help...herkent iemand dit...

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
veer

help...herkent iemand dit...

Bericht door veer » 26 nov 2008 17:50

Hallo, op 31 oktober 2008 liet ik een onderooglidcorrectie uitvoeren. (wallen + huidoverschot) Volgens de kliniek zou ik er na hoguit 2 weken terug min of meer normaal uitzien....fluitje van een cent dus.
Ik had een enorm blauw oog waarwan het wit helemaal rood doorlopen was...dat is inmiddels allemaal weggetrokken. Wel zijn er nog vrij dikke zwellingen onder beide ogen te zien en is het litteken nog vrij hobbelig onder het rechteroog (wondje zelfs nog steeds niet helemaal toe) ..maar het ergste..en ik durf haast niet meer buiten komen! mijn ogen staan 'raar' het linker ziet er vrij normaal uit ondertussen (wel anders van vorm dan het was - kleiner- maar daar is het litteken erg mooi...maar wat mij doet wanhopen: mijn rechteroog..het onderste lid hangt naar buiten en naar beneden. ik kan geen zuchtje wind verdragen. Alles ziet rood...kan ik hier ergens een foto posten? dan kunnen jullie het zien...volgens de arts zal het na een 4 maanden wel spontaan terug in orde komen, er zou een verlamming zijn van de onderkringspier omdat er een zenuwtje geraakt werd...help..ik voel me mismaakt, weet me echt geen raad. Hopelijk herkent iemand dit fenomeen (ectropion) en kan me 'troosten'...sommige sites melden dit als een weinig voorkomende complicatie - eventueel op te lossen met een nieuwe operatie maar volgens mijn PC wordt het oog dan onherroepelijk kleiner! en ik herken mezelf nu al niet meer als ik in de spiegel kijk!

veer

ondertussen foto's geplaatst!

Bericht door veer » 26 nov 2008 18:33

je vindt ze bij 'foto's bekijken..hopelijk herkent iemand deze complicatie en kan me wat opbeuren want de voel me erg depressief, de ooglidcoorectie was inititieel bedoeld om de walletjes weg te werken (iedereen zei altijd 'je ziet er zo moe uit' - dat was ik beu..nu zegt iedereen 'wat heb jij uitgespookt, hoe zie jij er uit' ..tja..ik verkoos het eerste.
De PC stond erop om ook overtollige huid weg te halen (100 euro duurder) het resultaat zou mooier zijn dan...zucht..niet dus hè...
ik heb dringend wat positieve bevestiging nodig en de hoop dat het toch in orde zal komen...

veer

coorectie met vorige bericht....

Bericht door veer » 26 nov 2008 18:34

niet 100 euro duurder...maar 1000 dus hè....

weltman

Hallo

Bericht door weltman » 26 nov 2008 19:12

Ik ben 7 oktober geopereerd aan boven en onder oogleden, bij mij is het ook nog niet helemaal goed s'morgens is mijn rechteroog nog licht gezwollen van het vocht en onder mijn linker oog is het nog licht opgezet.
Maar elke week zie ik toch dat het vooruit gaat. Mij is gezegd dat ik er zeker drie maanden vooruit moet trekken voor dat het goed is.
Ik was in het begin ook onzeker maar ik zie toch steeds vooruitgang.
Ik wens je sterkte en geduld.
Groetjes

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 29 nov 2008 11:19

Hallo ik heb mijn correctie (boven en onder) op 17 november 2008 laten doen en ook ik heb zwelingen die geen vochtzweling is maar weefselophoping! Ondanks het vrij kort is na de ingreep maak ook ik mij zorgen dat dit blijfend is maar ik heb begrepen dat dit wel 3 tot 4 maanden duurt. Helaas zijn de klinieken iets te positief met de herstelpersiode van 2 weken waarschijnlijk zodat je de ingreep toch laat doen. Ik kan moeilijk wachten tot het weg is maar toch zal ik dit geduld moeten opbrengen. Dus laten wij positief blijven en er vanuit gaan dat alles goedkomt. Overigens ken ik iemand van wie 1 oog ook afstond na de correctie en dit is na ruim 3 maanden toch goedgekomen. Laten we contact houden en ik wens je sterkte toe! Groeten, Lex

annaklara63
Contacteer:

Bericht door annaklara63 » 14 mar 2009 15:24

Ik las jullie berichtjes. Gaat het inmiddels een stuk beter met het herstel van de correctie????
Ben daar erg benieuwd naar.

dia

ectropion

Bericht door dia » 02 apr 2009 23:49

Hallo,
Ik zag na thuiskomst uit de kliniek al...dat ik een ectropion had..
Heb na 2 dagen gebeld...maar deden ze er erg laconiek over..
Heb toen mijn huisarts gebeld...en die heeft (onder protest...want hij vond dat ze het in Belgie maar "goed" moesten regelen...prednison-oogdruppels gegeven..
Die zorgen ervoor dat het vocht IN het oog...minder word..zodat hopelijk de oogrand weer op z'n plaats komt..
Ben ook gelijk "oefeningen" gaan doen...gelezen op een amerikaans forum..
Dat ectropion komt als er teveel vet en huid weggehaald is..
advies kliniek..plak het oog maar dicht..
http://i386.photobucket.com/albums/oo30 ... C02355.jpg
en 2 weken hersteltijd??????????????????????
Echt niet dus...na een half jaar zie je pas echt...wat er in godsnaam is gebeurd..............

groet
D.

Susan

Re: help...herkent iemand dit...

Bericht door Susan » 16 jul 2010 20:02

Jeetje wat vervelend dat jou dit moes gebeuren Dia. Hie is he tnu, dik een jaar verder? Ik las dat het evt te opereren is. Heb je dit laten doen?

carine1968

Bericht door carine1968 » 13 feb 2011 18:39

hallo
ik heb net jou verhaal gelezen
ik heb ook hetzelfde probleem nu mijn rechteroog help ik durf ook niet meer naar buiten
is het bij jou weer in orde gekomen
laat me aub iets weten

Diana E

Bericht door Diana E » 13 feb 2011 22:41

Veer,

waar vind ik de foto's

Diana

sanne

Bericht door sanne » 14 feb 2011 19:51

Kijk even onder het tabje : verhalen & foto's

Daar zie je foto's en bij een van de foto's staat: help...onderooglidcorrectie mislukt?

Veer reageert niet meer volgens mij. Het is al een tijd geleden dat ze op dit forum was.

Diana E

Bericht door Diana E » 14 feb 2011 20:19

Dag Sanne,

dat tabje zie ik dus nergens??

sanne

Bericht door sanne » 15 feb 2011 20:51

Bovenaan deze pagina zie je een kader: PlastischeChirurgieWijzer.nl Klinieken, ervaringen en foto's

Als je daar op dubbelklikt, dan klik je vervolgens op de 2e tab; verhalen en foto's

Dan zie je een rij foto's en ergens daar tussen staat het verhaal van Veer.

Ben

Bericht door Ben » 20 jul 2015 14:17

Ben onlangs geopereerd aan de onderoogleden.
Ben bang dat ik ook een ectropion heb.
Heb nog wel iets vocht dus hoop dat het een beetje weg gaat
Iemand ervaring ?

Ben

Bericht door Ben » 20 jul 2015 14:19

carine1968 schreef:hallo
ik heb net jou verhaal gelezen
ik heb ook hetzelfde probleem nu mijn rechteroog help ik durf ook niet meer naar buiten
is het bij jou weer in orde gekomen
laat me aub iets weten
Is het nog goed gekomen bij je?
Lotgenoot

Plaats reactie