Boven en onder laten doen. En nu?

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Nahpets

Boven en onder laten doen. En nu?

Bericht door Nahpets » 25 apr 2013 22:44

Ik heb 4 weken geleden op paaszaterdag een boven en ondercorrectie laten doen en heb veel gehad aan de diverse internetsites om te beslissen wel of niet doen. Ik vind het dus billijk om ook mijn ervaring te posten maar zit ook nog met vragen....
Ik heb het, wel zo makkelijk, in de buurt laten doen en die is volgens mij ook nog de goedkoopste van NL. De operatie was in anderhalf uur gepiept en de PC kwam op mij heel vaardig over. Ik was ook blij dat mijn vrouw terugreed want zelf terug rijden gaat echt niet met de onmiddelijk zwellende en licht bloedende oogleden. Ik had daarna een week vrij en had dus 8 dagen om een beetje toonbaar op mijn werk te verschijnen. Dat viel enerzijds mee en anderzijds tegen.... De zwellingen waren 2 dagen na de operatie op haar hoogtepunt, boven slinkt snel maar onder niet. Ik heb dagenlang elk uur een kwartier gekoeld met doperwtjes in een plastic zakje, dat werkte het beste voor mij. Blauw ben ik niet geweest maar mij viel op dat mijn bovenoogleden na een week rood begonnen te worden en het duurde een week voor dit wegzakte. Onder heb ik de littekens op een centimeter van de onderoogwimpers, en de PC zei dat dit op die plek nodig was omdat er behalve vet ook huid weggenomen diende te worden. Ik vraag me nu af of dat dan echt wel op die plek moet want je ziet ze nu nog goed. Ik ben een man en opmaken is dan toch wel een stap....... De bovenoogleden waren binnen een week al een duidelijk succes maar onder zijn mijn ogen nog steeds gezwollen als vanouds. 's Morgens is dit op z'n toppunt waarbij de littekens een soort dijk lijken te vormen waartegen de zwelling zich vanaf mijn onderoogleden tegen ophoopt. Naarmate de dag vordert wordt dit minder erg. Dit is ook waarvan ik mij nu afvraag komt dit wel goed, want je leest vantevoren wel dat onder maanden kan duren, maar dat het na een maand nog steeds op het oude niveau is heb ik toch nergens gelezen... ? Als iemand een zelfde ervaring heeft zou ik blij zijn met een reactie. Anderzijds lees ik ook dat onder nu eenmaal veel langer duurt, dus ik heb natuurlijk nog wel hoop.
Heel benieuwd naar jullie feedback!

Tomerson

Re: Boven en onder laten doen. En nu?

Bericht door Tomerson » 06 mei 2013 19:10

Je vraagt en nu..? Geduld hebben!!! Ik ben oktober vorig jaar geholpen aan de onder en bovenoogleden.
Nu zijn deze nog steeds opgezet. En inderdaad in de ochtend is dat helemaal te zien. In de loop van de dag wordt dit minder.
Dit is bindweefsel wat zich moet herstellen (volgens de pc.) Bij is het de laatste weken zelfs iets erger geworden. Je leest dat soms een hersteloperatie nodig is. Of dat het ook vocht kan zijn. Daar is dan weer niets aan te doen. Ik heb herstel ook onderschat. Jammer dat dit bijna niet gecommuniceerd wordt.Misschien houdt het het dan mensen tegen. Het blijft toch een commerciele business!

era

Bericht door era » 23 mei 2013 13:23

Hoi Nahpets,

Ik twijfel ook nog of ik een ooglidcorrectie wil laten doen maar ben vooral benieuwd wat uiteindelijk bij jou de dorlsga heeft gegeven. En via welke websites heb jij je laten informeren? Ben benieuwd naar de ontwikkelingen bij je...

Thanks
Era

http://ooglidcorrectie.webklik.nl/page/ooglidcorrectie

Nena

Bericht door Nena » 29 mei 2013 13:52

Oeps, een weinig hoopgevende reactie van Tomerson voor mij. Ik heb bijna 5 weken geleden een onder- en bovenooglidcorrectie laten doen. Ik heb bij het onderdeel waar je vragen aan de dokter kunt stellen al een topic geopend omdat ik vreselijk opgezette bovenoogleden heb. Aan de onderkant is het ook nog wel opgezet, maar dat valt minder op. Volgens de chirurg zal het iedere dag minder worden, maar helaas is dat nog niet zo. Ht is heel wissselend, de ene dag is het erger dan de andere dag. Als ik wakker word, ziet het er niet uit. In de loop van de dag zakt het wel, maar ze blijven veel te dik. Mensen vragen steeds aan me: wat is er met je ogen, zijn ze ontstoken??? Het is echt alsof ik dagen achter elkaar gehuild heb. Er zit geen verbetering in. Verder ben ik nog niet echt blij met het resultaat zoals het nu is, ik hoop dat het nog beter wordt. Nee, dit vertellen ze niet als je komt voor een intake gesprek. En alles wat ik er over las op internet, deed het voorkomen alsof het een ingreep van niets is waarvan je zo herstelt. Nou, zo ervaar ik het echt niet!

