wat te doen bij dikke oogleden onder/boven ooglidcorrectie

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Nena

wat te doen bij dikke oogleden onder/boven ooglidcorrectie

Bericht door Nena » 29 mei 2013 11:02

Ik heb bijna 5 weken geleden een onder- en bovenooglidcorrectie gehad. Na het verwijderen van de pleisters en hechtingen werd ik de volgende dag wakker met hele dikke oogleden en dat is nog steeds zo. In de loop van de dag wordt het wel minder, maar ze blijven dik. Het ene ooglid nog wat erger dan de andere, mijn ogen zijn nu heel verschillend (het litteken zit ook op verschillende hoogte), het ene oog is kleiner dan het andere. Ik begrijp dat door de gezwollen oogleden nog niet te zien is of dat zo blijft, maar ik maak me zorgen om het eindresultaat. Ook al omdat er weinig huid meer zit tussen de oogleden en de wenkbrauwen, de littekens harde stukjes hebben (bindweefsel volgens de chirurg, moet vanzelf weggaan) en het boven het ene oog dikker is dan boven het andere. Verder zijn mijn ogen nog behoorlijk geïrriteerd en branderig, daar heb ik oogdruppels voor gekregen die gelukkig wel helpen. Vorige week ben ik terug geweest naar de chirurg omdat ik me erg ongerust maakte, hij gaf aan dat alles er goed uit ziet en de gezwollen oogleden elke dag minder zullen worden. Dat laatste is helaas (nog??) niet het geval. De ene dag is het erger dan de andere dag. Ik slaap al met een paar kussens onder mijn matras, zodat ik niet helemaal plat lig. Het ziet er uit alsof ik 3 dagen aan een stuk heb lopen huilen. Mensen die me tegenkomen vragen meteen wat er toch met mijn ogen is, of ze ontstoken zijn of zo. Het ziet er heel raar uit en ik maak me erg zorgen hoe lang dit nog gaat duren en of het nog wel goed komt! Al met al ben ik nog niet blij met mijn ooglidcorrectie.

Vraag aan de dokter of aan anderen die hier ervaring mee hebben: is er iets wat ik kan doen om eerder van die dikke oogleden af te komen of het in ieder geval te verminderen zodat ik weer toonbaar ben?? Alvast bedankt voor het reageren.

Queenmum

Re: wat te doen bij dikke oogleden onder/boven ooglidcorrectie

Bericht door Queenmum » 08 jul 2017 19:19

Hoi Nena,

Is het al beter geworden?
Ik heb er ook erg last van, mijn operatie is nu 3 weken geleden.

Groetjes

Plaats reactie