vraag over verdikking

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
saskia40

vraag over verdikking

Bericht door saskia40 » 15 apr 2014 15:16

Goeden middag,

Ik heb even deze foto genomen omdat het zo beter te zien is wat ik bedoel. Inmiddels zijn de hechtingen er al 3 weken uit.
Helaas de behandelde arts krijg ik niet te spreken alleen de assistenten , en deze zeggen geeft het 3 maanden.
Ik vind het spijtig de arts niet de moeite neemt even te kijken, zien is weten tenslotte.
Foto's is lastig te nemen en is het gewoon niet goed te zien, terwijl in het echt het echt goed zichtbaar is.

Alles is super verlopen, weinig blauwe plekken, amper vocht vastgehouden, alleen 2 dagen iets onder mijn ogen en na verwijderen hechtingen het litteken al bijna weg.
Ik heb bij dit oog altijd een iets vollere wenkbrauw gehad dan de linker.
( dus dat had ik ook verwacht te houden)

Maar dit oog is extreem nu, als ik naar boven kijk zit dit in mijn zicht dit is echt heel storend met kijken, de wenkbrauw heeft een grote verdikking. (om een idee te geven alsof je een klap hebt gehad en er dus een bult zit waardoor het kijken niet fijn is)
Dit kwam al opzetten meteen na de operatie en blijft bestaan, het is geen vocht daar heb ik de huisarts al naar laten kijken.
Is dit nu vet wat naar beneden is gekomen of kan dit ontstaan omdat er te weinig is weggehaald?
(ik heb de reepjes gezien en de ene kant is 1cm meer weg gehaald dan de andere en ook het litteken aan die kant was 1 cm korter dan aan de andere kant en precies daar loopt de bolling het ergst.

Gezien de arts niet de moeite neemt te kijken ben ik benieuwd of u of iemand dit herkent uit eigen ervaring.
Meeste storende is nu niet dat het niet mooi is, maar meer dat het irriteert met kijken, dat is echt heel vervelend.

Mvg Saskia

Vanaf de zijkant is het dik, maar ook vanaf de andere kant steekt de verdikking tot op het oog.
De goede kan loopt het mooi naar binnen zoals een oog hoort te lopen.
Bijlagen
xc.jpg
xc.jpg (50.36 KiB) 5983 keer bekeken

saskia40

Re: vraag over verdikking

Bericht door saskia40 » 15 apr 2014 16:00

Goede oog (bij wenkbrauw loopt het zoals het hoort)
Bijlagen
normaal.JPG
normaal.JPG (32.76 KiB) 5980 keer bekeken

saskia40

Bericht door saskia40 » 15 apr 2014 16:01

Het oog waar de verdikking loopt, en ik ook zie als ik naar boven of naar rechts kijk.
Echt een verdikking die maar niet wil slinken.
Bijlagen
verdikking.JPG
verdikking.JPG (35.41 KiB) 5980 keer bekeken

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 22 apr 2014 17:33

ik vind het zelf meevallen, de zwelling kan inderdaad verschillend zijn, is niet ongewoon, ik zou het toch even op zijn beloop laten, en de volgende controle afwachten, zijn er ook foto's gemaakt van tevoren?sterkte, Dr van selms

saskia40

Bericht door saskia40 » 30 apr 2014 22:49

Misschien is het zo wat duidelijker zichtbaar nu.
Bijlagen
oog2.jpg
oog2.jpg (18.35 KiB) 5929 keer bekeken

saskia40

Bericht door saskia40 » 30 apr 2014 23:00

Ik ben verder heel tevreden over mijn ogen, maar echt last van die verdikking.
Durf bijna met zekerheid te zeggen dat het geen vocht is, ik ken mijn lijf goed.
Die kant was altijd wel iets boller dan mijn andere wenkbrauw maar nooit zo extreem, nu is het echt bol en veel breder dan was, en voelt het vervelend.
Daarom denk ik dat het geen vocht is, maar door het weghalen van vel dit nu is veranderd tot erger waardoor ik nu last heb.
(kan gebeuren blijft altijd een risico een operatie) Maar ik wil kijken dan naar een oplossing of als die er niet is dat liever horen dat dit nu blijvend is.
Niet dat dat fijn is, maar dan weet ik wel waar ik aan toe ben.

Heeft u een tip waar ik er evt naar zou kunnen laten kijken? Al wat andere klinieken afgebeld met alleen de vraag of er naar gekeken kan worden.
Maar ze zeggen we kunnen het eerste jaar toch niks.

Zou een ziekenhuis er wel naar willen kijken? Meer vraag ik ook niet. Alleen dat iemand wil kijken wat dit nu zou kunnen zijn en evt zou kunnen wegtrekken of in de toekomst evt een andere mogelijkheid. Los dat het niet siert die verdikking, vind ik het meer erg dat het zwaar voelt de hele dag door in de weg met omhoog en rechts kijken.
Het voelt zo naar de hele dag door, word je gewoon moe van.

Bedankt alvast voor uw reatie.
Bijlagen
oog1.jpg
oog1.jpg (17.4 KiB) 5929 keer bekeken

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 16 mei 2014 22:38

Ik vind het toch nog steeds erg moeilijk om het probleem goed te zien, ik denk dat het inderdaad alleen maar goed live te zien is, dus waarop niet toch een keer terug naar de PC?het maakt anders niet uit of u een second opinion zou doen in een ziekenhuis of een privé kliniek, waarom niet naar een collega van de PC in dezelfde setting waar deze werkt?succes dr van selms

Plaats reactie