Is het nodig om een littekencreme te gebruiken ?

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
jan

Is het nodig om een littekencreme te gebruiken ?

Bericht door jan » 30 jul 2012 15:33

Op 23 Augustus a.s. krijk ik een boven ooglidcorrectie,nu hoor ik van verschillende kanten dat mensen een littekencreme gebruiken voor de verdere heling van de wondjes, nu vroeg ik mij af of dat ook werkelijk nodig is. Ik ben een man van 72 jaar en krijg de behandeling vergoed van mijn verzekering. Als iemand mij ook nog wat verdere adviezen kan geven graag een berichtje

Mjanne

Re: Is het nodig om een littekencreme te gebruiken ?

Bericht door Mjanne » 06 aug 2012 11:16

Beste Jan,
Voor de heling van de wondjes is het juist níet goed om (de meeste) littekencremes te gebruiken: je mag ze juist pas gaan gebruiken als de wondjes al dicht zijn.
Een uitzondering hierop is het littekenserum van de Bergman kliniek. Die kun je gelijk smeren, als de wondjes nog niet geheeld zijn.
Of het echt helpt is altijd de vraag. Ik zou weleens een vrouw van 75 willen zien die levenslang de linkerhelft van haar gezicht heeft ingesmeerd met dure antirimpelcremes, en op de rechterkant nooit wat gesmeerd heeft. Vraag me af of je echt verschil ziet.

Zelf heb ik wel een paar weken littekencreme gesmeerd, meer om het massage-effect en het daardoor soepel houden van het litteken, dan om de creme zelf. Ik denk dat ik dit met een willekeurige andere oogcreme ook had kunnen doen.

Daarbij komt ook nog, dat je van de littekens als het goed is sowieso niet zoveel ziet, omdat ze in de arcadeboog vallen.

jan

Bericht door jan » 06 aug 2012 15:06

Hallo Mjanne,
bedankt voor je snelle reactie, ik had zelf ook al zo'n idee over het smeren met littekencreme,maar je hoort zoveel verhalen de ronde doen dat ik dacht ,ik vraag het gewoon even. Over iets meer dan 2 weken word ik geholpen en het begint zo zachtjes aan toch wel iets te kriebelen. Als je eventueel nog meer handige tips hebt houd ik mij aanbevolen.
Jan.

anjavromans

Bericht door anjavromans » 07 aug 2012 15:28

Ik zelf vind het gewoon wel fijn, dit omdat ik op kantoor werk en hier de airco aan staat en het gelijk droog aanvoelt.
Ik weet niet of een andere creme wel of niet beter is, maar omdat ze dus de creme mij aanbevelen gebruik ik dus gewoon de litteken creme.
Ik heb thuis de grote tube en in mijn tas de kleine.
Vind het zelf prettig om het 2x per dag op te smeren.. eerste dagen deed ik iets meer maar omdat het gewoon wat stug was.
De litteken valt wel in de boog maar is wel fijn als het wat soepel is in het begin.
Dus vaseline of weet ik veel zal heus wel helpen maar ik zelf zou het wel gewoon bij een littekencreme houden.

jan

Bericht door jan » 07 aug 2012 19:51

Hallo Anjavromans,
ook bedankt voor je reactie, ik geloof dat ik maar gewoon de creme ga gebruiken,baat het niet schaadt het niet. Bij mij zal er een behoorlijk stuk ooglid verwijdert moeten worden, het hangt ver over mijn wimpers heen en is ook helemaal uitgezakt dus alles wat er na het verwijderen van de hechtingen aan gedaan kan worden om de oogleden weer fijn soepel te laten worden zal ik gebruiken.
Als je verder nog suggesties hebt voor mij ,heel graag.
Jan.

jan

Bericht door jan » 24 aug 2012 15:13

Ben gisteren geholpen,is mij echt meegevallen, heb er eigenlijk niets van gevoeld,alleen de verdovingsprikjes waren even voelbaar,het ziet er nu niet uit. dikke rood opgezette oogleden,en het begint al wat blauw te worden, vooral aan de beide neuskanten en het trekt wat,maar heb er eigenlijk totaal geen last van.
Wel lekt er zo nu en dan nog wat vocht uit de zijranden.
Al met al ,is het mij erg mee gevallen,als de genezing ook zo snel gaat,doe ik het ervoor.
Jan.

Esther1976

Bericht door Esther1976 » 28 jan 2017 12:24

Hoi, ik heb anderhalve week geleden een bovenooglid correctie gehad. En mag pas 2,5 week na de ingreep met de litteken crème beginnen. Waarom mag dat niet eerder??? Groetjes Esther

Plaats reactie