hoe lang zijn je ogen blauw/gezwollen?

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
jess

hoe lang zijn je ogen blauw/gezwollen?

Bericht door jess » 11 aug 2017 12:56

Hallo,

Ik ben 30 en heb van nature hangende oogleden (veel veloverschot, vnl aan rechter oog). Ik overweeg dan ook al een tweetal jaar om een ooglidcorrectie te ondergaan. Ik zou dit puur voor mezelf doen want ik erger me er echt aan! Ik vind het niet mooi, zie er altijd vermoeid uit, kan mn ogen niet mooi opmaken, ... . Ik merk dat ik meer een meer overweeg om het te doen en denk dat ik ondertussen op een punt ben dat ik het echt wil! Heb ook al een geschikte kliniek en arts gevonden (ik zelf werk in een ziekenhuis en daar werkt een plastisch chirurg met zeer goede reputatie, dus daar heb ik wel vertrouwen in).

Ik heb echter wel schrik wat mn omgeving hiervan zou zeggen. Niemand weet dat ik dit overweeg, behalve mn moeder. Ik zou dit liefst ook zo houden.

Nu is het probleem dat ik verlof moet vragen op mijn werk en ik niet goed weet hoeveel dagen ik moet nemen. Is een week verlof voldoende? Ik zou namelijk niet graag hebben dat mijn collega's kunnen zien dat ik me heb laten opereren aan mijn ogen. Heb geen zin om daar verantwoording over te moeten afleggen ofzo ... . Ik zou een weekje verlof kunnen nemen in september maar weet dus niet of het na een week al zodanig genezen is dat het niet of nauwelijks meer zichtbaar is. Misschien kan ik het na mijn week verlof wat proberen camoufleren met make-up ofzo? Of is dit echt niet haalbaar.

Zijn er mensen met ervaringen of tips?

Groeten Jess

Marjan-

Re: hoe lang zijn je ogen blauw/gezwollen?

Bericht door Marjan- » 16 aug 2017 12:35

Hallo Jess,

Echt advies kan ik je niet geven ik ga volgende week onder t mes, maar het is wel een tot 2 weken zichtbaar volgens mij.
En eigenlijk jammer dat je het verborgen wilt houden, het is toch jouw lichaam en zeker als je er last van hebt is het jouw keuze daar heeft niemand iets mee te maken of van te zeggen.
Ik wens je heel veel succes met je keuze, maar ik hoop dat je net als mij doet.....kies voor je zelf, je bent het waard!

Groetjes Marjan

jess

Bericht door jess » 16 aug 2017 15:55

Marjan- schreef:
16 aug 2017 12:35
Hallo Jess,

Echt advies kan ik je niet geven ik ga volgende week onder t mes, maar het is wel een tot 2 weken zichtbaar volgens mij.
En eigenlijk jammer dat je het verborgen wilt houden, het is toch jouw lichaam en zeker als je er last van hebt is het jouw keuze daar heeft niemand iets mee te maken of van te zeggen.
Ik wens je heel veel succes met je keuze, maar ik hoop dat je net als mij doet.....kies voor je zelf, je bent het waard!

Groetjes Marjan
Bedankt voor je antwoord Marjan! Ik wens je veel succes volgende week! Zou je het zien zitten om eens te laten weten hoe het verlopen is?
Ik denk dat ik ga wachten tot volgend jaar in het voorjaar en dan kan ik twee weken verlof nemen. Dan ben ik zeker dat alles relatief genezen is tegen dat ik terug aan de slag moet.
Je hebt gelijk dat ik dat eigenlijk niet zou moeten verborgen houden. Maar voel me er toch niet goed bij om het aan mensen te vertellen. Ik zou de ingreep wel willen doen voor mijzelf. Hopelijk dus volgend jaar in het voorjaar :-)
Veel succes alleszins! Ben benieuwd hoe het verlopen is!

Groetjes Jess

Marjan-

Bericht door Marjan- » 24 aug 2017 15:59

Hallo Jess,

Gister ben ik geopereerd en het is me heel erg meegevallen, vanmorgen was het wel goed gezwollen maar met goed koelen is dat ook weer verminderd, de "herfstkleuren" zoals de oogarts t noemde is al aan het zakken naar onder m'n ogen, maar moet nog meer kleuren krijgen volgens mij.

Groetjes Marjan

Mia

Bericht door Mia » 09 okt 2017 16:43

Reken twee weken blauw. Met wat mazzel is het eerder weg. Ik heb nog volop op dag 11 nu.

Mia

Plaats reactie