Bang dat de verdikking blijft

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
lexdevogel

Bang dat de verdikking blijft

Bericht door lexdevogel » 29 nov 2008 15:04

Hallo allemaal! Wellicht herkennen jullie dit.... je laat een correctie doen maar heb niet het geduld om te wachten op het eindresultaat. Helaas ben ik ook zo een persoon! Op 17 november heb ik een correctie (boven/onder) laten doen. Ik genees heel snel dus na een week geen blauwe/gele plekken en de littekens zien er mooi paars uit dus ik moet volgens de PC dankbaar zijn voor de snelle genezing! Toch hou ik nog een verdikking in beide onderoogleden waarvan het rechter een stuk dikker is dan het linker ooglid. Ook voel ik op het rechter onderooglid een dikke rand weefsel/bloed/ofzoiets als ik er licht over wrijf. Hierdoor blijf ik de wallen houden dus ik zie daar niet echt een verbetering. Bij de kliniek zeggen ze dat ik 3 maanden moet wachten maar ik hou een negatief gevoel over het blijven van deze verdikking. Zelf snap ik niet waarom de kliniek niet even gezegd heb kom maar even langs we kijken er naar maar ja het zal wel zo gaan als met alles.... geld binnen geen extra service. Ik zou graag van jullie vernemen of jullie ervaring hebben met deze verdikking in de onderoogleden en dan betreft het voelen van een dikke rand. Groeten, Lex

rebel

Bericht door rebel » 29 nov 2008 16:58

Hoi Lex,

Ik denk dat je het toch even de tijd moet geven, het is nog geen twee weken geleden.
Bij mij gaat het er ieder week beter uitzien, en ik ben 17 oktober geholpen aan een bovenlidcorrectie.

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 01 dec 2008 08:58

Hallo Rebel bedankt voor je berichtje! Ik weet dat ik geduld moet hebben maar helaas ben ik niet zo een geduldig persoon. Na het lezen van diverse berichten hier op het forum ben ik wel wat positiever geworden! Ik hou je op de hoogte over het verloop van het herstel dat geeft wellicht andere een ook wat positiever gevoel! Groeten, Lex

weltman

Bericht door weltman » 01 dec 2008 10:34

Hallo lex ik ben 7 oktober geopereerd, nu bijna 8 weken geleden maar onder mijn linkeroog is nog een kleine zwelling maar deze wordt met de week minder. In het begin dacht ik ook komt dit wel goed maar ik heb hier in toch vertrouwen in. Dit kan in totaal wel drie maanden duren of iets langer na de operatie. De liktekens worden ook steeds mooier en haast niet meer zichtbaar. Heb geduld.

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 03 dec 2008 08:08

Bedankt voor je positieve bericht! Ik zal geduld hebben en ik zal af en toe laten weten hoe het verloop van het herstel gaat! Groeten, Lex

annemarie

Bericht door annemarie » 04 dec 2008 13:44

ik begrijp wat je bedoelt en ook ik voel een verdikking na mijn bovenooglidcorrectie. En ook ik ben bang dat dat niet helemaal weg gaat maar ik ben pas 18 november geopereerd. Iedereen zegt dat je rustig af moet wachten maar dat is juist het probleem.......Ik ben ook zo ongeduldig maar ja dit zal zo wel moeten........Ik wacht dan ook nog maar (on)geduldig af.....

moon

Bericht door moon » 04 dec 2008 23:39

hallo

ik heb aan de ene oog nog steeds beetje vet zitten..
en dat is geen vocht dat zie ik
want bij de ene heeft hij ook meer weggehaald(omdat daar meer zat) dan bij die ander waar nog beetje zit en voor de operatie het minst vet zat van de ogen..

heeft iemand anders daar ook ervaring mee
en nee het is echt geen vocht

gr,

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 05 dec 2008 09:47

Tegen mij zegt ook iedereen dat ik rustig moet afwachten maar ja...... Ik probeer postief te zijn maar dat lukt niet echt want ik ben er teveel meebezig. Het blijft vooralnog dik en de harde rand voel ik nog steeds maar weer afwachten..... Toch adviseer ik iedereen die zich ongerust voelt met de PC te bellen ook als er nog vet zit!

moon

Bericht door moon » 06 dec 2008 20:38

Ja je moet er wel achteraan gaan is beter voor jezelf dan ben je wat gerust gesteld.
Ik heb binnekort een afspraak met de PC, kijken wat hij ervan vind en of hij het mee eens is dat er bij ene oog toch nog beetje vet is over gebleven..

gr,

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 07 dec 2008 10:23

Heb even met de kliniek gebeld en nogmaals te horen gekregen dat herstel van zwelingen die niet bestaan uit vocht maar uit weefsel of bloedstolling doorgaans lang duren omdat het moet worden opgenomen door het lichaam.