Nahpets

Bericht door Nahpets » 02 jun 2013 22:06

Hoi Era,
Tja welke websites weet ik niet meer, maar als je ooglidcorrectie in google inklopt lees je na 2 pagina's toch echt niets nieuws meer. Inmiddels is mijn boven en ondercorrectie alweer 2 maanden geleden en ik ben voorzichtig positief. Het verschil boven is prima en onder heb ik de genoemde littekens die inmiddels al aardig vervagen. Mijn wallen zijn nog niet helemaal weg maar wel duidelijk minder dan voorheen. Wat de doorslag heeft gegeven is dat ik al jaren 's morgens opsta en me topfit voel maar er zo niet uit zie. Ik heb op een zeker moment de telefoon gegrepen en een afspraak gemaakt met de kliniek in de buurt. Ik moet zeggen dat het eindresultaat hopelijk nog niet bereikt is maar voorlopig kan ik concluderen dat mijn verwachtingen gewoon te hoog waren. Te hoog omdat ik dacht dat alles weer helemaal strak zou zijn als toen ik 18 was...... Dat wordt dus niet zo maar wel een enorme verbetering. En dat lees je inderdaad nergens. Mijn tip is: kijk heel goed naar voor en na foto's op internet dan zie je ook wel dat er duidelijk verbetering is maar geen complete verdwijning van wallen. Bij bovenoogleden is het resultaat meestal wel spectaculair.
Ik zou zeggen ga er voor als je elke dag in de spiegel kijkt en je niet bevalt wat je ziet.
Succes! Nahpets
era schreef:Hoi Nahpets,

Ik twijfel ook nog of ik een ooglidcorrectie wil laten doen maar ben vooral benieuwd wat uiteindelijk bij jou de dorlsga heeft gegeven. En via welke websites heb jij je laten informeren? Ben benieuwd naar de ontwikkelingen bij je...

Thanks
Era

http://ooglidcorrectie.webklik.nl/page/ooglidcorrectie

Yvonne

Bericht door Yvonne » 07 aug 2013 21:02

Goedenavond,ik heb half Maart mn oogleden boven en onder laten doen ,ik vond ook de uitleg van hoelang is de genezingstijd en wat kan ik verwachten erna niet voldoende ,eigenlijk was t ,genezing duurt bij iedereen anders elk litteken geneest bij de een vlugger als bij de ander ,maar t valt gewoon erg tegen!!!!!
IK ben na wekelijks mailcontact tenslotte na 3 maanden terug geweest om te corrigeren ik had echt droopy ogen , de operatie vond ik erg pijnlijk , de tweede keer ,(plaatselijk verdoofd) maar ja als t maar goed komt ,je hebt die 3 maanden ook door gezet met erwten koelen ,rust ,niet tillen etc ben blauw geel geweest ,als t maar goed komt. Ik ben nu weer 6 weken verder ,nu zijn elke morgen mijn bovenoogleden met vocht (oedeem) dit trekt in de loop vd dag weg ,maar mn bovenoogleden trekken nog erg(Litteken ) ook de zijkanten waar t bij elkaar komt is nog hobbelig en rood ,en gevoelig
De arts zegt zolang t rood is is er genezing en correctie ,dus ik vertrouw er nog steeds op.
Ik vind allemaal erg heavy en ben nog steeds niet blij !!!
Ik hoop echt dat t goed komt en mn ogen blij gaan staan .
IK vond erg weinig info op t internet ,boven en onder wordt denk ik gewoon niet zo vaak gelijk gedaan ,maar de info vind ik niet geweldig ,je wordt er onzeker van je hebt geen vergelijkingsmateriaal en weinig mensen waarmee je kunt praten die dit ook hebben laten doen .
Ik hoop van iemand iets te horen ,fijne avond ,groetjes Yvonne

Nahpets

Bericht door Nahpets » 07 aug 2013 21:54

Nou yvonne, dat valt niet mee! Ik vermoed nu het eindresultaat te hebben bereikt en ben al met al tevreden. Maar zoals eerder gezegd heb je vooraf ondanks alle info gewoon geen juist beeld. De verwachtingen liggen hoger dat het daadwerkelijke eindresultaat zoals ik ook eerder schetste. En ik sluit niet uit dat je, verblind door je eigen verwachtingen, sommige informatie en verhalen van anderen een beetje baggetaliseert.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Plaats reactie