vergoeding verzekering

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
Om spammers en spam te weren is registreren alleen mogelijk met een .nl of .be e-mailadres. U kunt dus niet registreren met een .com adres zoals bijv. een hotmail of gmail e-mail adres.
Het plaatsen van namen van artsen (behalve de naam van onze forumarts), klinieken en woonplaatsen is niet toegestaan.
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).

vergoeding verzekering

Berichtdoor vlinder » ma jul 21, 2008 9:23 pm

Hallo,

Wordt een ooglidcorrectie vergoed?

Ik ben verzekerd bij cz, daar vergoeden ze het helaas niet.

Ik heb van nature hangende oogleden, nu ik wat ouder (36) wordt krijg ik er 's avonds last van, ik voel ze hangen wat zwaar aanvoelt.
Ze hangen niet heel erg overdreven, maar ik heb geen open blik meer, het ene oog hangt erger als de andere.
Ook als ik moe ben voelen ze wat zwaar...

Moet je eerst naar een huisarts en bepaalt hij of het vergoed wordt?

Nou ik kijk uit naar de reacties!

vlinder
vlinder

Berichtdoor Monica » za aug 02, 2008 9:52 am

Hallo Vlinder, ik word 15 september geholpen en krijg het vergoed. Toen ik naar de huisarts ging om een verwijskaart voor de pl. chirurg hier in het ziekenhuis zei hij: dat wordt toch niet meer vergoed dus je kunt zo een afspraak maken zonder verwijskaart. Nu was ik het zowiezo van plan hoor, wel of geen vergoeding. Ik ben dus bij de man geweest, hij schreef een formulier uit voor de verzekering en die moest ik zelf opsturen. 2 weken later kreeg ik van hen een brief waarin ik nogmaals moest beschrijven waarom ik de operatie wilde. Heb opgeschreven dat ik eerst altijd tegen een donkere wal uitkijk als ik vooruit kijk, bij mij geen oogleden te zien zijn omdat het altijd op mn wimpers hangt, ik altijd moeie brandende ogen heb, ik savonds vaak met koude compressen op mijn ogen zit en ik een heel moe uiterlijk heb. Mensen vragen dat ook altijd aan me. En dat ik door een open blik te willen hebben mijn ogen altijd prober open te sperren en ik daardoor last van mn hoofd krijg. 1,5 week later kreeg ik de goedkeuring. Dus wel in het ziekenhuis en niet in een kliniek, dat wordt zowiezo niet vergoed volgens mij. Doe er jding mee, ik mag 15 september en ben beniuewd hoe het wordt. Succes!
Monica

Berichtdoor Bliz » wo aug 06, 2008 8:27 am

Hoi Monica, welke verzekering heb jij? Mijn aanvraag is onderweg, al zou het niet vergoed worden ik wil het toch laten doen, mn klachten zijn dezelfde als bij jou, vreselijk. Ik ben verzekerd bij DSW.
Bliz

Berichtdoor Monica » ma aug 11, 2008 1:52 pm

Ik ben bij de unive, doen over het algemeen overal moeilijk over, maar over dit juist weer heel niet. Ben benieuwd of je het vergoed krijgt, laat het nog ff weten. Succes!
Monica

Berichtdoor Bliz » vr aug 15, 2008 7:16 pm

Hoi Monica, nee ze vergoeden het niet, zoals zovelen niet volgens de arts.
Zelfs als iemand niets meer ziet (door bovenooglid verlamming) is er geen vergoeding of het moet een aangeboren afwijking zijn.
Maargoed, ik heb toch een afspraak gemaakt, 15 sept. a.s gaat het gebeuren, toevallig op dezelfde datum als jij! :)

Ik kijk er heel erg naar uit en ben erg benieuwd 8)
Bliz

Berichtdoor Monica » vr aug 15, 2008 7:18 pm

Wat jammer Bliz dat je het niet vergoed krijgt! Ga je 15 sept voor een eerste afspraak of wordt je dan geopereerd? Ik om 13.50 geopereerd. Succes!
Monica

Berichtdoor Bliz » vr aug 15, 2008 7:52 pm

Ik wordt dan geopereerd, om 14:00 uur.
Leuk om dan hier ervaringen te kunnen delen, als we er toe in staat zijn dan natuurlijk;)

Jij ook succes :)
Bliz

Berichtdoor Monica » vr aug 15, 2008 8:21 pm

Haha...das toevallig, ik 10 min. eerder. Ik zal aan je denken, doe jij dat dan aan mij????? :wink: :wink:
Monica

Berichtdoor Bliz » za aug 16, 2008 11:59 am

Zal ik zeer zeker doen :D :D
Bliz

Berichtdoor Monica » zo aug 17, 2008 11:31 am

Kreeg net nog ff 2 fotoos doorgestuurd van mn zus die 2 jaar geleden is geholpen, kan ik me vast voorbereiden zei ze.Zij heeft alle kleuren van de regenboog gehad :roll: Ik kreeg de tip van de plastchir. om Arnica d6 te slikken 2 weken vantevoren en vit c tabl. Dan zou het minder blauw worden. Ben nu maar vast begonnen :lol: :)
Monica

Berichtdoor Bliz » vr aug 22, 2008 9:56 am

Oke, ga ik dat ook maar doen, kan nooit geen kwaad:)

Ik heb ook wat foto's gezien op internet, ziet er idd erg blauw uit, nu maar hopen dat het niet al te lang gaat duren, ik ben heel erg benieuwd.

Danje voor de tip! :D
Bliz

Berichtdoor Monica » zo aug 31, 2008 11:02 am

Nog 2 weekjes!!!! :lol:
En de arnica werkt hoor, ben verleden week geopereerd aan carpaal tunnel syndroom, maar het was dit keer minder blauw als de vorige hand in juni.
Monica

Berichtdoor Bliz » di sep 09, 2008 7:35 pm

Nog minder dan een week! Begin toch wel wat zenuwachtig te worden nu;)
Bliz

Berichtdoor Monica » ma sep 15, 2008 11:01 am

Weet niet of je dit nog leest: heel veel sterkte Bliz, ik heb nu toch wel de kriebels hoor!!!!
Monica

Berichtdoor Bliz » di sep 16, 2008 8:23 am

Hoi Monica, het is achter de rug! Ik zie er gehavend uit maar heb gelukkig geen pijn, vannacht nog een paar keer gekoeld en vanmorgen viel het mee, had het erger verwacht.
Voorlopig blijf ik wel even binnen haha

Hoe gaat het met jou?
Bliz

Volgende

Keer terug naar Vragen aan lotgenoten