Ik heb ook even gevraagd wat de mogelijkheden zijn als er nog een beetje vet zit. Volgens de PC trekt dit vanzelf weg in de herstelperiode zo niet dan is er een kleine extra ingreep nodig waarbij een een klein sneetje maken aan de binnenkant van het onderooglid en via deze weg het aanwezige vat alsnog weghalen (minimale zwelling en herstelperiode). Deze extra ingreep behoeft men niet te betalen bij alle klinieken, behoort bij de al betaalde ingreep!

Trouwens volgens mijn vrouw wordt mijn zwelling al minder alleen ik zie het nog niet waarschijnlijk doordat ik teveel naar mijzelf kijk ;-)! Wordt vervolgt

moon

Bericht door moon » 08 dec 2008 23:44

Hoihoi,

Je bent waarschijnlijk een beetje gerust gesteld zo te horen.
Maarja het duurt wel even inderdaad voordat de zwelling wegneemt.
Alleen wel vervelend dat als er vet over is gebleven dat ze dan weer gaan snijden daar wil ik liever niet aan denken, maar aan de andere kant
ik wil dat het wel helemaal goed is en niet beetje overblijfsel want je doet het immers om er helemaal vanaf te zijn toch.
Ik ben ook benieuwd naar vrijdag om te horen wat mijn pc zegt..

Groetjes,
tot laters

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 13 dec 2008 12:42

Zoals gezegd hierbij een update over het verloop van het herstel van de correctie.

De zwelling onder mijn rechter oog wordt al wel minder maar dit gaat heel langzaam. Er zit nu een soort harde bobbel meer naar de buitenste ooghoek van mijn rechter oog. Dus de harde rand is gehalveerd! Ik hoop nu dat het snel wegtrekt! Ik hou jullie op de hoogte! Fijn weekend

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 16 dec 2008 23:02

Toch weer een teleurstelling in de vorderingen van mijn herstel... of liever gezegd een stap terug. Vanaf zaterdag ben ik erg ziek geweest en heb hierdoor veel geslapen. Vanochtend toen ik wakker werd voelde mijn rechter onderooglid pijnlijk aan. Eenmaal opgestaan en in de spiegel gekeken zag ik tot mijn verbazing dat de zwelling twee keer zo groot is geworden. Het voelde hard en gespannen aan en als ik buk of ik knijp met mijn ogen dan doet het pijn zoals een aantal dagen na de correctie.

Al moet ik zeggen ik heb altijd wat bijzonders maar dit slaat alles. Ik weet nu niet waardoor dit is gekomen misschien teveel gewoeld in bed of ik heb een tik van mijn zoontje gekregen toen wij bij elkaar in bed slepen.

Nou ik hoop dat dit weer snel wegtrekt en ik hou jullie op de hoogte! Fijne feestdagen

jetkadet

Bericht door jetkadet » 18 dec 2008 14:59

hallo Lex

Ik heb hetzelfde als jou. Door commentaar van anderen ben ik vanmorgen toch maar ff naar ziekenhuis gegaan. Nu blijkt dat het onderhuidse hechtingen zijn die er niet helemaal uit zijn gegaan, die moeten er dus uit "zweren" net als bij een splinter.
Het advies was flink masseren met calendula zalf van vsm en zogauw de hechting loskwam afknippen. Mag je zelf doen maar ook door ziekenhuis of assistente.

O, ja er werd mij nog wel verteld dat het eerst nog wel dikker kon gaan worden.

Dus je ziet je bent niet de enigste. Gerustgesteld??

groetjes Jet

lexdevogel

Bericht door lexdevogel » 18 dec 2008 18:10

Hey, moet ik dit zien: de onderhuidse hechting komt door de huid naar buiten en dan afknippen??? Ik ben vanmiddag naar de PC geweest maar deze heeft met een spuit en naald viezigheid uit mijn ooglid gezogen.....ik heb dus een verlate ontsteking in mij ooglid.... voor 10 dagen 4 keer per dag antibiotica gkregen.... met wederom geduld hebben..... Dit lijkt mij niet hetzelfd wat jij heb....

Plaats reactie