Komt het nog goed?

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Emma

Komt het nog goed?

Bericht door Emma » 22 feb 2012 13:54

Begin januari heb ik een ooglidcorrectie gehad. Al snel bleek het ene ooglid te 'hangen' op de pupil, wat een rare asymetrische blik opleverde. Na een dag of 5 werden de hechtingen verwijderd en zag de PC ook dat het niet goed was. Hij heeft opnieuw gehecht, waardoor het probleem opgelost leek en beide ogen weer open stonden. Helaas was de vreugde van korte duur, de volgende dag ging het oog weer flink hangen. Arts gebeld en ik kon een paar dagen later langskomen. Ook nu begrip van zijn kant, hij stelde voor om het ene oog opnieuw te liften, dit keer met een iets andere techniek.
Het oog is nu een stukje verder open, maar nog steeds niet gelijk aan het andere oog. Daar kan ik best mee leven, want niemand heeft exact identieke ogen, maar ik maak mij vooral zorgen om het zware, branderige gevoel dat ik nog steeds in het ene oog heb. Het oog dat in 1x goed ging staat lekker open en voelt fijn, met het andere ben ik de hele dag bezig om open te houden. Daar word ik net zo moe van als van de overhangende oogleden die ik voor de correctie had.
Aan de ene kant hou ik mezelf voor dat ik geduld moet hebben met een oog dat binnen 8 dagen drie keer verdoofd, gehecht en gecorrigeerd is. Aan de andere kant ben ik bang dat het niet meer goed komt en dat er (na 3 ingrepen) geen oplossing meer is.

margje

Re: Komt het nog goed?

Bericht door margje » 30 aug 2012 20:52

Hallo Emma,

Hoe is het inmiddels met je oog? Ik herken je probleem; ben ruim een week geleden geopereerd aan een bovenlidcorrectie en zag ook gelijk dat er één ooglid op mn pupil bleef hangen (zo'n Rita Verdonk look). Dacht dat het nog door de zwelling, enz. zou komen, maar ondertussen zijn gisteren mijn hechtingen verwijderd en hangt mijn oog nog steeds. Volgens de arts moet dit vanzelf goed komen, zou nog door de zwelling komen, maar die is naar mijn idee bijna weg aan dat oog. Ben dus ongerust en vraag me ook af of dit nog wel goed kan komen. Andere oog is nog wat gezwollen en rood, maar ik denk dat dit nog wel goed komt, ondanks dat ik op dit moment niet vind dat ik er op vooruit ben gegaan. (bovenste oogleden hangen niet meer op mijn wimpers, maar ik heb nu erg grote oogleden er voor terug gekregen). Ben jij inmiddels tevreden of is er toch nog iets aan gedaan? Ben erg benieuwd.
groet,
El

Plaats reactie