25-02-2010 Bovenste ooglidcorrectie/epische plooi, 31 jr

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
bergmans

25-02-2010 Bovenste ooglidcorrectie/epische plooi, 31 jr

Bericht door bergmans » 12 apr 2010 15:51

Ik ben op 25 februari 2010 geopereerd aan mijn bovenste oogleden en de epische plooi (stukje huid in ooghoeken, aziatische blik) die ik had is verwijderd. De reden dat ik de operatie heb laten doen is omdat de overtollige huid erg op mijn ogen drukte als ik vermoeid was en ik er vaak moe uitzag omdat mijn ogen "hingen". Ook werd de operatie door het Zilveren Kruis vergoed, dat scheelt weer 1400eu!!

Ik ben geopereerd bij de Lairesse Kliniek in Amsterdam door Dr. Bos, een plastisch chirurg op leeftijd, maar hij heeft het netjes gedaan. Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Ook de genezing ging (wellicht door mij leeftijd, maar heb ook veel gekoeld de eerste dagen, een kwartier per uur) en Biodermal littekencreme gebruikt na 7 dagen toen de hechtingen eruit waren.

De operatie was best spannend, ik was plaatselijk verdoofd en kon dus alles "voelen" (niet pijn, maar door de druk) dat gedaan werd. Vond ik verder niet heel spannend, maar kan me voorstellen dat anderen dat wel vinden (mijn moeder heeft voor totalenarcose gekozen) het is alsof je bij de tandarts zit maar dan voor je ogen.
Na de operatie heb ik gekoeld en kon ik vrij snel naar huis (ik ben gebracht). Ik heb 1 dag een wazige blik (alsof je onder water kijkt) gehad, waarschijnlijk doordat er verdoving in mijn ogen zat. Daar schrok ik wel van, maar gelukkig was het de volgende ochtend weg.

Na een week gingen de hechtingen eruit, wat een hele opluchting was. Het zat nogal strak allemaal.
Nu 6,5 week later ziet het er netjes uit. Lidtekens zijn nog niet weg, dat zal ook nog wel even duren. Ik draag buiten een zonnebril tegen UV straling, omdat de littekens lelijk kan maken. Mijn vrienden zeggen dat mijn blik meer open is. Een kleine operatie met groot resultaat dus. Ben er erg blij mee.

ps. Ik ben ook bij het St. Franciscus Gasthuis geweest in Rotterdam. Daar had ik ook een goed geveol over, maar de wachttijd was erg lang.
Bijlagen
2010-02-01 voor operatie.JPG
voor operatie
2010-02-01 voor operatie.JPG (21.81 KiB) 5274 keer bekeken
2010-03-02 dag 5 open KLEIN.JPG
5 dagen na operatie
2010-03-02 dag 5 open KLEIN.JPG (34.23 KiB) 5274 keer bekeken
2010-04-13 na 6 weken aanzicht KLEIN.JPG
na 6 weken
2010-04-13 na 6 weken aanzicht KLEIN.JPG (22.99 KiB) 5274 keer bekeken

Astridlief

Re: 25-02-2010 Bovenste ooglidcorrectie/epische plooi, 31 jr

Bericht door Astridlief » 12 apr 2010 22:16

Hoi

Dat is idd heel erg mooi geworden zeg!!
voel jij met je vinger..als je over het lidteken stijkt, nog het lidteken zitten en wat voel je dan?
ook ik ben de 24 mrt geholpen en het wordt al mooier maar 1 oog blijft iets hangen, alsof ik een lui oog heb,
als ik net gedouched heb en fit ben niet zo erg maar als ik moe ben wel :(
ben vandaag terug geweest naar de chirurg en die zei me geduldl te hebben. na een half jaar ff terug komen ..anders doen ze er iets aan..pff zit ik niet echt op te wachten :? , zo leuk vond ik het nu ook weer niet..deed geen pijn idd maar voelde ook niet echt prettig,,beetje schrijnen deed het..
hopelijk krijg ik ze net zo netjes als jij...
groetjes Astrid

bergmans

Bericht door bergmans » 13 apr 2010 21:09

Hoi Astrid,

Ik voelde het litteken in de eerste weken wel ja, soort bobbeltjes op de huid. Nu, na 6 weken, trekt het aardig weg.
Ik had in het begin ook verschil in genezing van de oogleden, maar nu trekt het aardig bij. Ben zelf na 2 weken ook nog eens langs de plastisch chirurg geweest, maar die doet niks anders dan je geruststellen inderdaad. Heb na 3 maanden nog eens controle.
Even geduld hebben dus inderdaad.

Jurjen

Irene56

Bericht door Irene56 » 09 mar 2011 23:53

Ik laat mijn ogen lioften door Dr. Bos, ik heb toestemming gekregen van mijn verzekraar.
Ik vind je ogen echt waanzinnig goed gedaan..het stelt me wel gerust. Het enigste waar ik tegenop zie is de verdoving.
Nou succes met je mooie open blik.
groet,
Irene.

Plaats reactie