De operatie en dan.......

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Diana E

De operatie en dan.......

Bericht door Diana E » 14 apr 2011 19:07

Beste allemaal,

gezien alle vragen op het forum en die ik per mail heb ontvangen vind ik het nodig en eerlijk om onderstaande te schrijven.
Iedereen, ook de chirurg schildert het tenslotte af als appeltje/eitje en met een paar weken is het "over".
Natuurlijk ook om mensen niet te ontmoedigen.
Laat je niet afschrikken door mijn verhaal want dat is echt niet nodig maar maak kennis met de (mijn) werkelijkheid.

Op vrijdag 5 november heb ik onder algehele narcose een boven en onder ooglidcorrectie ondergaan in de Boerhaave kliniek in Amsterdam door Dr. van der Weij.
's Ochtends vroeg geopereerd en het zag er ondanks de pleisters geweldig uit, om circa 13.00 uur mocht ik naar huis.
In de loop van de middag begon het aardig te zwellen maar geen pijn!
Op zaterdag zaten mijn ogen bijna dicht en dacht ik "waar ben ik aan begonnen"
Op zondag was het al beter. Op dinsdag de pleisters eraf wat een verademing was.Niet blauw!
Op vrijdag de hechtingen eruit en was ik al heel blij. En dan gaat alles weer zetten en lijkt/voelt alles weer anders.
Ik heb me pas ruim 2 weken nadat de hechtingen eruit waren weer opgemaakt maar dat voelde niet fijn en raar. Het is nog heel gevoelig en gevoelloos.
En wazig zicht en tranerige ogen zeker bij wind of kou. En dan gaat het naar je gevoel allemaal erg langzaam.
Je ogen voelen nog zwaar, zeker bij het bukken of als je moe bent.
Na een kleine 3 maanden voelt alles weer normaler en dan de controle na 3 maanden. Er blijkt nog steeds vocht te zitten.
Balen maar eigenlijk voelde je en zag je dat al...........
Elke week gaat het weer een beetje beter maar geduld is het toverwoord.
Nu op circa 22 weken heb ik mijn ogen nog regelmatig zien veranderen maar het gaat langzaam. En wij vrouwen houden daar niet van :(
Witte bultjes bij de littekens? Die gaan weer weg.
Trekkerige ogen als je moe bent of inspannend hebt gekeken> ik heb het nog maar het wordt/gaat beter.
Ik blijf smeren met creme en heb geduld> ik weet dat het beter gaat met de weken maar kan me voorstellen dat "nieuwelingen" van de kwaaltjes onzeker worden of vragen krijgen.
Ik zie dat mijn ogen nog steeds veranderen > niet gek, het is wel een operatie.
Ik ben en blijf nog steeds blij met de stap die ik heb genomen vindt het wel zo eerlijk om mensen te vertellen hoe het werkelijk is.
Dan ben je voorbereid op alles wat gaat komen/gebeuren en gerust gesteld hoop ik.

Nog vragen?
Ik hoor t wel.
Succes en er voor gaan met geduld.
Diana

Riacobie

Re: De operatie en dan.......

Bericht door Riacobie » 27 apr 2011 15:50

Ik heb geen gezwollen oogleden gehad, ietsjes maar wel heel blauw.
Ik heb 2 weken half hoog geslapen met 2 kussens onder mijn hoofd/rug en alsmaar op mijn rug geslapen. Op de zij lag niet lekker, want je voelde de 'zwaarte' in je oogleden komen.
Bukken heb ik de eerste paar weken ECHT vermeden.
De operatie was 14 febr. bij Dr. Geerling in Maarsen. Ik ben erg tevreden en de littekens vallen mooi net onder de oogplooi.
Geduld met opmaken heb ik ook gehad. Sinds 3 weken doe ik eigenlijk weer wat oogschaduw op.
En dan voel je op sommige plekken nog harde bultjes binnenin.
Maar ook dat komt goed.
Geduld moet je hebben, maar het ligt er ook wel aan wie de operatie doet. Ik ben erg tevreden en raadt ook iedereen aan om eens in Maarsen bij www.ooglift.nl te kijken.

Succes, en groeten.

RI@

sanne

Bericht door sanne » 14 mei 2011 22:27

@ Diana;
wat wil jij nou zeggen met jouw bericht. Ik las de eerste alinea en ik dacht ; nu komt een schokkend verhaal... maar niet dus.

Iedereen ervaart het anders. Bij mij ging het vanaf de 2e dag na de ingreep alleen maar beter! Ik heb het in de zomer laten doen, misschien dat dit nog wat scheelt met de wintermaanden. Als je het in de winter laat doen dan is de kou niet bevordelijk op het herstel misschien en veel mensen hebben misschien wat minder weerstand in de winter, gaan minder snel naar buiten. Ik heb met een hele grote zonnebril op een paar uur na de ingreep elke dag heel veel gewandeld met de hond. Was ontspannend en goed voor mijn herstel.

Jij bent toch tevreden met je ingreep en daar gaat het toch om. De een herstelt sneller dan de ander en daar valt niets aan te veranderen. En de vervelende dingen horen er nu eenmaal bij maar wat verwacht je dan. Zelfs met een gebroken been heb je maanden later nog vervelende bijwerkingen terwijl veel artsen ook over een gebroken been zullen zeggen; peanuts een gebroken been herstellen.
En een ooglidcorrectie is voor de meeste artsen inderdaad appeltje/eitje, want dat is het inderdaad ook. Heb je een goede arts, dan stelt het in de meeste gevallen niet zo heel veel voor. Uitzonderingen zijn er altijd. Heel vervelend als je dat overkomt.
Ik vind het op zijn zachts gezegd een beetje dom van mensen als ze te lichtzinnig denken over deze ingreep, een operatie vind ik een veel te groot woord. Of je na een paar uur al resultaat kunt verwachten en vooral geen bijwerkingen. Het kan hooguit meevallen, meer niet.
Het belangrijkste is dat je een goede arts vindt die zijn werk goed aflevert. Op dit forum staan er genoeg vermeld.

Diana E

Bericht door Diana E » 16 mei 2011 16:20

Dag Sanne,

IKZELF was REDELIJK GOED op de hoogte van hetgeen ging of kon gebeuren en heb de ingreep NIET onderschat.
Helaas heb ik uit het aantal mails dat ik ontving moeten begrijpen dat niet iedereen goed is voorgelicht of voorbereid.
Veel mensen waren daardoor ongerust en daarom heb ik dit stukje geplaatst>om mensen te laten weten dat het geen gekke of rare dingen zijn die ze ervaren.
En iedereen reageert inderdaad anders op de ingreep en hersteld anders, dan helpt het om te lezen dat andere mensen hetzelfde hebben ervaren.

Blijkbaar wordt er niet door alle artsen goed en of duidelijk voorgelicht en ik vind het dan zeer kort door de bocht om mensen dommigheid aan te rekenen.

Dan nog wat, ik beschouw een boven-en onderooglidcorrectie wel als een operatie temeer omdat ik ook onder narcose ben geweest.

Diana

Plaats reactie