ooglidcorrectie, wat zeg je aan de buitenwereld

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
sari

ooglidcorrectie, wat zeg je aan de buitenwereld

Bericht door sari » 06 jan 2010 09:16

hallo iedereen,
ik overweeg een ooglidcorrectie van de bovenste en onderste oogleden.
Maar eigenlijk doe ik dit voor mezelf en heb ik geen zin om aan iedereen uitleg te moeten geven wat er werkelijk is gebeurd, hebben jullie een smoes gebruikt en een andere reden opgegeven waarom je gezwollen oogleden in alle kleuren van de regenboog hebt, met pleistertjes erop.
De correctie zou waarschijnlijk samen met een neuscorrectie plaatsvinden

Kwakkel

Re: ooglidcorrectie, wat zeg je aan de buitenwereld

Bericht door Kwakkel » 15 aug 2010 15:34

Beste Ayse,
Ik las dat je je ooglidcorrectie in Turkije hebt laten doen. Kun je mij wat info bezorgen over het hoe en wat. Ik ben van plan om het ook daar te laten doen maar vind heel weinig info. Hoe zijn trouwens de prijzen?

Groetjes

Lizebeth

Bericht door Lizebeth » 18 sep 2011 18:07

Hoi Sari,

ik ga geen smoes verzinnen voor hoe ik er uit zie, straks denken mensen nog dat ik mishandeld ben als ik een smoesje heb!
Maar... ik vertel het ook niet aan iedereen. Zit nog te dubben aan wie ik het wel/niet vertel, tot nog toe alleen aan twee goede vriendinnen, maar denk dat m'n ouders en nog wat goede vrienden het ook wel vooraf willen weten. Mensen die dicht bij je staan, kunnen ook beledigd zijn als ze niet met je mee kunnen leven en het pas achteraf horen.
Verder plan ik m'n agenda twee weken 'leeg', zodat ik nergens verplicht zichtbaar aanwezig hoef te zijn.

Mjanne

Bericht door Mjanne » 19 sep 2011 09:52

Je ontkomt er niet aan dat mensen wat aan je ogen zien, vooral als er pleistertjes opzitten en blauwe plekken. Als je dat echt niet wilt moet je jezelf gewoon minimaal een week afzonderen. Nadat de hechtingen eruit zijn kun je de blauwe plekken met make-up goed wegwerken en zie je er niks meer van.
Wat ik zelf een issue vond is de reden waarom ik het gedaan heb. Ik ben pas 35 en was wel bang voor het oordeel ijdeltuit en modepopje, terwijl het bij mij gewoon genetisch bepaald is. Ik heb dan ook gezegd dat het medisch noodzakelijk was en ik niet bij de plastisch chirurg ben geweest maar bij een oogchirurg (Dr. Geerling), dat klinkt gelijk toch wat anders dan dat je naar de Bergmankliniek gaat en gelijk je lippen laat opspuiten :-)) Overigens zou ik dat ook hebben laten doen als dr. Geerling dat kon hahaha

Evendwars

Bericht door Evendwars » 24 okt 2011 12:22

Ik ben nu bijna 3 weken verder en kan niet zonder zonnebril de straat op. (Gisteren voor het eerst buiten geweest.) Ik zie er nog steeds niet uit. Ik heb het gewoon aan iedereen verteld en nu de operatie mislukt is zal iedereen het sowieso kunnen zien.

Hopelijk gaat het bij jou wel allemaal goed en heb jij straks een stralende blik.

saunafreakje

Bericht door saunafreakje » 09 mar 2012 01:40

Ik heb t een week geleden laten doen, en een week binnen gebleven met pleister en hechtingen. Gister gingen de hechtingen eruit en je ziet praktisch niks meer. De oogleden zijn nog wat dik, verder niks.
Ik heb t aan een paar mensen verteld, ook niet aan iedereen.

leli

Bericht door leli » 09 mar 2012 10:31

sari schreef:hallo iedereen,
ik overweeg een ooglidcorrectie van de bovenste en onderste oogleden.
Maar eigenlijk doe ik dit voor mezelf en heb ik geen zin om aan iedereen uitleg te moeten geven wat er werkelijk is gebeurd, hebben jullie een smoes gebruikt en een andere reden opgegeven waarom je gezwollen oogleden in alle kleuren van de regenboog hebt, met pleistertjes erop.
De correctie zou waarschijnlijk samen met een neuscorrectie plaatsvinden
Hoi
Ik was gisteren voor het eerst buiten, na dinsdag te zijn geopereerd. Dus blauw en gezwollen etc etc. Het ziet eruit alsof ik gisteren een bokswedstrijd heb verloren.
De verkoopster keek me aan en keek nog een keer en zag dat het een operatie was. Het is al zo gewoon, dat de meeste mensen het zien. Die verkoopster zag en zei, ik denk er ook over na.
En als je ziet dat ze kijken, neem je ze meteen de wind uit de zeilen, door te zeggen, dat je bokst en dat je de wedstrijd heb verloren, dan komt het vanzelf ter sprake.

riettepietje

Bericht door riettepietje » 31 mar 2012 08:20

geen smoes,gewoon vertellen,mensen vinden dat heel normaal tegenwoordig en kennen allemaal iemand die het ook heeft laten doen.ik loop wel op straat met een zonnebril,puur om me tegen nieuwsgierigen te beschermen en de lidtekens tegen de zon te beschermen.

Ben

Bericht door Ben » 10 jul 2015 14:51

Evendwars schreef:Ik ben nu bijna 3 weken verder en kan niet zonder zonnebril de straat op. (Gisteren voor het eerst buiten geweest.) Ik zie er nog steeds niet uit. Ik heb het gewoon aan iedereen verteld en nu de operatie mislukt is zal iedereen het sowieso kunnen zien.

Hopelijk gaat het bij jou wel allemaal goed en heb jij straks een stralende blik.
Hoi,

Hoi hoe gaat het nu met jouw ogen?

Gr ben

Plaats reactie