Bovenooglidcorrectie nodig (met foto's)

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Wiebelkonijn

Bovenooglidcorrectie nodig (met foto's)

Bericht door Wiebelkonijn » 15 jul 2012 21:21

Ik heb last van dikke bovenoogleden. Men zegt dat ik overdrijf als ik zeg dat ik een bovenooglidcorrectie wil laten doen. Ik heb last van vocht in mijn voorhoofd/oogleden als ik moe ben, hoofdpijn heb, ziek ben, chagrijnig of net wakker ben. Vaak dus :P. Dus dan zijn ze nog dikker als normaal. Ik kan het verbloemen met make up maar dan nog is het vervelend en lelijk vind ik zelf. Ik heb foto's gemaakt zonder make up. Wat vinden jullie?
Omdat ik er ook moe en hoofdpijn van krijg van dat 'zware' gevoel wil ik het graag laten doen op kosten van verzekering, maar dit kan enkel wanneer de oogleden tot mijn wimpers reiken. Dit is ook zo, als het is opgezet of 's avonds of moe ben of alles wat ik net hiervoor opnoemde.

Dus eigenlijk wil ik gewoon jullie mening. Overdrijf ik echt? Zal ik het vergoed krijgen?
(Oh ja ben 25 en heb hier altijd al last van gehad)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mjanne

Re: Bovenooglidcorrectie nodig (met foto's)

Bericht door Mjanne » 16 jul 2012 12:21

Hoi Wiebelkonijn,

De verzekering kun je sowieso vergeten; die vergoeden deze ingreep al jaren niet meer, óók niet als je er echt fysiek last van hebt (zoals de meeste mensen overigens wel in meer of mindere mate hebben).

Persoonlijk vind ik dat je wel dikke oogleden hebt, maar niet echt slap vel. Ik denk dus, zo vanaf een foto gezien he, dat het bij jou vooral onderhuids vet is. Een vriendin van mij (31) heeft dit ook en laat ze binnenkort liften. De chirurg heeft gezegd dat hij bij haar maar heel iets gaat weghalen en ze is half indisch, dus die dikke ogen horen volgens mij sowieso bij haar genetische bouw. Zelf denk ik overgens wel dat als het vet niet (deels) wordt weggehaald, het binnen no time weer op het oude niveau zit bij haar, vooral als je het op zo'n jonge leeftijd laat doen. Andere vriendin van mij (toen begin 40) had wél heel slap hangend vel, heeft het laten corrigeren, geen vet weggehaald, binnen 3 jaar weer volledig terug op het oude niveau, hetgeen bij haar heel storend zichtbaar is.

Op die laatste foto vanaf jouw zijkant, lijkt je wenkbrauw ook heel bol/dik. Kan het niet zo zijn dat je botstructuur ook zo is? Dat die bv iets uitsteken, waardoor er automatisch meer ruimte ontstaat tussen wenkbrauw en ooglid, die dan gemakkelijk gevuld kan worden met vet?

je bent nu nog jong, maar als je huid t.z.t. gaat verslappen, dan denk ik persoonlijk wel dat je hangende oogleden gaat krijgen. Toen ik jouw leeftijd had, had ik het veel minder dan jij, maar tussen mijn pakweg 32e-35e ging het ineens heel hard, dus ik heb het op mijn 35e laten doen. Jij zou het nu ook kunnen laten doen, heb je op zich wel aanleiding toe, maar ik denk wel dat je dan op je 35e wederom aan de beurt bent, dus weer betalen.

Sterkte, ben benieuwd wat t wordt!

anjavromans

Bericht door anjavromans » 23 jul 2012 19:12

Tja de verzekering kan je vergeten, mijn vriendin had het erger dan jij hebt en die kreeg het niet vergoed.
weet je, ik weet niet of je het overdrijft of niet.
Je moet het doen als jij vind dat het nodig is.
ik klink nu als een oude wijze vrouw.. hahahaha maar zo wil ik niet overkomen.
Als jij vind dat je het erg vind dan vind jij het erg.. boeie wat de rest vind.
ik snap dat je je daar wel wat van aantrekt maar als jij het wilt doen, moet je het doen.
Ga er wel vanuit dat je het gewoon zelf moet betalen.
Ik weet wel heel heel zeker dat je veel verschil ziet, dat is alvast wat ik je kan zeggen.
Met opmaken, met kijken, kijkt veel lichter, je zult zelfs vrolijkere kijken, want de opmerking wat kijk je boos, dat zul je nu dus krijgen want dat lijkt nu ook.
Ik merk nu ook zelf dat het zware weg is.. eerst was het zwaar boven mijn ogen maar is nu weg.
Maar doen omdat jij het wil, niet omdat je vriendin het doet, niet omdat je vriendje ofzo dit lelijk vind..
Je zult het zelf moeten betalen dus denk er goed overna.
Het is jouw lichaam.. jij wl het ... dus doen.. als je het zeker weten wil.
En info kan je altijd navragen... kost vaak geen geld (vraag ook altijd of de info gesprek geen geld kost).
Succes en laat horen wat je doet of niet doet.. ben erg benieuwd.
Groetjes van Anja

Letti69

Bericht door Letti69 » 28 jul 2012 04:56

Nee hoor, je overdrijft niet. Ik had op jouw leeftijd hetzelfde probleem als jij, alleen ontstond het bij mij rond mijn twintigste en had ik het dus niet net als jij al mijn hele leven.

Het bindweefselschotje, dat het vet in de oogkas normaal gesproken op zijn plaats houdt, is bij sommige mensen wat zwakker. Dit is meestal erfelijk bepaald en als dat het geval is, is het ook op jonge leeftijd al zichtbaar. Het vet in de oogkas gaat dan uitpuilen, met als gevolg dikke oogleden in de vorm van wallen en/of overhangende oogleden. Huidverslapping speelt op jonge leeftijd zelden een rol, maar het is wel een feit dat als je er niks aan laat doen, de huid in de loop der jaren sneller dan normaal gaat uitzakken, t.g.v. het gewicht van het uitzakkende vetweefsel. Helaas houdt het vetweefsel makkelijk vocht vast, zodat het zware gevoel op sommige dagen nog erger is dan op andere dagen. En ik weet helaas uit ervaring hoe frustrerend het is dat je dit met make-up amper kunt camoufleren.

Mijn advies: laat je adviseren door een goede plastisch chirurg en houd in gedachten dat het behalve een cosmetisch probleem ook een echte afwijking is. Eigenlijk schandalig dat het niet meer wordt vergoed, terwijl je er toch wel degelijk klachten door hebt. Een goede chirurg kan jouw probleem heel subtiel verhelpen, zodat je van je zware ogen af bent en er weer wat ooglid zichtbaar is, zónder dat het onnatuurlijk wordt (je houdt toch je natuurlijke oogvorm).

Aan jouw foto's te zien, maar ook door de klachten die je hebt, ben je een goede kandidaat voor deze correctie. Ik heb op mijn 23e al een ooglidcorrectie laten doen, gelukkig met heel mooi en natuurlijk resultaat. Mijn dikke ogen waren verleden tijd....heerlijk!

Succes ermee!

Plaats reactie