2014 verzekering en ooglidcorrectie.

Stel hier al uw vragen over een ooglidcorrectie aan lotgenoten
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Joze

2014 verzekering en ooglidcorrectie.

Bericht door Joze » 14 mei 2014 15:24

Hoi Allemaal
We zijn nu in mei 2014 .
Aangezien het vergoeden van een ooglidcorrectie steeds moeilijker wordt wil ik toch even doorgeven dat mijn verzekering niet moeilijk doet.
Ik ben Achmea Zilveren kruis aanvullend 2 sterren verzekerd.
Toen ik bij de dokter was en hij de aanvraag zou versturen zei de dokter al dat mijn verzekering waarschijnlijk niet moeilijk zou doen.
Meestal was het zo dat hij niet eens hoefde aan te vragen ...als hij vond dat het medische indicatie was zou het vergoed worden maar voor zekerheid toch verstuurd.
En inderdaad anderhalve week later kreeg ik een brief van mijn verzekering waar instond dat de behandelend arts het niet hoefde aan te vragen aangezien in mijn aanvullende verzekering staat dat ik het 100% vergoed krijg.
Even doorgegeven aan mijn arts en afspraak gemaakt en ondertussen is de operatie al uitgevoerd.
Had ik nog bij CZ gezeten was het niet zo makkelijk geweest daar staat nml vergoed met medische indicatie mits je oogleden 50% van je zicht wegnemen.
En waarschijnlijk willen ze daar dan ook foto,s van.
Ik weet niet wat een boven ooglidcorrectie kost in een ziekenhuis maar er zijn genoeg plaatsen waar je het al vanaf 600 euro voor beide ogen kunt laten doen.
Zelf ben ik blij dat de plastisch chirurg uit het ziekenhuis het gedaan heeft want volgens mij kan er best veel mis gaan bij zo,n operatie.
grt Joze

Plaats reactie