Hoe lang mogen "oplosbare" hechtingen blijven zitten ?

Stel hier uw vragen aan plastisch chirurg Dhr. Gijs van Selms. Dhr. van Selms beantwoordt vragen in zijn vrije tijd en op vrijwillige basis. Het kan dus even duren voordat u antwoord ontvangt.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Nikki

Hoe lang mogen "oplosbare" hechtingen blijven zitten ?

Bericht door Nikki » 03 mei 2016 18:48

Goedenavond,

Ik ben zeven weken geleden geopereerd (boven en onder ooglidcorrectie) en heb sinds die tijd
constant last van geïrriteerde en ontstoken ogen en rechts slecht zicht.
Mijn rechteroog traant ook ontzettend en ik heb veel last van belletjes (net of je bellen blaast) aan de onderkant.
Ook heb ik last van een soort blaasjes op mijn oogwit (links één en rechts vijf).
Ik ben al een paar keer terug geweest bij de chirurg en hij zei dat mijn ogen tot rust moeten komen en heeft mij 2x
een zalfje voorgeschreven.
de eerste keer was dat Duratears Oogzalf, dat hielp niet en toen kreeg ik Terra Cortril Oogzalf, maar de klachten blijven.
Omdat ik steeds ongeruster werd heb ik op aanraden van mijn huisarts, een nieuwe afspraak gemaakt zodat de chirurg er zelf nog eens naar kon kijken.
Die afspraak was vorige week, maar omdat de chirurg die mij geopereerd heeft, momenteel niet beschikbaar is, kwam ik bij een collega van hem.
Nu blijkt dat er oplosbare hechtingen in het weefsel onder de huid zitten, die bij mij dus schijnbaar maar niet oplossen.
Ik heb hem toen gevraagd of dat kwaad kan en of ik daarom misschien die pijn en irritaties houd, maar daar gaf hij niet echt antwoord op en zei dat ik me niet druk moest maken.
Ook van hem kreeg ik toen weer een recept mee van Terra Cortril Oogzalf, om mijn ogen tot rust te laten komen, maar er zit tot nu toe geen verandering in.
En ik moest een nieuwe afspraak maken met mijn eigen chirurg, zodra hij terug is.
Dat is dus over twee weken en ik vraag me nu echt af of die hechtingen geen kwaad kunnen en of dat de reden kan zijn dat ik zo'n last en pijn blijf houden van mijn ogen, want rechts zit dat uiteinde van die hechting vlak langs mijn oogbol.
Ik heb zelf al geprobeerd om meer informatie te krijgen, maar niemand wil hier antwoord opgeven, waardoor ik alleen maar ongeruster word.
Kunt U mij misschien vertellen hoelang die oplosbare hechtingen daar mogen blijven zitten en als ze niet oplossen, wat er dan moet gebeuren ?

Alvast hartelijk dank voor Uw antwoord.

Groetjes, Nikki

Gijs van Selms

Re: Hoe lang mogen "oplosbare" hechtingen blijven zitten ?

Bericht door Gijs van Selms » 22 mei 2016 21:44

hoe gaat het nu? zijn de hechtingen al opgelost? groeten dr van selms

Plaats reactie