assymetrische littekens

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Anniew

assymetrische littekens

Bericht door Anniew » 15 apr 2012 22:57

Het is nu 9 dagen geleden dat ik een bovenooglidcorrectie heb laten doen. Op de 6e dag gingen de pleistertjes eraf en de hechtingen eruit... ik zag meteen dat de lijntjes/littekens/insijdingen niet gelijk liepen... de ene loopt netjes in de arcadeboog... en de andere is veel minder gebogen/rechter en loopt in het midden iets naar onder hetgeen mijn ooglid een iets andere vorm geeft... aan de binnenkant is veel meer naar mijn neus toegesneden dan aan de andere kant maar dat komt misschien omdat er ook vet verwijderd is???
"Dat geeft allemaal niks, trekt allemaal bij, wordt helemaal mooi...", volgens de arts maar ik ben natuurlijk als de dood dat dat niet zo is, en denk: je kunt toch wel een beetje mikken als je zoveel van die operaties doet?
Heeft iemand hier dezelfde ervaring? Is het weer bijgetrokken/goedgekomen?

Bovendien ontstond er voordat de hechtingen verwijderd werden een bult aan de binnenkant van mijn ogen, vooral rechts... trekt dat ook weer bij???
HELP!

groetjes An

J.G.E.

Re: assymetrische littekens

Bericht door J.G.E. » 09 mei 2012 22:35

Hallo Anniew,

Ben heel benieuwd hoe het nu met je ogen is. Door wie ben jij geholpen?
Ik heb hetzelfde probleem. De snedes lopen niet gelijk en daardoor is mijn rechteroog kleiner dan de linker.
Komt dit nog goed? Bij mij is het nu 14 dagen geleden.
Is het bij jou goedgekomen?

vr.gr. J.G.E.

Vendansa

Bericht door Vendansa » 16 jun 2012 09:26

Ik heb hetzelfde en hoop dat het bij julle goed is gekomen. De hechtingen zijn e bij mij gisteren uitgehaald en ik ben erg geschrokken van het resultaa.

Lotus

Bericht door Lotus » 07 mar 2013 13:48

Hoi, ik heb 4 dagen geleden een bovenooglidcorrectie ondergaan en het herstel loopt redelijk volgens "planning".
Al va de operatie zag ik dat de steristrips ongelijk zaten en m'n linker oog een stuk kleiner leek. Maar ik dacht toen nog dat dat wel bij zou trekken als de zwellingen minder zouden worden. Nu dat aan de orde is word echter het verschil steeds groter en begin ik ook last vd strips te krijgen die in het ene oog netjes in de plooi vallen maar bij t andere oog erboven lijken te zitten. Ik ben dus bang dat ik straks 2 plooien in dat oog krijg of zou t kunnen zijn dat dat oog gewoon nog dikker is? Daarbij loopt bij datzelfde oog de hechting verder door dan bij m'n andere oog...ik zie graag een reaktie! Alvast bedankt!

Chantelle

Bericht door Chantelle » 09 mar 2013 10:45

Hoi Lotus,

Ik heb 4 weken geleden een bovenooglidcorrectie uit laten voeren. Ook bij mij lopen de littekens niet gelijk, die van mij linkeroog loopt iets hoger , die van mijn rechteroog valt precies in de oogplooi . Mijn linkeroog lijkt niet alleen kleiner maar het is ook kleiner , het scheelt ongeveer 1 mm , dat is niet veel maar ik zie het heel duidelijk en mijn vriend met oogleden tot op zijn knieën en bril ziet het ook :cry: .
Nou was ik pas bij iemand die mij 2 weken niet had gezien en die zei dat het verschil minder was geworden en dat het er goed uitzag , het linkeroog was minder dik geworden. Thuisgekomen ben ik meteen naar de spiegel gerend maar zag dat mijn oog toch nog steeds kleiner was . Had diegene toch een beetje medelijden met me ? , want ze weet dat ik me er zorgen om maak.
Maar soms heb ik ook weer een beetje hoop , ik las dat het bij Snowwhite toch was bijgetrokken na , ik dacht , 10 weken.
Dus misschien moeten we toch echt geduld hebben , en bij jou is het nog maar zo kort geleden.
Ik heb overigens geen last van dubbele huidplooi, en ik hoop ook heel erg dat dat zo blijft . Ik heb wel meer last gehad van mijn linkeroog , dat litteken geneest ook minder snel dan dat van mijn rechteroog , het trekt ook wat meer en misschien is het ook echt nog wat dikker dan mijn andere oog maar ik zie dat zelf niet.
Overigens valt het mij ook op dat mensen met hetzelfde probleem na een paar weken niets meer laten horen op dit forum, is het dan toch ook bij die mensen bijgetrokken ?

Sterkte in ieder geval en hoop dat het allemaal goed bijtrekt. Groetjes

Lotus

Bericht door Lotus » 14 mar 2013 15:23

Hoi, inmiddels zijn de hechtingen eruit en is het 10 dagen na de operatie.
Ik moet zeggen dat het al een heel verschil is met een week geleden maar dat het wel erg lang duurt dat die laatste blauwe plekken die halverwege m'n wangen zitten wel erg lang blijven zitten...ook is het nog steeds overduidelijk dat m'n ogen verschillend zijn gesneden en dus gehecht! Tuurlijk moet ik geduld hebben met het herstel vd littekens en zal er hopelijk op den duur niets meer van te zien zijn... Maargoed toch is het jammer dat het nu bij 1oog in de plooi valt en bij m'n andere oog zichtbaar erboven. Met make up trouwens redelijk weg te werken... We wachten dus maar af! :? Groetjes en ook sterkte met het geduld! ;)

Lotus

Bericht door Lotus » 14 apr 2013 13:18

Inmiddels is het 5 weken na de operatie en is dit het resultaat...
Ik weer niet of ik blij moet zijn omdat het litteken boven m'n linkeroog nog steeds erg zichtbaar is en al weken geen verandering te zien is. M'n rechteloos is heel mooi genezen, de littekens zijn amper zichtbaar.
Ben benieuwd of iemand weet of m'n linkeroog nog bijtrekt...helaas is is ook bij dst oog nog steeds teveel overhangend ooglid vind ik..
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (79.82 KiB) 6552 keer bekeken

Plaats reactie