Boven en onderooglid correctie in Boerhaave

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Diana E

Boven en onderooglid correctie in Boerhaave

Bericht door Diana E » 11 dec 2010 23:01

Ik heb op 5 november een boven en onder ooglidcorrectie ondergaan in het Boerhaave Medisch Centrum te Amsterdam.
De operatie is uitgevoerd onder algehele narcose.
Hier zag ik eerst erg tegenop maar achteraf ben ik blij dat het zo gedaan is.
Rond 8.30 uur ging ik onder narcose en 10.30 uur werd ik wakker. Geen dikke ogen, geen pijn en goed zicht.
Rond 12.00 uur kreeg ik een maaltijd en toen om een uur of 13.00 de boel wat begon te zwellen en gevoelig te worden kreeg ik paracetamol met codeine.
Dat werkt snel en de "pijn" was zo weg. Om 13.30 mocht ik naar huis.
De uren daarna zwellen de ogen aardig op maar pijn heb je niet en bovendien had ik paracetamol met codeine meegekregen.
Slapen ging die nacht ook prima.
Op zaterdag zaten mijn ogen aardig dicht en alhoewel ik geen pijn had dacht ik "waar ben ik aan begonnen".
Op zondag was het al beter en viel alles alweer mee.
Op dinsdag gingen de pleisters eraf (niet blauw!) wat wel prettig was en op vrijdag de 12de gingende hechtingen eruit.
Ik kreeg een pot littekencreme mee. Daarna gaat alles "plooien" waardoor het weer wat dikker wordt/lijkt.
Nu 5 weken later lijkt het al zo lang geleden. Van de boven oogleden weinig last maar onder mijn ogen is nog ietsje dik.
Soms ook nog last van waterige ogen, zeker buiten met die kou maar 't gaat steeds beter.
Alhoewel het eindresultaat nog niet zichtbaar is ben ik heel blij dat ik het heb laten doen!!
Als je foto's wilt zien mail me dan even: d.elings@planet.nl.

stefani

Re: Boven en onderooglid correctie in Boerhaave

Bericht door stefani » 31 mei 2011 21:31

Hallo, ik laat 20 juni mijn oogleden boven en onder doen en naarmate de datum dichterbij komt word ik steeds banger. Ik ben als de dood dat ik straks wekenlang niet toonbaar ben (zomervakantie niet echt leuk dus) en dat het niet mooi wordt. Hoe zijn jouw ervaringen? Heb je foto's? groeten, Stefani

Diana E

Re: Boven en onderooglid correctie in Boerhaave

Bericht door Diana E » 07 jun 2011 18:15

Hoi Stefani,

bang zijn is echt niet nodig maar dat is makkelijk praten als je het achter de rug hebt.....
Ik werd binnen 2 weken na mijn consult geholpen en tuurlijk werd ook ik nerveus.
Ik ben onder algehele narcose geweest en omdat ik toch eventjes moest wachten heb ik op een gegeven moment een "pilletje" gevraagd om rustig(er) te worden en ook gekregen.
Weken lang niet toonbaar NEE HOOR!
2 weken nadat de hechtingen eruit gingen ben ik me weer gaan opmaken en dat camoufleert een hoop voor de buitenwereld.
De ongemakjes heb je dan nog wel zie ook mijn andere verslagen maar die ziet de rest niet haha.
Weet niet waar je het laat doen en hoe kort of lang erna je op vakantie gaat??

Ik zal je vanavond de foto;s mailen

Succes
Diana

Plaats reactie