onderooglid correctie - oogspier

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
gwjans

onderooglid correctie - oogspier

Bericht door gwjans » 21 aug 2014 08:19

Goedemorgen,

Onlangs aan beide onderoogleden geholpen omdat ik al jaren last heb van wallen onder de ogen. (ben 33)
Eerder in mei op consult geweest en toen werd mij verteld dat het vetwallen waren bij mij en wel goed geopereerd konden worden.
Van te voren was ik bang dat het vocht was en de operatie niet mogelijk zou zijn.

De uiteindelijke operatie is goed verlopen en viel zeer mee. De uiteindelijke verkleuring (blauw) was bij mij na ca 1 week ook al geheel verdwenen.
Dit vermoedelijk door mij nog relatief jonge leeftijd. Na 1 week zijn ook de hechtingen verwijderd.
Tijdens de operatie gaf de chirurg aan dat er erg weinig vet onder mijn ogen zat, maar dat ik erg sterkte spiervorming had.
Uiteindelijk heeft hij maar weinig vet kunnen verwijderen.
Nu is het ca 4 weken later en heb ik het idee dat mijn wallen weer bijna op het oude niveau zijn als voor de operatie.
Dit heb ik gemeld aan de Kliniek. Deze vroegen mij een foto te mailen zodat de chirurg dit kon beoordelen.
Per mail gaf hij aan dat hij het er goed uit vond zien, maar wilde mij toch de gelegenheid bieden om even langs te komen zodat hij het goed kon beoordelen.

Zo geschiede afgelopen week. Goed gesprek gehad en navraag gedaan naar wat hij tijdens de operatie vertelde over de spier.
Hij gaf aan dat daar weinig aan te doen is. en dat hij van te voren dacht dat ik meer vet onder mijn ogen zou hebben. En dat dat dus van hem uit ook een teleurstelling was.
Botox zou evt de spier kunnen verslapen zodat de wallen hierdoor minder zouden kunnen worden. Ik ga hier echter niet aan beginnen.

Wat ik mij nu sterk afvraag, had hij van te voren niet kunnen weten dat er bij mij weinig vet zat en dat het vooral sterkte oogspieren zijn die de wallen veroorzaken?
De sterkte spier komt vermoedelijk omdat ik altijd al erg last van fel licht heb gehad en hierdoor dus ga knijpen met mijn ogen.
Al met al ben ik wel teleurgesteld dat de onderooglid correctie zo weinig voor mij heeft opgeleverd. Als ik dat van de spier had geweten dan had ik vermoedelijk de (dure) operatie niet ondergaan.

Mijn vraag is dus. had hij van te voren een betere diagnose moeten en kunnen opstellen? had hij kunnen zien dat ik weinig vet heb en veel spier?

gwjans

Re: onderooglid correctie - oogspier

Bericht door gwjans » 26 aug 2014 19:49

niemand die hier iets over kan zeggen?

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 31 aug 2014 15:20

De spier sterkte en massa kan zeker beoordeeld worden voor de ingreep, net zoals de hoeveelheid vet, er had dus zeker meer spier verwijderd kunnen worden. Het is wel apart dat de spier vezels zich deels kunnen herstellen, vanuit de resterende vezels, zodat je na een tijd toch weer meer spier actie kunt zien.Al met al blijft een onderooglid correctie een lastige ingreep, die niet altijd het gewenste effect uiteindelijk geeft!sterkte, bespreek het anders nog een keer met je PC, en vraag om een herstel ingreep,om meer spier vezels weg te halen, succes, Dr van selms

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 31 aug 2014 15:20

De spier sterkte en massa kan zeker beoordeeld worden voor de ingreep, net zoals de hoeveelheid vet, er had dus zeker meer spier verwijderd kunnen worden. Het is wel apart dat de spier vezels zich deels kunnen herstellen, vanuit de resterende vezels, zodat je na een tijd toch weer meer spier actie kunt zien.Al met al blijft een onderooglid correctie een lastige ingreep, die niet altijd het gewenste effect uiteindelijk geeft!sterkte, bespreek het anders nog een keer met je PC, en vraag om een herstel ingreep,om meer spier vezels weg te halen, succes, Dr van selms

gwjans

Bericht door gwjans » 29 nov 2014 18:51

Inmiddels enkele maanden verder ben ik weer bij de kliniek geweest voor na controle.
Ik heb aangegeven niet geheel tevreden te zijn over het resultaat.
Tevens gevraagd of niet beter van te voren was de beoordelen hoe sterk mijn oogspier is. De arts gaf aan dat dit echt niet van te voren goed te beoordelen is.
De kliniek heeft voorgesteld om een gratis injactable behandeling te ondergaan om de lijntjes van de oogspier wat te verzachten.
Helaas vergoeden ze niet een deel van de ooglid behandeling. Is dit normale gang van zaken en is het verstandig om op dit aanbod in te gaan?

Ik blijf mij afvragen of de eerste beoordeling wel goed is verlopen door de Arts.

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 01 dec 2014 23:23

De resultaten zijn soms onzeker bij een onderooglid behandeling , inderdaad kun je niet altijd goed inschatten hoe het eind resultaat zal worden , het is ook echt een van de lastigste ingrepen om perfect te krijgen, in tegenstelling tot de bovenzijde.Om het beter te krijgen met een injectable is natuurlijk wel een aardig gebaar , maar is helaas niet blijvend , zal weer herhaald moeten worden, en wie gaat dan betalen? groeten Dr van selms

gwjans

Bericht door gwjans » 02 dec 2014 18:49

Alleen de eerste behandeling zal door hen worden vergoed.
Betekend dan elk jaar opnieuw een dergelijke behandeling ondergaan?

Gijs van Selms

Bericht door Gijs van Selms » 02 dec 2014 22:38

fillers blijven max een jaar zitten helaas! permanente fillers mogen niet gebruikt worden!

Ben

Bericht door Ben » 21 jul 2015 17:30

Dag,

Waar kan ik terecht om een entropion operatie uit laten voeren

Gr ben

Plaats reactie