Trekkerig gevoel na ooglidcorrectie

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Woessel

Trekkerig gevoel na ooglidcorrectie

Bericht door Woessel » 29 mar 2013 17:16

Hoi,
Ik heb ruime een week geleden een bovenooglidcorrectie gehad. De hechtingen zijn afgelopen woensdag verwijderd. In totaal is de operatie nu 10 dagen geleden. De oogleden zijn nog heel ietsje gezwollen, maar amper en het geneest geweldig goed. Litteken geneest ook mooi en geen blauwe plekken, dus dat gaat goed. Ik heb nog wel moeite met het volledig kunnen openen van de ogen, dat gaat zwaar. Het is net of ze niet verder open willen, maar dit gaat steeds iets beter en zal wel een kwestie van tijd zijn neem ik aan? Waar ik wel erg veel last van heb is een trekkend gevoel bij de buitenste ooghoeken, alsof het veel te strak en krap is, met name het rechter oog. Dit voelt alsof er nog hechtingen in zitten en mijn ooghoek weg trekt. Echt een heel vervelend gevoel. Ik kan me voorstellen dat het na 10 dagen nog lang niet genezen is maar ik vraag me af of dit hele strakke, trekkende gevoel normaal is en hoe lang het ongeveer duurt voordat dit beter wordt. Ik maak me hier toch wel zorgen over....ik moet er niet aan denken dit altijd te moeten hebben.
Ik zie met belangstelling een antwoord tegemoet...zowel van de dokter als van anderen die dit misschien ervaren hebben.
Alvast bedankt!
Astrid

Tati

Re: Trekkerig gevoel na ooglidcorrectie

Bericht door Tati » 27 jun 2013 10:50

Hoi Astrid, ik ben benieuwd hoe nu met jou is? Ik heb 4 weken geleden boven ooglidcorrectie gedaan en prises het zelfde gevoel dat mijn ooghoeken weg trekt. Ik heb nog zichtbaar litteken vorming, ik maak zorg over.
Alvast bedankt.

Tati

Plaats reactie