'Sporten' na de operatie

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
Om spammers en spam te weren is registreren alleen mogelijk met een .nl of .be e-mailadres. U kunt dus niet registreren met een .com adres zoals bijv. een hotmail of gmail e-mail adres.
Het plaatsen van namen van artsen, behalve de naam van de forumarts(en), klinieken en woonplaatsen is niet toegestaan.
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).

'Sporten' na de operatie

Berichtdoor chantal » za nov 26, 2011 2:02 am

Beste Dr. Ingels,

Ik ben aan het overwegen om een boven ooglidcorrectie uit te laten voeren.
Nu is er veel informatie over sporten na zo'n operatie. Ik heb gevonden dat over het algemeen wordt aangeraden minstens een week te wachten en contactsporten of andere sporten waarbij de huid makkelijk beschadigt pas na minstens een maand.
Nu doe ik zelf erg actief aan duiken, tot 30 meter diepte. Dat brengt vrij grote drukverschillen met zich mee en ik vroeg me af of u iets zou kunnen zeggen over hoe lang je daar het beste mee kan wachten?
Het is een vrij specifieke vraag, als u er daardoor ook niks over durft te zeggen kan ik dat goed begrijpen. Ik kon alleen (weinig verrassend) nergens anders deze informatie vinden, vandaar dat ik het langs deze weg probeer.

Alvast bedankt,

Groetjes chantal
chantal

Re: 'Sporten' na de operatie

Berichtdoor dr. K. Ingels » vr dec 16, 2011 9:33 am

Beste Chantal,
excuses voor mijn late antwoord (verblijf in buitenland, waar ik toevallig ook gedoken heb :wink: ).
De druk op de diepte waarop jij duikt is wel aanzienlijk (3 atmosfeer?), doch dat zal de huid niet snel beschadigen. In zijn algemheenheid vraag ik mensen om 2 weken niet te sporten, en in jouw geval (onderwater) zou ik 3 weken aanhouden. Overigens zitten de ogen ook goed beschermd in de duikbril en komt er weinig rek op het litteken. De littekens van de oogleden genezen immers altijd fraai.
Vriendelijke groet,
dr. K. Ingels
dr. K. Ingels

Keer terug naar Vragen aan plastisch chirurg dhr. Gijs van Selms