlietland ziekenhuis te Schiedam laten doen.

Succes en Groetjes van Tonny.

dr. K. Ingels

Bericht door dr. K. Ingels » 29 okt 2011 22:46

Beste Tonny,
Drie weken na een ingreep kunnen de oogleden zeker nog gezwollen zijn en het litteken paars. Nu komt het erop aan dat uw behandelend chirurg zich laat zien. Een operatie stopt immers niet bij het leggen van de laatste hechting, doch pas op het moment dat u tevreden bent. Littekencreme heeft op dit moment niet zoveel zin. Licht masseren met dagcreme is minstens zo goed en afdoende.
met vriendelijke groet,
Dr. k. Ingels

saskia40

Bericht door saskia40 » 18 apr 2014 12:58

Hadden jullie ook boven het litteken dat het lijkt of je hamsterzakken hebt, alsof je vanaf je wenkbrauw tot je litteken heel bol staat.
Bij 1 oog heel erg voelt ook niet fijn omdat er wat op ligt en met kijken er wat in de weg zit, andere oog is het wat minder.

Ik lees alleen vocht onder ogen, of dikke oogleden, maar niemand met verdikking boven je litteken.
Kan het zijn dat bij sommige je ogen na een operatie gaan hangen omdat ander vel gaat hangen?

Ipv hangend vel wat weg is gehaald met aftekenen, heb ik daar nu dat het naar beneden zakt (alsof onder je wenkbrauw het vel nu naar benden is gezakt) ipv van een frisse uitstraling.

Dat is het gene waar ik me zorgen om maak.
Moet wel voelen als je eigen oog en niet meer last krijgen met kijken als voor een operatie.

Loopt niet mooi naar achteren zoals bij mijn oude oog en normale ogen horen te lopen, maar hangt er een bolling dat voelt naar.
Maak me zorgen, iemand?

moppie

Bericht door moppie » 06 feb 2017 10:40

morgen 4 weken geleden dat ik een ooglidcorrectie heb gehad nu nog blauw en dik en ik hem rimpels gekregen hoe kan dit

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 12 feb 2017 15:31

laat eens een foto zien van de situatie voor en na! groeten Dr van selms, plastisch chirurg OLVG west

Faya10

Bericht door Faya10 » 23 feb 2017 22:14

Hoi; bij mij precies hetzelfde. Het is alleen vij mij korter geleden en 1 oog. Andere oog geen vocht meer maar ooglid op de wimpers. Weet het even niet meer.

Plaats reactie