extra plooi overgehouden aan ooglidcorrectie

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
anitaa

extra plooi overgehouden aan ooglidcorrectie

Bericht door anitaa » 07 dec 2011 09:47

Na mijn bovenooglidcorrectie merkte ik verschil aan beide ogen. Mijn linker oog is meer open en daar heeft hij duidelijk meer huid weggehaald, er is echter een extra plooi op mijn ooglid bij gekomen. Mijn rechterooglid hangt nog steeds bijna op mijn wimpers en doet na 2 maanden nog steeds pijn. Mijn linker ooglid gaat ook hangen als ik moe ben. Ik ben terug gegaan en heb een herstel operatie gevraagd maar hij zegt dat ogen nooit helemaal gelijk zijn. Die plooi gaat nooit meer weg, kan ik toch herstel eisen, het is tenslotte een fout van hem en is het normaal dat mijn rechter oog nog steeds pijn doet (stekende pijn, dit oog is ook heel lang ontstoken gebleven).

dr. K. Ingels

Re: extra plooi overgehouden aan ooglidcorrectie

Bericht door dr. K. Ingels » 16 dec 2011 09:37

Beste Anita,
het is voor mij niet mogelijk om een goed oordeel te geven als ik de oogleden niet heb gezien. Overigens is het niet meer dan normaal dat een chirurg met u naar de mogelijkheden kijkt van herstel (als de tijd daarvoor rijp is; wanneer was de ooglidcorrectie?). Sporadisch komt het voor dat een hersteloperatie nodig is, doch dat gebeurt bij voorkeur bij de behandelend chirurg, die precies weet wat er gedaan is. Pijn is echter niet normaal na een ooglidcorrectie. Je moet er goed op letten dat het oog nog goed sluit, vooral tijdens de nacht. Een plooi lijkt me nog wel te herstellen.
Vriendelijke groet,
dr. K.Ingels

Plaats reactie