littekens op verschillende hoogtes

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
J.G.E.

littekens op verschillende hoogtes

Bericht door J.G.E. » 09 mei 2012 23:06

Goedenavond,

Ik heb 14 dagen geleden een ooglidcorrectie gehad aan de bovenoogleden. De snedes/ littekens zijn op een heel verschillende plek gemaakt. Bij het linkeroog is het mooi in de boog gedaan, terwijl het bij het rechteroog een stuk lager zit. Zo ontstaat daar een huidplooi, die lager ligt dan bij het linkeroog. Gevolg is dat het rechterooglid kleiner is en het hele oog hierdoor kleiner lijkt. Ook is het zo, dat dit ooglid nog meer "in de weg zit". Als ik omhoog kijk, dan kijk ik tegen het ooglid aan.
Kan er een goede reden zijn voor een chirurg, om op verschillende plekken te snijden of is de operatie minder goed gelukt? Komt dit nog goed? (ik heb geen zwellingen meer en alle blauw is vrijwel weg)
Ik heb binnenkort een gesprek met mijn eigen chirurg, maar ik zou graag ook uw mening hierover willen weten.
Bij voorbaat hartelijk dank.

vr. gr. J.G.E.

J.G.E.

Re: littekens op verschillende hoogtes

Bericht door J.G.E. » 16 mei 2012 22:56

Ik heb inmiddels een gesprek gehad met de chirurg en die zegt dat er geen reden was voor een verschil in snijden en dat hij het zo precies mogelijk heeft gedaan. Hij zegt dat de littekens nog een aantal weken doorwerken en dat ik nog wat geduld moet hebben.

Denkt u dat wanneer op verschillende hoogtes gesneden is (ongeveer 3-4 mm verschil) het uiteindelijk toch mogelijk is een symmetrisch resultaat te krijgen?
Ik zou graag uw mening horen.
Bij voorbaat hartelijk dank.

Als er mensen op dit forum zijn die zelf een soortgelijke ervaring hebben, laat het alsjeblieft weten.

Vendansa

Bericht door Vendansa » 16 jun 2012 09:24

Ik heb hetzelfde en maak me ook zorgen. De hechtingen zijn gisteren verwijderd en ik ben feschrokken van het resultaat. Hoe gaat het nu met jou?

snowwhite

Bericht door snowwhite » 28 dec 2012 09:28

Ik ook hetzelfde, zie mijn dagboek!

Chantelle

Bericht door Chantelle » 23 feb 2013 16:59

Ik zou graag willen weten hoe het nu met jullie is , is het bijgetrokken ? Ik heb het namelijk ook, heb 14 dagen geleden een ooglidcorrectie gehad . Bij mijn linkeroog zit het litteken hoger en oog is ook kleiner dan mijn rechteroog , ik heb zo' n vermoeden dat dit blijvend is . Het linkeroog is wel het meest gehavend , litteken is ook zichtbaarder dan litteken van mijn rechteroog.
Ik hoop wat te horen
Groetjes

wjvdp

Bericht door wjvdp » 25 feb 2013 16:49

Besten,

in principe zal een operateur altijd proberen om links en rechts hetzelfde te doen. Dit geldt bij oogleden, maar ook bij borsten, flaporen, etc. Er zullen echter altijd kleine verschillen tussen links en rechts zijn. Soms is het voor de operatie al ongelijk, maar valt het mensen pas op na de operatie.

Het is moeilijk om hier een uitspraak over te doen zonder het te zien. Hee soms kun je ook nog een nacorrectie uitvoeren om een litteken wat te verplaatsen, maar dan moet daar wel genoeg huid voor zijn. Bovendien is het gebruikelijk om sowieso een heel jaar hiermee te wachten.

Sterkte,

Wj van der Pot
Plastisch chirurg Kliniek Bloemingdael & KG Haarlem

Plaats reactie