mag een basisarts een bovenooglidoperatie doen

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
ivonvdv

mag een basisarts een bovenooglidoperatie doen

Bericht door ivonvdv » 16 dec 2013 13:27

Vorige week ben ik geopereerd aan mijn oogleden. De kliniek die ik hiervoor heb uitgezocht heb ik zeker kritisch overwogen, ik wilde zeker alleen door een plastisch chirurg geholpen worden die ervaring had met ooglidoperaties.
De dag voor de operatie werd ik gebeld door de kliniek dat de plastische chirurg verhindert was en dat de operatie wel door kon gaan aangezien ze een plastisch chirurg vanuit het ziekenhuis bereid hadden gevonden om te komen. Ik heb expliciet gevraagd of dit ook een plastisch chirurg was die ervaringen had met deze operatie, hierop werd positief geantwoord. Na de operatie heb ik gekeken naar deze arts, nu blijkt het te gaan om een plastisch chirurg in opleiding. Als ik verder op deze naam googel blijkt dat hij een basisarts is. Mijn vraag is of dit zomaar kan en of deze arts deze operaties mag uitvoeren? (of is deze gang van zaken gewoon niet zo netjes?)
Aangezien het nog maar 3 dagen geleden is, kan ik nog niks zeggen over het resultaat van mijn operatie.

Gijs van Selms

Re: mag een basisarts een bovenooglidoperatie doen

Bericht door Gijs van Selms » 07 jan 2014 06:58

de manier van voorlichting klopt niet, ze hadden u gewoon moeten vertellen dat het een arts/pc in opleiding was, dan had u zelf een keuze kunnen maken, ik hoop dat u verder tevreden bent want een opleidings assistent kan het ook vaak prima, succes dr van Selms, plast chir!

ivonvdv

Re: mag een basisarts een bovenooglidoperatie doen

Bericht door ivonvdv » 07 feb 2014 21:25

Zeker tevreden, maar ik had het graag geweten! Ik heb het aangegeven bij de kliniek en vervolgens is de omschrijving ziekenhuis site" plastisch chirurg in opleiding" verwijderd...... Jammer, transparantie is nu weg in de behandeling voor volgende cliënten.

Plaats reactie