Mijn bovenooglidcorrectie juni 2010

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Fleur

Mijn bovenooglidcorrectie juni 2010

Bericht door Fleur » 25 jun 2010 21:08

Afbeelding
Dit waren mijn ogen zoals de meeste mensen ze zagen vóór mijn ooglid correctie. Je kunt zien aan hoe hoog mijn wenkbrauwen staan hoe hoog ik ze moest optrekken. Héél vermoeiend!

Afbeelding
En dit waren mijn ogen als ik moe was. Je ziet dat mijn gezichtsveld erg beperkt was dan.

Afbeelding
En dit is 13 dagen na de correctie. Op deze foto zie je dat één van de oogleden dikker is dan de andere, daarom lijkt het misschien niet helemaal symetrisch. Maar het is gewoon echt nog even afwachten hoe de ogen zich gaan 'settlen'. Er is gewoon veel weggehaald, je ziet ook dat de ruimte tussen mijn oog en wenkbrauwen weer een stuk minder is. Alles moet gewoon nog even op zijn plaats vallen. Over een paar weken plaats ik nog wel een update.

Op 11 juni heb ik mijn oogleden laten liften. Omdat er in mijn geval een duidelijke gezichtsbeperking was ontstaan was het op medische indicatie, en volledig vergoed door mijn ziektenkostenverzekering. Ik moet er wel meteen bij vertellen dat toen mijn huisarts vroeg of ik hiervoor doorverwezen wilde worden naar een oogarts of plastische chirurg was het voor mij meteen wel duidelijk dat ik voor een plastische chirurg zou kiezen.
Voor de operatie plaats zou vinden is er nog gekeken of alleen een ooglid correctie wel voldoende zou zijn, en of er niet ook nog mijn wenkbrauwen gelift zouden moeten worden maar dat was niet nodig.
Ik was echt heel erg zenuwachtig voor de operatie. Dat was ook echt een van de redenen dat ik zo lang had uitgesteld.
Gelukkig werd de chirurg bijgestaan door een hele lieve verpleegkundige die mijn hand zo veel mogelijk vast hield, en een jonge assistent arts die allerlei keuvel verhaaltjes vertelde.
De verdovings prikken heb ik niet echt gevoeld. Verder voel je natuurlijk dat er van alles aan je gebeurd, maar pijn, nee.
Bij het hechten heb ik het allerlaatste steekje gevoeld. Toen ik dit zei, zei de chirurg, dit is echt de laatste, en het was ook zo. Wat ik misschien wel het allervervelendste vond was de brandlucht. Het was mij van te voren verteld, maar ik vond het toch gewoon naar.
Toen ze klaar waren eerst even recht op gaan zitten, en toen bleek dat wij al ruim 5 kwartier verder waren. Het had langer geduurd dan ik had gedacht, maar de tijd is ook veel sneller gegaan. En toen ik mijn ogen opendeed viel mij meteen al op dat er zo veel meer licht naar binnen stroomde. Daarna een half uurtje koelen in het ziekenhuis, en daarna naar huis.
Ook thuis heb ik veel gekoeld. Heel veel zelfs, de hele eerste week. Verder heb ik heel rustig aan gedaan. Alle andere aanraders van vitamine C en Arnica D6 opgevolgd. En ook ik werd de tweede dag wakker met hele dikke ogen, daarna begon het al weer af te nemen.
Precies 1 week na de operatie ging ik terug voor de controle en het verwijderen van de hechtingen. Dat was echt een fluitje van een cent. Wond was mooi genezen, en je zag nog wat plekjes geel, geen blauw meer eigenlijk. Wel nog gezwollen; de oogleden, en wallen onder mijn ogen.
Toen ik mijn gezicht voor het eerst zag nu die rare steristrips eraf waren schrok ik mij suf..... De hele week was ik namelijk euforisch over hoe veel breder mijn gezichtsveld was, en dat ik eigenlijk zo weinig ongemak had gehad van de ingreep, dat ik vergeten was mij bezig te houden met hoe ik er uit zou zien.........
Mijn wimpers had ik in geen jaren meer gezien, maar mijn oogleden...... ik kan mij echt niet herinneren dat ik die ooit gehad had..... Ineens werd ik mij er van bewust hoe bepalend ogen zijn in een gezicht, en dat mijn ogen nu echt anders zijn, en ik daarom echt moet wennen aan mijn nieuwe gezicht.
En dat is niet slecht hoor. Inmiddels is het al weer 1 week geleden dat de hechtingen er uit zijn, en ik heb veel mensen gezien die allemaal zeggen van 'wow, wat een verandering' gevolgd door 'ze zijn schitterend'.

