Ooglidcorrectie na aangezichtsverlamming

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Yvonne68

Ooglidcorrectie na aangezichtsverlamming

Bericht door Yvonne68 » 22 jan 2011 21:49

Ik heb na een aangezichtsverlamming 15 jaar gelopen met een overhangend bovenooglid en na wat aansporing toch uiteindelijk gekozen voor een ooglidcorrectie. Mijn opticien had goede verhalen gehoord over Dr. Paridaens bij het Oogziekenhuis in Rotterdam en heeft daar op mijn verzoek een afspraak geregeld.

Bij het eerste consult werd mij verteld dat ik in aanmerking kwam voor een operatie aan beide kanten op medische indicatie. Dr. Paridaens kwam erg kundig en geduldig op mij over. Ik had er gelijk vertrouwen in. Ik besloot ervoor te gaan en ben afgelopen woensdag geholpen. De operatie zelf viel me 100% mee. Het is allemaal wel erg dik en blauw (en paars en groen en geel) geworden, maar omdat er geen pleistertjes gebruikt worden heb je toch het idee dat je ogen nog een beetje open kunnen. Het asymetirsche uiterlijk waar ik 15 jaar mee rondgelopen heb is al verdwenen. Maandag gaan de hechtingen eruit. Ik kijk er nu al naar uit!!

Sophie

Re: Ooglidcorrectie na aangezichtsverlamming

Bericht door Sophie » 23 jan 2011 11:53

Wat leuk voor je, bij mij is het nu 9 dagen geleden en ik kan best onder de mensen komen. Niemand vraagt iets.
Na 14 dagen zal het er nog beter uitzien.
Wel spijtig dat je op dit forum weinig feedback krijgt, vooral in het begin maak je je zorgen en niemand antwoord op je vragen.
Veel succes

Yvonne68

Bericht door Yvonne68 » 24 jan 2011 12:02

Hoi Sophie,

Hoe gaat het nu bij jou? Je loopt net iets voor. Vanmorgen zijn bij mij de hechtingen eruit gehaald en ik heb er een goed gevoel over. Ik heb net een grote fles dekkende foundation gekocht en een tubetje vitamine E creme. Gebruik jij ook iets voor je littekens?

Groetjes,

Yvonne

Sophie

Bericht door Sophie » 24 jan 2011 19:25

Dag Yvonne,

Het verbetert echt elke dag, in het begin keek ik een beetje droevig, maar nu staan mijn ogen echt open.
De dokter zei dat het niet nodig was om te smeren, enkel masseren met een oogcreme, maar ik gebruik zalf van dokter Vogel tegen littekens.
Het geeft een goed gevoel dat smeren, die E-creme zal ook wel ok zijn.
Je voelt de littekens en de wonden prikken nog wel een beetje.
Met een goede camouflage stick of heel dekkende foundation vraagt niemand wat er aan de hand is.
Zonder make-up zal nog eventjes duren, maar dat is niet zo erg, ik maak me graag op.

Groetjes

Yvonne68

Bericht door Yvonne68 » 11 feb 2011 21:10

Hoi Sofie,

Kom je ook nog af en toe langs op dit forum? Hoe gaat het nu met jou? Bij mij zijn mijn oogleden heel af en toe nog een beetje dik (vooral vanmorgen - had weinig geslapen). :)

Er is inmiddels ook Botox ingespoten in het onderooglid aan de ex-verlamde kant. Er zijn nu twee weken om na de injecties en je kan het echt goed zien. Voor het eerst sinds 15 jaar zitten ook mijn onderoogleden weer op ongeveer dezelfde hoogte. Wat een verademing ......................

Groetjes,

Yvonne

ingrid1966

Bericht door ingrid1966 » 18 feb 2011 11:17

hallo dames,

hebben jullie ook foto's? heb zelf net mijn operatieverslag geplaatst en versiert met wat foto's.
Tijdens de pleister en hechtingenweek heb ik veel aan dit forum gehad, want soms ben je best een beetje onzeker.
hoop dat ik wel een paar reakties krijg op mijn verslag, misschien kunnen jullie een kijkje nemen?

lees dat het jullie ook allemaal is meegevallen en dat jullie blij zijn met het resultaat! hoop dat dit ook zo blijft

groetjes ingrid

anjavromans

Bericht door anjavromans » 17 jun 2012 19:31

Ik zie dat dit al een oud bericht is, maar ik ben pas net lid.
Ik zelf heb ook een halve gezichtsverlamming gehad.. en daardoor is mijn ene oog altijd kleiner dan de andere.
Iedereen zegt.. ach dat zien we al niet meer.
maar ik zie het.. en nu ga ik dus deze week voor een gesprek voor een ooglidcorrectie.
Ik ben zo benieuwd, nu na dik 1,5 jaar hoe het met je is.
Ik hoop dat je reageert. Ik ben net lid van deze groep en ik zie ook dat er weinig gereageerd wordt.. dat is wel jammer.
Groetjes en succes.
Anja

Plaats reactie