Pijnloos?

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Tassie

Pijnloos?

Bericht door Tassie » 27 dec 2013 19:19

Ik heb vandaag een bovenooglidcorrectie ondergaan. Ik ben er steeds vanuit gegaan dat, muv de verdovingsspuiten, de behandeling pijnloos zou zijn. Dat was het zeker niet en ik 'piep' toch niet snel. Volgens de chirurg konden de binnenste hoeken niet helemaal verdoofd worden en zou dit ''even' pijnlijk zijn. Verdoving kon daar niet, anders zou ik 3 maanden zwart zien. Klopt dit of ben ik gewoon niet voldoende verdoofd?

Gijs van Selms

Re: Pijnloos?

Bericht door Gijs van Selms » 07 jan 2014 07:00

het kan zeker pijnloos gebeuren , er had gewoon meer verdoving moeten gebeuren, groeten Dr van selms

Tassie

Bericht door Tassie » 10 jan 2014 15:54

Dank voor uw bericht. Pijnloos was het zeker niet! Volgens de assistente had het te maken met het weghalen van vel en vet. Vet zou niet te verdoven zijn bij de ogen... Herstel gaat gelukkig goed!

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 12 jan 2014 16:01

Ik zelf gebruik een manier van verdoven , die ook meer collega's doen, waarbij de oplossing zeer neutraal wordt gemaakt, alsof je water inspuit, door de toevoeging van basisch Natrium Bicarbonaat, die wordt gemengd met zuur lidocaine, de verhouding geeft een pijnloos mengsel, zogenaamd PH neutraal, dat zonder probleem bij de ogen kan worden ingepoten, hoor zelden klachten van patienten, succes Dr van selms

Plaats reactie