Hangende oogleden

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
RGPG

Hangende oogleden

Bericht door RGPG » 08 sep 2014 18:55

Hallo,

ik zit al een tijdje te twijfelen wat ik moet doen. Ik heb namelijk hangende oogleden en ik weet niet zo goed hoe en of dit überhaupt opgelost kan worden.
Ik hoor vaak dat mensen me 'sloom' vinden of dat ze vinden dat ik er er vermoeid uit zie, terwijl dit helemaal niet het geval is. Al snap ik het wel, als ik foto's e.d. zie.

-foto verwijderd-

Het probleem is alleen dat zowel m'n bovenoogleden als m'n onderoogleden te laag hangen, als ik ze ontspan. Ik ben bang dat als alleen het bovenooglid omhoog getrokken word ik 's nachts niet goed meer mijn ogen kan sluiten, is dit ook zo? Of word het onderooglid ook omhoog getrokken als de bovenste omhoog gaat?

Ik denk dat het wel duidelijk is dat dit me behoorlijk onzeker maakt. Ik ben per slot van rekening ook nog maar 21 jaar oud en ik heb het ook al heel lang (waarschijnlijk altijd al maar misschien dat het me vroeger niet opviel). Daarnaast heb ik nu de neiging om altijd mijn oogleden aan te spannen waardoor ze op een betere hoogte komen te staan, maar helaas krijg ik hierdoor aan het einde van de dag branderige ogen en hoofdpijn.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik kan op het internet namelijk alleen maar verhalen vinden van mensen bij wie bijvoorbeeld alleen de bovenoogleden hangen en niet de onderoogleden.

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door RGPG op 06 jan 2015 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gijs van Selms

Re: Hangende oogleden

Bericht door Gijs van Selms » 09 sep 2014 21:47

ik zou een keer een bezoek brengen aan een PC of goede oogarts die ook plastische ervaring heeft om dit probleem te bespreken! succes Dr van selms

Plaats reactie