Vandaag is het dus twee weken na de ingreep. Al het blauw is helemaal weg. Vooral 's-morgens heb ik nog gezwollen ogen. In de loop van de dag neemt dat af. Dat lijkt steeds vlugger te gaan. Soms heb ik een iets 'strak' gevoel op mijn oogleden, maar geen jeuk of pijn. Inmiddels heb ik twee bultjes gezien bij de littekens. Niet onbekend heb ik hier gelezen. Daarintegen zijn sommige delen van de incissie al zo goed als niet meer te zien.
Tot nu toe ben ik tevreden; ik zie heel goed dat een en ander nog wat 'op zijn plaats moet vallen' maar denk dat dat de komende weken echt gaat gebeuren want ik zie er elke dag al anders uit .

Darcy

Re: Mijn bovenooglidcorrectie juni 2010

Bericht door Darcy » 26 jun 2010 23:39

Wow... dat is idd ook een heel verschil zeg... daar zul je wel blij mee zijn
Herkenbaar ook :wink: alhoewel er toch nog best veel mensen in mijn omgeving zijn die niet weten van mijn correctie, zien zij blijkbaar wel iets, maar kunnen het niet bij naam noemen en complimenteren me dan met m'n kapsel o.i.d :lol: Ook leuk trouwens, maar dat wás al flink gekortwiekt :lol:

Gefeliciteerd dus met je nieuwe oogjes... (Ook ik had in geen jaren oogwimpers gezien en denk soms dat ik nu oogleden heb die ik nooit gehad heb :wink: )

groetjes,

Mar

Letti69

Bericht door Letti69 » 30 jun 2010 09:30

Héél mooi Fleur en wat een enorm verschil, je ziet nu pas je ogen weer! Zal een stuk prettiger aanvoelen, lijkt me...Erg mooi geworden!

mar

Bericht door mar » 30 jun 2010 19:32

jee fleur, word al moe als ik alleen naar jouw "oude" oogleden kijk.....

wat een verschil en wat heerlijk voor je!
ik heb na mijn operatie mijn wenkbrauwen mooi dun laten epileren, scheelt ook nog eens een slok op een borrel;-]] dubbel effect!

groetjes luna

Fleur

Bericht door Fleur » 01 jul 2010 08:54

Dank jullie wel voor de complimenten. Ja, het voelt inderdaad een heel stuk lichter. Meer 'opgeruimd' zeg maar, en ik hoef geen moeite meer te doen mijn ogen open te houden. Vooral 's-avonds scheelt het een hele hoop hoe ik mij voel.
Nu, na 2 1/2 week is het 's-morgens nog iets dik, maar de oogleden zelf worden snel minder gezwollen, en de 'wallen' onder mijn ogen duurt wel tot de avond eer dat die bijna weg zijn.
Inmiddels ben ik begonnen met wat make up te gebruiken, dan komen mijn ogen nog mooier uit. Echt een heel verschil zoals jullie ook al zagen. En iedereen ziet het dan ook. Ik kan echt niet doen of er niets gebeurd is........
Luna, ik liet ook regelmatig mijn wenkbrauwen epileren. Op de bovenste foto was dat net gebeurd meen ik mij te herinneren. Alleen geen hele dunne streepjes want dat past gewoon niet bij mij. Maar wel heel erg 'opgeruimd en gestyled'. Nu mijn hele "oogomgeving" er zo anders uit ziet moet er hoognodig weer een expert aan te pas komen. Ik laat altijd 'threaden' bij een Turkse dame bij mij om de hoek die daar heel erg goed in is. Maar dat durf ik nu nog even niet. Ik heb heel voorzichtig zelf een paar haartjes weggehaald, en denk dat ik wacht tot 6 weken na de operatie vóór ik het weer laat doen. Iemand enig idee hoe lang je zou moeten wachten???

mar

Bericht door mar » 01 jul 2010 09:07

fleur, je voelt vanzelf wel aan wanneer jij je wenkbrauwen weer kunt epileren, ik heb 6 weken gewacht, laat het ook met die draadjes doen.
schrok me aanvankelijk rot, zo dun geepileerd maar nu vind ik het erg mooi!

groetjes

mart78

Bericht door mart78 » 23 jul 2010 18:17

Fleur,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe look!

Kun je ook vertellen waar je de behandeling hebt laten uitvoeren?

Groetjes

Fleur

Bericht door Fleur » 23 jul 2010 19:49

Afbeelding

En dit zijn mijn kijkers precies 6 weken na de operatie. Ze worden nog steeds mooier. 's Morgens nog dik, maar dat neemt nu al redelijk snel af.

