het litteken 6 weken na ooglidcorrectie

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
Om spammers en spam te weren is registreren alleen mogelijk met een .nl of .be e-mailadres. U kunt dus niet registreren met een .com adres zoals bijv. een hotmail of gmail e-mail adres.
Het plaatsen van namen van artsen (behalve de naam van onze forumarts), klinieken en woonplaatsen is niet toegestaan.
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).

het litteken 6 weken na ooglidcorrectie

Berichtdoor kiaora » za aug 21, 2010 10:43 am

Hallo allemaal,

Ik ben 23 jaar en heb 6 weken een ooglidcorrectie gehad in het -.

Ik weet dat ik littekengevoelig ben, maar de littekens zijn nu nog heel erg rood. Ik had niet verwacht dat je het zo erg zou zien want de arts had gezegd dat je er na een paar weken al niks meer van zou zien.

Het litteken is erg zichtbaar omdat het een heel stuk doorloopt in de kraaienpoot en daar is het litteken ook breed geworden.

Op de foto's zie je niet hoe rood het eigenlijk is.

Hoelang duurt het voordat het litteken lichter wordt? Zal je het altijd blijven zien in mijn ooghoeken?

Ik studeer en over een week begint mijn studie weer en ik moet dan heel veel presenteren etc. Ik vind het niet leuk dat iedereen ziet dat ik aan m'n oogleden ben geholpen, maar ik moet er dus niet om geven. Maar vooral omdat ik zo jong ben.

Mijn vader krijgt binnenkort ook een ooglidcorrectie, ik heb de ogen van hem.

Groeten
kiaora

Re: het litteken 6 weken na ooglidcorrectie

Berichtdoor kiaora » za aug 21, 2010 10:47 am

Foto's..
Bijlagen
ooglidcorrectie_6wkn_small3.jpg
ooglidcorrectie_6wkn_small3.jpg (135.71 KiB) 10515 keer bekeken
ooglidcorrectie_6wkn_small2.jpg
ooglidcorrectie_6wkn_small2.jpg (122.34 KiB) 10515 keer bekeken
ooglidcorrectie_6wkn_small.jpg
ooglidcorrectie_6wkn_small.jpg (151.95 KiB) 10515 keer bekeken
kiaora

Berichtdoor kiaora » za aug 21, 2010 10:56 am

Nog een foto..
Bijlagen
ooglidcorrectie_6wkn_small4.jpg
ooglidcorrectie_6wkn_small4.jpg (101.27 KiB) 10513 keer bekeken
kiaora

Berichtdoor kiaora » za aug 21, 2010 11:02 am

Als ik er groene camouflage creme opdoe dan blijf je het litteken nog heel erg zien omdat het een soort gleufje is.

Zal dit gleufje blijven nu ik dat na 6 wkn heb?
kiaora

Berichtdoor rafael » zo aug 22, 2010 11:08 am

Beste Kiaora,
Ik heb zelf eind mei een ooglidcorrectie laten uitvoeren en herken jouw zorg mbt de littekens. De littekens bij mij leken heel erg op die van jou en ook ik heb een huid waarbij littekens lang zichtbaar blijven. Toevallig viel mij dit weekend op dat het rode nu wel is weggetrokken. Ik zou me als ik jou was dus niet teveel zorgen maken en het nog even wat tijd geven.Zelf heb ik braaf met Biodermal littekencreme gesmeerd. Ben geen make-up expert maar ik heb gecamoufleerd met een concealer van Ariane Inden (klein potje, kleur medium neutral. Dat is net iets lichter dan mijn huidskleur). Niet duur en werkt echt prima. Eventueel nog wat poeder eroverheen maar hoeft niet. Voor zover te zien is natuurlijk op jouw foto's, heb je dezelfde huidskleur als ik. Wellicht heb je hier wat aan. Vind je ogen er overigens erg mooi uitzien en de littekens eigenlijk niet erg opvallen. Succes met je studie.
rafael

Berichtdoor kiaora » zo aug 22, 2010 1:49 pm

Bedankt voor je reactie en de tip voor een concealer.
Waar kan ik die kopen?

Waren bij jou de littekens ook doorgetrokken net zoals bij mij en breder aan het uiteinde?
Heb je misschien een foto van jouw ogen?

Ik hoop dat de littekens snel lichter zullen worden, maar het zal inderdaad even duren.

Groeten.
kiaora

Berichtdoor kiaora » zo aug 22, 2010 2:01 pm

Nog even een vraagje aan Rafael:

nu jouw littekens niet meer rood zijn, zie je ze nog wel als een lichte streep?
kiaora

Berichtdoor Darcy » ma aug 23, 2010 10:03 pm

Hoi,

Ook ik ben in het Albert Schweizer geholpen (door Dr. -) en ook ik herken je foto's... Mijn operatie was 23 april en er is nu niets meer van te zien, ook niet als ik m'n ogen dicht heb dus het komt heus goed hoor :wink:

En op de foto bij je open oogopslag zie ik amper wat... die kleine roze streepjes aan het uiteinde zijn a.h.w sierlijk en trouwens, ik ken je ogen niet van voor de operatie, maar je mag er best trots op zijn hoor, het zal altijd een vooruitgang zijn t.o.v hoe het was... Kijk er zelf dus eens met andere ogen naar :wink:

Ga er maar vanuit dat de enigen die de streepjes zullen "zien" mensen zijn die zelf een correctie hebben gehad of iemand in hun nabije kring.

