Hydrocortison creme op littekens ?

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
kiaora

Hydrocortison creme op littekens ?

Bericht door kiaora » 18 okt 2010 21:39

Hallo,

Het is 3 maanden geleden dat ik een ooglidcorrectie heb gehad. Vandaag had ik nacontrole bij de chirurg en hij heeft me een hydrocortison creme voorgeschreven om dat op de uiteindes van de littekens te doen voor een paar weken.
Dit wordt normaal nooit voorgeschreven, maar hij zei dat daar mijn littekens sneller door zouden genezen en minder rood worden.

Heeft iemand hier ervaring mee?

kiaora

Re: Hydrocortison creme op littekens ?

Bericht door kiaora » 18 okt 2010 21:46

Hydrocortison behoort tot de groep geneesmiddelen die bijnierschorshormonen of corticosteroïden worden genoemd.

Bijnierschorshormonen die op de huid worden gebruikt, zijn ingedeeld naar sterkte. Hydrocortison behoort tot de zwak werkzame bijnierschorshormonen. Het remt ontstekingen, vermindert schilfering, werkt jeukstillend en vermindert de zwelling.

Hydrocortison wordt bij veel huidaandoeningen gebruikt. De belangrijkste aandoeningen waarbij artsen het voorschrijven zijn eczeem, hoofdroos, seborroïsch eczeem en jeuk.

kiaora

Re: Hydrocortison creme op littekens ?

Bericht door kiaora » 18 okt 2010 21:50

Smeer dit middel om deze reden liever niet op dunne huid, zoals van het gezicht en de geslachtsdelen.
Gebruik het niet op de oogleden.

Zelden krijgt de huid waar u dit middel op aanbrengt littekenachtige strepen (striae) of ontstaan er plekken die verbleken of juist donkerder kleuren.
Probeer het gebruik dan te minderen of een minder sterk middel te gebruiken.

Plaats reactie