nieuw

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
karotes

nieuw

Bericht door karotes » 23 aug 2012 20:27

hallo,

ik ben hier voor het eerst aan het rond neuzen omdat ik binnenkort waarschijnlijk een ooglidcorrectie krijg.
via de huisarts het ik vorig jaar al een verwijsbrief gekregen en heb toen foto's door gestuurd naar mijn verzekering. natuurlijk gaat het niet vergoed worden want het was niet erg genoeg.
omdat ik ging verhuizen en mijn moeder erg ziek was heb ik het niet door laten gaan maar nu een jaar later heb ik toch alles in werking gezet.
ik ben eigenlijk heel benieuwd of er redenen zijn dat je het wel vergoed krijgt? weet iemand dit?
ik heb een verwijsbrief gekregen voor het ziekenhuis. ik heb alle dagen hoofdpijn en voel mij vreselijk lusteloos door de druk boven mijn ogen. helemaal nu het zomer is kan ik wel janken omdat ik er dan extra last van heb. ik heb een zwaar jaar achter de rug (moeder overleden) en merk dat het door alle spanning alleen maar erger is geworden
ik ben nog maar 32 en of ik het nou wel of niet vergoed krijg ik ga het sowieso doen want dit kan zo niet langer en wil niet dat het alleen maar erger gaat worden

liefs karin

Mjanne

Re: nieuw

Bericht door Mjanne » 16 sep 2012 17:30

hoi, ik reageerde net ook al op een ander bericht van je.
helaas kun je de vergoeding met jouw leeftijd wel shaken, bij de meeste verzekeringen die ik ken althans, maar wellicht zit er eentje tussen die het toch doet.
Het is het geld wel waard overigens! Ben benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt voor wel/niet doen en welke arts.
groetjes en succes

karotes

Bericht door karotes » 18 sep 2012 19:03

bedankt voor je reaktie!

ik ben 2 weken geleden naar het ziekenhuis geweest voor het eerste gesprek.
hij vond mij erg jong voor het geen wat ik heb en vond dat het zeker de moeite waard zal zijn.
ik zit nu te wachten of mijn verzekering het zal gaan vermoeden maar weet zelf eigenlijk al wel dat dat toch niet gaat gebeuren dus...zal het dan zelf gaan betalen.
ik heb er teveel last van om het niet te doen en aangezien ik nog maar 32 ben zal het de komende jaren er niet beter op worden. ik kan het dan beter maar direkt doen
ik vind het vreselijk spannend!!!!!

jan

Bericht door jan » 22 sep 2012 11:43

Hallo Karotes,

ik ben op 23 augustus voor een bovenooglid correctie naar het ziekenhuis geweest en dat is mij 100% meegevallen,je voelt er eigenlijk niets van,ze kletsen wat met je en voor je het weet sta je weer buiten, ik heb nadien ook geen last gehad, je ziet er een paar dagen niet uit maar dat gaat snel over, het is nu 4 weken geleden en alles is goed genezen,ziet er mooi uit en ben een heel stuk opgeknapt, geen hoofdpijn meer,geen moe gevoel meer in mijn oogen,ben er erg blij mee.
Bij mij is het wel vergoed door de verzekering,maar ik had ook wel erg overhangende oogleden en veel klachten.
Voor straks sterkte met je operatie.

Mjanne

Bericht door Mjanne » 24 sep 2012 18:40

Je vroeg nog naar de redenen wanneer het wel vergoed wordt. Ik weet dat bv Unive een speciaal seniorenpakket heeft, en dan wordt het vergoed. De reden zal dan waarschijnlijk zijn dat je het al jarenlang hebt, want als jongere kom je niet in aanmerking voor het seniorenpakket. Of er naast een hoge leeftijd bij hun nog andere voorwaarden aan verbonden zijn, weet niet. Wel weet ik dat er ook verzekeraars zeggen dat het aangeboren moet zijn. Je pupil moet dan voor minstens de helft bedekt worden door het hangende ooglid, op het moment dat je de ogen gewoon open hebt. Het is een beetje een kip-ei redenering, want als het niet aangeboren is, en het is heel erg geworden wanneer je op leeftijd bent, dan heb je weer kans dat ze zeggen "had je het maar eerder moeten doen, nu wordt het niet vergoed". Met een aangeboren afwijking zou ik het dan ook op zo jong mogelijke leeftijd laten doen. De verzekeraar beoordeelt of ze het aangeboren vinden of niet, o.a. aan de hand van foto's en doktersverklaring.

Plaats reactie