Last van de hechtpleistertjes

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Lotus

Last van de hechtpleistertjes

Bericht door Lotus » 07 mar 2013 14:11

4 dagen geleden heb ik een bovenooglidcorrectie ondergaan.
Alles verloopt redelijk volgens het boekje en beginnen de zwellingen langzaam af te nemen en geel te worden.
Waar ik me echter wat zorgen over maak zijn de pleistertjes die bij vnl m'n linker oog irriteren omdat ze niet in een plooi vallen maar erboven... Het trekt enorm waardoor ik het gevoel heb dat ik het betreffende oog met m'n wenkbrauw omhoog open moet houden wat leidt tot hoofdpijn. Ik heb zojuist de kliniek gebeld maar moest het gewoon maar even afwachten.
Daarbij moet ik nog even vermelden dat ik normaal gesproken allergies ben voor pleisters, het word rood en dik als ik ze verwijder. Bij beide ogen heb ik t gevoel dat de pleistertjes aan het irriteren zijn. Daarnaast loopt de hechting van m'n linker oog ook verder door of is dit minimaal te noemen? Graag uw expertise, alvast dank hiervoor!

wjvdp

Re: Last van de hechtpleistertjes

Bericht door wjvdp » 07 mar 2013 16:28

Beste Lotus,

soms kunnen de plakkertjes (steristrips) wat irriteren als ze inderdaad net het knikken van de huid verhinderen. De meeste mensen hebben na een week behoorlijk wat jeuk en irritatie van de plakkers. Kleine verschillen tussen links en rechts zijn er ook altijd wel.

Als u last had van allergie zou ik meer roodheid verwachten dan ik op de foto kan ontdekken. Maar als u echt last heeft dan zou ik toch de kliniek nogmaals bellen en zeggem dat u gezien wil worden. Bij ons geldt in eider geval altijd: liever 10 keer te veel komen dan 1 keer te weinig. Vaak kunnen ze u dan gerust stellen en evt zelfs het plakkertje wat beter plakken soms.

Sterkte!

Mvg,

WJ van der Pot
plastisch chirurg

Lotus

Bericht door Lotus » 08 mar 2013 16:24

Dank voor uw snelle reaktie! Inmiddels is er na het douchen en haren wassen per ongeluk water ( met shampoo) op mn ogen gekomen, daardoor moest ik het nog een keer met water afspoelen met als gevolg dat de strips kleddernat zijn geworden en er met koelen net eentje af is gegaan die met een hoekje wat niet meer plakte aan het gaasje ( wat ik tussen het zakje bevroren doperwtjes en mn huid had gelegt) bleef hangen oid. Ik heb de kliniek nog niet gebeld en het stukje weer teruggeplakt, maar of dat nog zin heeft? het litteken zag er keurig uit, een heel dun lijntje en niet eens rood...maar op alle hoekjes laat het een beetje los...dinsdag heb ik pas een afspraak om de stips en hechtingen te laten verwijderen....

norbert

Bericht door norbert » 29 sep 2015 17:09

Hallo, heb gisteren een bovenooglid correctie laten uitvoeren en de arts zij dat de lange strips die hij er over gekleefd heeft vandaag mochten verwijderd worden, maar trek ik dan de hechtingen niet los?

Plaats reactie