het litteken 6 weken na ooglidcorrectie

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
sjimmie2008

Re: het litteken 6 weken na ooglidcorrectie

Bericht door sjimmie2008 » 27 aug 2010 21:16

Hoi dames mag ik jullie vragen bij wie jullie verzekerd zijn (en ook de vader van Kiaora). IK heb nl een afwijzing gehad van DSW in 2009.
Ik heb pas dit jaar besloten om wel de ingreep te laten doen en heb eigenlijk helemaal niets meer ingediend bij DSW omdat ik verleden jaar een afwijzing had gehad. De pc zou de aanvraag voor mij indienen maar heb daar eigenlijk nooit meer iets van gehoord. Dus ik dacht laat maar zitten. Maar als ik zo jullie foto's bekijk, vind ik mijn ogen voor de ingreep veel erger dan bij sommige van jullie dus ik snap niet waarom ik niets vergoed heb gekregen. Misschien dat DSW niet een van de beste zorgverzekeraars is maar ik had van te voren ook al gegoogled en vond geen enkele zorgverzekeraar die deze ingreep wel vergoed.
Het rare vind ik ook dat DSW zonder een foto gezien te hebben, de aanvraag gelijk al afwees, terwijl de pc die ik vorig jaar bezocht het wel nodig vond. Deze pc deed de ingreep overigens niet zelf, dus geen zelfbelang......(of misschien toch wel :wink: ) maar goed, ik vind het toch raar.
Ik kan de hele boel waarschijnlijk niet terugdraaien maar vind het wel jammer.

Fleur

Bericht door Fleur » 27 aug 2010 22:34

Gewoon kijken in de polisvoorwaarden. Daarin staat als het goed is uitgebreid beschreven wat er wel en niet vergoed wordt.
Bij sommige verzekeraars en/of speciale pakketten moet je een aanvullende verzekering hebben, sommige betalen tot een maximum bedrag uit.
Het kan zijn dat jouw verzekeraar nooit plastische chirurgie vergoed. Het kan ook zijn dat jij geen aanvullend pakket hebt.
In die gevallen wordt er dus gewoon niet vergoed dus hebben foto's dan ook geen zin.
Mijn aanvraag was door de plastische chirurg ingediend. Daarna kreeg ik thuis post met verzoek foto's op te sturen, dat kon digitaal. En een korte tijd later had ik de machtiging van de zorgverzekeraar en kon ik ingepland worden.

Darcy

Bericht door Darcy » 28 aug 2010 22:06

Sjimmie, ik ben (collectief) verzekerd bij Aevitae (dochter van VGZ) en beiden hanteren vergoeding indien je een aanvullend pakket hebt.
Mijn pakket heet VIP en ook op de VGZ site zie je die benaming langskomen met een vergoeding van max € 1000 gedurende de loop van de verzekering, bij een stapje lager, het TOP pakket wordt er max € 500 vergoedt en bij het laagste pakket krijg je niks.

Voorwaarde is dat de aanvraag vooraf ingediend wordt, mét foto's.

Mijn aanvraag van vorig jaar oktober werd afgewezen omdat het niet "aangeboren" was en niet in mijn (aanvullend) pakket zat maar toen kwam de nieuwe polis; per 2010 werd het dus wel vergoedt en heb de intake bij de pc toen overgeslagen en verder telefonisch afgehandeld; de pc schreef een nieuw verzoek uit met datum 2010 en stuurde die )op mijn verzoek) eerst naar mij waarna ik zelf foto's heb toegevoegd en de machtingsaanvraag heb ingezonden... Dat was op een maandag en op vrijdag had ik de toestemming op tafel liggen :D
Vorig jaar was de pc de foto's vergeten bij te sluiten maar of dat verschil zou hebben gemaakt zal ik dus nooit weten

en niet terugdraaien ? Ik zou, zodra je eventueel een andere verzekering gevonden hebt wel degelijk opnieuw een aanvraag gaan indienen, al was het dus bij dezelfde pc... alleen dan wel vragen of hij/zij je op de hoogte wil houden vaan een eventuele afwijzing.

Succes...

Letti69

Bericht door Letti69 » 29 aug 2010 00:51

Wat een mooi resultaat zeg! Jouw ogen lijken op die van mij op jouw leeftijd, heb ook op mijn 23e een ooglidcorrectie laten doen en er nooit spijt van gehad. Als je het "uitgezakte vet" bij de oogkas laat zitten wordt het er niet mooier op en krijg je er steeds meer last van.

De littekens zien er ook mooi uit en als je ze camoufleert, zal niemand het zien, ook niet als er nog een gleufje zit. Mensen letten nu eenmaal nooit zo op jouw gezicht als je dat zelf doet, dus ben daar maar niet bang voor.

Wat camoufleren betreft is Dermablend van Vichy een aanrader, dekt erg goed!

kiaora

Bericht door kiaora » 01 sep 2010 18:10

Grappig dat je (Letti) het ook op je 23e hebt laten doen! Hoe oud ben je nu als ik vragen mag?
En hoe zijn je ogen nu?

Heb je misschien een foto?

kiaora

Bericht door kiaora » 05 sep 2010 10:51

Hallo allemaal,

Mijn littekens beginnen aan de uiteindes nog wat breder te worden en je ziet dat het echt littekenweefsel wordt.
Dit vind ik wel balen.

Want misschien heeft de chirurg er daar maar een paar mm aan vel weggehaald en nu is dat litteken ook een paar mm breed geworden, dus dan had hij net zo goed de snee niet zo door hoeven trekken.
Snapt iemand wat ik bedoel?

Maar goed, je kan er niks meer aan doen. Eind oktober moet ik voor nacontrole.

Susan

Bericht door Susan » 07 okt 2010 12:10

Kiaora, met de L3 koud laser littekenbehandeling kun je heel veel verbetering krijgen van je littekens. De eerste behandeling is gratis.
Google even op GRATIS L3 proefbehandeling.

kiaora

Bericht door kiaora » 14 okt 2010 14:40

De littekens moeten dan zeker volledig tot rust zijn gekomen voordat er laser op kan?

Ik las ook het tegen acne/pigmentvlekjes kan helpen, maar ben ik daar niet nog te jong voor (23)?

Plaats reactie