Dank voor de felicitaties Mart, het is gedaan door dr Kruppa in het OLVG in Amsterdam. Ik was in het ziekenhuis omdat het op medische indicatie gebeurde. Hij werkt ook in privé klinieken zover ik weet. En ik vind hem dus een aanrader!

Darcy

Bericht door Darcy » 23 jul 2010 19:58

Fleur, ook bij jou is goed te zien dat het niet echt altijd een "luxe" wens is... dit moet een wereld van verschil voor je zijn in het dagelijks leven... zag je eigenlijk nog wel genoeg voor de ingreep?

Gefeliciteerd dus met dit resultaat ! :D

Fleur

Bericht door Fleur » 23 jul 2010 20:55

Dank je Darcy, ik ben inmiddels ook over de schok van de verandering heen en geniet nu van het mooi zijn :D
Inderdaad had ik vóór de operatie beperkt zicht. Vergelijk het met de oogkleppen van een paard, naast mij zag ik niets, en 's avonds kon ik op het laatst ook niet goed mijn ogen openhouden en dan zie je ook weinig.

Verder geen oordeel over mensen die het wel alleen voor de 'mooi' laten doen hoor. Uiteindelijk als ik dit veel eerder had laten doen dan had ik jarenlang minder klachten en beter zicht gehad.

Darcy

Bericht door Darcy » 24 jul 2010 01:07

:oops: Zo bedoelde ik het ook echt niet hoor, sorry als het zo overkwam... Voor het mooi is ook goed, maar bij sommigen zoals bij jou en mijzelf ook trouwens, is het medische noodzaak om meer te kunnen zien... dat bedoelde ik er alleen mee aan te geven

Fleur

Bericht door Fleur » 24 jul 2010 11:57

Lieve Darcy, het was he-le-maal niet als kritiek bedoeld op jou en het kwam ook niet zo op mij over!
Deze opmerking kwam van mij uit meer vanuit de realisatie dat ik dit jaren eerder had moeten doen!

Susan

Bericht door Susan » 24 jul 2010 14:03

Hai Fleur, erg mooi jouw ooglidcorrectie!
Vlak voordat ik die ooglidcorrectie onderging, keek ik rond op straat naar anderen en ik verbaasde me er over hoeveel mensen het ook echt nodig lijken te hebben, maar er waarschijnlijk nog helemaal niet bij stil staan dat ze het vergoed kunnen krijgen in sommige gevallen! Misschien vinden ze het te "ijdel", maar ik kan me voorstellen dat je zelf nu zoiets hebt van "dit had ik járen eerder moeten doen!" Mijn vader had precies hetzelfde! Ik heb ook enorm moeten wennen aan zijn veranderde uiterlijk!
Ik wilde zelf wachten totdat het bij mij ook ooit zóver zou komen. Ook vanwege de angst te ijdel te worden bevonden en natuurlijk de kosten. Maar vorige week was ik het ineens zat! Ik leef NU! Dus het moest ook maar z.s.m gebeuren! Nu voel ik me dus wel wat schuldig naar de kinderen toe, dat ik zoveel geld aan mezelf uitgegeven heb. Maar als ooglift niet zo betaalbaar was geweest, had ik nóg járen gewacht en het misschien nooit laten doen!

Letti69

Bericht door Letti69 » 24 jul 2010 14:52

Alweer herkenbaar wat jij schrijft Susan! Ook mij viel het de afgelopen maanden op, nu ik weer wat extra op ogen ging letten, hoeveel mensen er (onnodig) met wallen of hangende oogleden rondlopen. Mijn vader had het ook heel erg, net als die van jou. Hij had er wel last van, maar het kwam nooit in hem op er ook maar iets aan te laten doen. Ik heb de aanleg van hem geerfd en daarom al op zeer jonge leeftijd het (uitpuildende) vet bij mij ogen laten weghalen. Had ik dat niet gedaan, was het net zo geworden als bij Darcy en Fleur en dan is het idd geen overbodige luxe meer om er iets aan te laten doen. Weet wel dat ik er toen al last van had, mijn ogen voelden soms net alsof ik een urenlange huilbui achter de rug had, was ik niet blij mee :cry: .
Fleur, resultaat wordt steeds mooier bij jou! Oh ja, ik heb mijn wenkbrauwen 3 weken na de ingreep weer laten epileren, ging prima bij mij, maar dit is bij iedereen verschillend natuurlijk.

ing

Bericht door ing » 31 jul 2010 09:27

Zooooooooo Fleur..... wat geweldig! Wat ziet dat er goed uit, en zo natuurlijk. Wat zal jij een gelukkig mens zijn. :roll:

Plaats reactie