Ooglidcorrectie

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Mary Verweij

Ooglidcorrectie

Bericht door Mary Verweij » 07 sep 2008 16:14

Hallo,

20 augustus heb ik een bovenooglid correctie gehad. De operatie verliep goed, zelfs de prikjes vielen mee vond ik. Alleen halverwege voelde ik ineens dat ze bezig waren en moest er wat verdoving bij. In het ziekenhuis heb ik nog met "koelelementen" gelegen. Toen deze er na een tijdje af mochten kreeg ik een bloeding. Dus weer opnieuw koelen. Onderweg naar huis was ik misselijk. Dat zal wel door de spanning komen. Maar verder is de pijn erg meegevallen. De eerste drie dagen waren mijn ogen gezwollen en rood. Uiteindelijk is het bijna niet blauw geweest. Toen de hechtingen eruit gingen, leek het allemaal goed te komen. Ik dacht; vanaf nu gaat het elke dat wat beter. Maar dat was niet zo. Het litteken trekt veel en waar ik mij zorgen over maak is dat er rond het litteken bobbeltjes zitten. (lijkt op een gerstenkorreltje) Ik ben bang dat dat niet meer weg gaat. Ook voelt het litteken hard aan. Heeft iemand toevallig dezelfde ervaring? Misschien tips? Als het zo blijft dan heb ik er spijt van. Het is ook frustrerend als je ziet dat het litteken er bij andere personen wel mooi glad uit ziet. Ook zijn mijn ogen niet symetrisch. Het scheelt niet veel, maar als je goed kijkt is het wel te zien.

Groetjes,
Mary

Bliz

Bericht door Bliz » 14 sep 2008 19:32

Ik kan je helaas geen tips geven maar wil even kwijt dat bij iedereen de genezing anders is, soms kan het 3 maanden duren voor de lidtekens enigzins niet meer te zien zijn. Hoe gaat het nu met je?

Monica

Bericht door Monica » 15 sep 2008 12:05

Mijn zus heeft 3 jaar geleden een ooglidcorr. gehad en had hetzelfde als jij Mary, maar je moet het echt de tijd geven . En zij heeft het ook steeds ingesmeerd met littekenzalf .Ht is ook nog geen maand geleden bij je. Geef het de tijd! Bij wie heb je de operatie laten doen? Ik ben zelf over minder als 2 uur aan de beurt, net zoals Bliz.

Mary Verweij

Bericht door Mary Verweij » 17 sep 2008 17:46

Ja, het is zeker jammer dat er niet meer mensen schrijven over de ervaringen die zij hebben. Hoe het nu met mij gaat, het litteken is nog steeds rood, ik heb nog geen gevoel in mijn wimpers en ooglid. En ik heb ook een probleem erbij. Vooral met PC werk (letters lezen) en tv kijken merk ik met mijn linkeroog nog steeds wazig zie en ook slecht lees. Ook daar kan ik mij dan weer lekker druk om maken. Ik heb het gevoel dat ik scheel kijk. En ik krijg er hoofdpijn van. Inderdaad, het zou erg prettig zijn dat meer mensen dit lezen en kunnen reageren als zij dit herkennen. Wat betreft die bobbeltjes, ik ben gaan spitten op internet, en het is dus een van de bijwerkingen. ze noemen het inclusie cystes. Daar waar de draad van de hechtingen doorheen gaat, gaat als het ware irriteren. Er werd ook geschreven; meestal gaat dit vanzelf weg. Dus daar houd ik mij maar aan vast. En inderdaad, het is nog maar kort geleden. En ik heb toevallig niet het geluk dat het gelijk en snel netjes is. Als het maar netjes wordt op de langere termijn, vind ik het ook goed. Ik gebruik inderdaad litteken zalf (biodermal) en hoop dat dat ook meewerkt. Ook houd ik het zoveel mogelijk vet, omdat het veel trekt. Monica ik ben benieuwd hoe het nu met jou gaat. Ik heb de operatie in het oogziekenhuis Rotterdam laten doen. Bewust gedaan omdat ik niet zomaar ergens heen durfde te gaan, en het oogziekenhuis Rotterdam zou goed moeten zijn.
In iedergeval bedankt voor jullie reactie's

Bliz

Bericht door Bliz » 24 sep 2008 17:45

Bij mij zijn de hechtingen er gister uitgegaan, op wat korstjes en een kleine zwelling op de oogleden na ziet het er goed uit. Nu maar hopen dat het zo blijft. Ze raadde me aan geen speciaal lidtekenzalf te gebruiken :? , hier lees ik weer van wel dus is best lastig wat ik nu moet doen. Jammer dat de nazorg niet overal gelijk is, nogal verwarrend.
Waar ik wel gek van wordt nu is dat binnen zitten, nog even volhouden maar.

Er werd me verteld dat het zo'n 3 maanden duurdt voor het helemaal netjes is, gelukkig is er makeup;)

Groetjes en succes allemaal.

Bliz

Monica

Bericht door Monica » 24 sep 2008 17:53

Bij mij zijn ze er ook uitgegaan. Maandag. De pl.ch. vond het er goed uit zien. Mag ook geen littekenzalf gebruiken. Nou ja maakt niet uit. Smeer wel de dagcreme over mn ogen, dat mocht wel.25 Oktober nacontrole.

Plaats reactie