Wimperlijm als tijdelijke oplossing?

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
sadlva

Wimperlijm als tijdelijke oplossing?

Bericht door sadlva » 24 jan 2014 00:06

Geachte,

Ik ben 20 jaar oud en ik heb van nature dikke oogleden waardoor de plooi boven mijn ogen niet zichtbaar is. Een beetje zoals op deze foto: http://us.cdn283.fansshare.com/photos/k ... 390240.jpg .
Ik vind persoonlijk dat dit me een vermoeide blik geeft en dat ik er veel beter uit zou zien moest ik wel zo'n 'plooi' hebben.

Nu denk ik erover om, totdat ik de financiële middelen heb om een operatie te ondergaan, lijm te gebruiken om dit effect te creëren. Vele aziatische meisjes doen dit en het ziet er vaak erg mooi uit.

Mijn vraag is of het schadelijk is voor de huid om er wimperlijm op te gebruiken? Ik heb ergens gelezen dat dit de huid zou uitrekken waardoor de situatie op langere termijn alleen maar verergert, maar dat artikel was niet wetenschappelijk onderbouwd en leek vooral reclame voor chirurgie te willen maken.

Verder vroeg ik me ook af of het vaak voorkomt dat mensen van mijn leeftijd een ooglidoperatie laten doen. Ik zou me graag binnen een aantal jaren laten opereren maar ik ben doodsbang dat het mis zal gaan en dat ik met onnatuurlijke oogleden ga rondlopen. Gebeurt het vaak dat er iets misloopt?

Alvast bedankt!
S.

Hade Vuyk

Re: Wimperlijm als tijdelijke oplossing?

Bericht door Hade Vuyk » 26 jan 2014 15:24

Goede middag,
je vraag is duidelijk.
Lijm als oplossing ? dat ken ik eerlijk gezegd niet.
Zo jong ooglid correctie komt zelden voor.
soms is het probleem een familiair lage wenkbrauw?

hier door meer weefsel in oogkas eventueel.

groet Hadé Vuyk
www.vuyk.nl

Plaats reactie