Groetjes, Mar
Darcy

Berichtdoor sjimmie2008 » ma aug 23, 2010 10:36 pm

Hoi ik vind het een beetje overdreven en ik denk dat je je zorgen maakt om niets. Het ziet er toch hartstikke goed uit!
Een beetje oogschaduw er op en je ziet er nauwelijks iets van.
Of gebruik een concealer van Clinique. Het is een stift met een kwastje. Je moet wel een keer of 20 draaien voor er iets uitkomt (de 1e keer) maar met dit kwastje kan je mooi over je littekens. Heel makkelijk. Maar nogmaals, het ziet er goed uit hoor.
Kopieer deze link even in je balk. Succes ermee.

http://www.perfumezilla.com/images_prod ... ir2213.jpg
sjimmie2008

Berichtdoor kiaora » di aug 24, 2010 12:24 pm

Hallo,

Ik maak me al minder zorgen en hoop dat je er uiteindelijk niks meer van zult zien. Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb Darcy's verslag met foto's gezien en je littekens zijn inderdaad herkenbaar. Je ogen zijn erg mooi geworden!
Mijn ogen waren niet zo erg als de jouwe maar het is zeker een vooruitgang (zie foto).
Ik kan nu ook weer leuk oogmake-up opdoen en ik zie er niet meer zo moe uit.

Groetjes
M
Bijlagen
mirjam_ogen_small.jpg
mirjam_ogen_small.jpg (90.56 KiB) 10451 keer bekeken
kiaora

Berichtdoor Darcy » di aug 24, 2010 6:44 pm

Wow.... Meid, 't is prachtig geworden... nu je je ogen hebt laten zien van voor de operatie zie ik dat je rechteroog zeker aspirant was om te worden zoals mijn rechteroog was... vet dat naar buiten geduwd werd en te veel vel dat je, behalve een moe uiterlijk, gewoon mega zou zijn gaan hinderen als je nog jaren gewacht zou hebben... :D

Ik ben van mening dat je echt wel trots mag zijn op het resultaat hoor en echt, iemand die niets van ooglidcorrecties weet zal je rozige streepjes aan de uiteinden niet "herkennen" als litteken :wink: en dat zeg ik uit ervaring... menige collega van mij dacht dat ik een rozig/paarse oogschaduw op had :lol:

Laat je ons nog eens meekijken over een paar weken ?

Groetjes,

Mar
Darcy

Berichtdoor kiaora » wo aug 25, 2010 9:13 pm

Hoi, bedankt. Ja mijn rechteroog was echt een stuk erger maar linkeroog had het ook al.
Ik heb gisteren foto's en aanvullende informatie na de verzekering gestuurd, maar ik vraag me af of ze het zullen vergoeden.
Bij mij vader hebben ze het wel vergoed en vroegen ze niet om foto's.
We zullen zien! Ik heb mijn klachten duidelijk omschreven.

Zagen ze bij jou in je omgeving wel het verschil na de operatie?
kiaora

Berichtdoor Darcy » do aug 26, 2010 9:49 am

Ja, men dacht dat ik een ander kapsel had, of een andere kleur ofzo :lol: :lol:

Nee, de mensen dicht om mij heen wisten het... ik heb mijn website ook gewoon "gepromoot" want ik was/ben hartstikke trots op het resultaat :)

"Vreemden" die mij enigszins van gezicht kennen (vaste klanten in de bouwmarkt waar ik werk bijvoorbeeld) keken wel en er volgde dan uiteindelijk zoiets van: "Meid, je ziet er goed uit... vakantie gehad ? Je oogt zo vrolijk"

Je begrijpt m'n extra binnenpretje dan wel zeker :wink:

Groetjes, Mar
Darcy

Berichtdoor Darcy » do aug 26, 2010 9:50 am

Ps: ik weet niet waar je verzekerd bent, maar ik moest vooraf de machtiging aanvragen en die werd binnen 4 dagen goedgekeurd, ik moest bij de aanvraag ook foto's meesturen :wink:
Darcy

Berichtdoor Fleur » vr aug 27, 2010 8:59 am

Goed hoor dat je het hebt laten doen. Als je naar mijn verslag kijkt (juni 2010 heet het) dan zie je hoe ver het had kunnen komen.........
Ook ik heb het vergoed gekregen; maar heb de aanvraag wel vóór de operatie gedaan. Heb zelf dus helemaal niets hoeven voorschieten ofzo. Meen mij te herinneren dat het wel zo moest zijn dat het huidoverschot al de wimpers moest raken, niet helemaal zeker wat de regel daar was.
Maar goed, achteraf kan ik wel zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen, niet alleen zie ik er nu beter uit, ik zie ook veel beter!
Fleur

Volgende

Keer terug naar Ooglidcorrectie dagboeken