mijn operatie belevenis..

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
nairam

mijn operatie belevenis..

Bericht door nairam » 23 mei 2011 18:02

Ik zal me even voorstellen en mijn verhaal vertellen.

Mijn naam is Nairam en heb 10dgn. geleden een boven ooglid correctie gehad.
De operatie verliep naar wens, alleen de prikken waren een beetje pijnlijk, ik vond ze ietsje pijnlijker als een verdoving bij de tandarts omdat ik de vloeistof branderig vond.
Ongeveer 40min. duurde de operatie en daarna nog 15min. koelen en ik mocht naar huis (zonder voorlichting hoe nu verder te doen...)
Op de 2e-3e-dag had ik af en toe lichte verhoging, deze was tussen de 38 3n 38.5. het lichaam moet het kennelijk toch even verwerken.

Nu 10dgn. later dus ziet het er nu nog wat rood en gezwollen uit en het voelt nog branderig en strak aan.
Soms jeukt het en soms prikt het en dan lijkt het als of er hele kleine stroomstootjes doorheen gaan.
Mijn ogen zien er nog vermoeid en waterig uit, toch zie ik en anderen gelukkig ook al verbetering!
Ik had/heb de pech dat het hechting 's draadje in mijn linker oog afbrak en er niet uit wilde maar de p.c. verzekerde me dat dit geen nadelig effect HOEFT te hebben (dat hoop ik nu dus maar vurig!) ik houd jullie op de hoogte hoe of dit gaat uitpakken, heb namelijk al gelezen dat dit weliswaar heel weinig voorkomt maar ik blijk toch helaas niet de eerste te zijn.
Tot nu toe verloopt volgens mij het genezings-proces wel goed.
Verder herken ik de verhalen van andere hier wat erg fijn is, vooral wat "pijn" beleving en ongeduld ;-] hebben betreft.....

Snoes

Re: mijn operatie belevenis..

Bericht door Snoes » 25 mei 2011 09:51

Waar ben je behandeld? welk kliniek of ziekenhuis en welke arts?

nairam

Bericht door nairam » 27 mei 2011 10:09

Hoi Snoes, ik ben geholpen in het K.G. ziekenhuis in Haarlem door pc of dr. v.d. Pol.
Ik vond het een aardige man en de sfeer was ontspannen, heb daar niets op aan te merken.

Vandaag dag 16 en mijn ogen zijn nog rood en dik, ondanks het koelen en smeren..... :? maar ik heb geduld hoor, heb de moed dat het goed gaat komen (nog) niet ogegeven :D

Snoes

Bericht door Snoes » 27 mei 2011 15:14

..en als je je wel heel onrustig voelt om het een of ander zou ik gewoon bellen met p.c. hoor!

Je zal dan waarschijnlijk ook wel horen dat het tijd nodig heeft, maar het is altijd wel fijn om dat van een meer-ervarings-deskundige te horen.

Wens je fijn weekend!

Patries

Bericht door Patries » 29 mei 2011 10:35

Niet meer smeren Nairam, daar moet je onmiddelijk mee stoppen. Ik lees dat je ogen nog gezwollen en waterig zijn, en mogelijk reageer je allergisch op het smeersel. In ieder geval reageren je ogen en de huid er omheen erop.
Ik denk dat het binnen een paar dagen een stuk beter zal gaan wanneer je niet meer smeert.
En zo niet...snel je arts raadplegen!

nairam

Bericht door nairam » 30 mei 2011 09:49

Hoi Patries, dank je wel voor het advies, ik ben gelijk gestopt met smeren.
Toen ik je reactie las had ik direct, ze heeft gelijk want ik kan normaal gesproken ook al niet goed tegen smeerseltjes in mijn gezicht en al helemaal niet op mijn ogen.
Dus ben er mee gestopt. Alleen net te laat denk ik want met name mijn rechter oog is nu ontstoken.
Ik heb daarom het ziekenhuis gebeld en hun advies was ook: niet smeren (blijf er zo veel mogelijk met je handen van af), wel koelen en omdat het nu ontstoken is en er vuil uit komt schoon spoelen met een lauw warme douch.

Patries

Bericht door Patries » 31 mei 2011 06:42

Hoe gaat het nu Nairam? Was het een echte ontsteking, of toch een reactie op de smeerseltjes?
Ik ben zelf ook zo ontzettend allergisch en heb ik het verleden alleen al door het uitproberen van andere dagcreme dikke, aangekoekte, prikkende ogen gehad.
Ik hoop dat het nu echt beter met je gaat!

nairam

Bericht door nairam » 31 mei 2011 10:00

Hoi Patries en Snoes, het was écht ontstoken je wilt niet weten wat er nadat de bult knapte uit pruttelde :( Nu na een nachtje slapen ziet mijn rechter oog er wel weer wat beter uit. Nog wel rood en beetje dik en er zit weer een korstje op het wondje, gewoon weer opnieuw laten genezen dus maar dan wel ZONDER zalfjes of wat dan ook. Alleen spoelen en koelen.
Mijn linker oog is ook nog dik en daar zit in mijn ooghoek bij de neus ook nog een vochtblaas(je).
Alles bij elkaar voel ik me vandaag wel een beetje teleurgesteld en vraag me (heel zielig :? )af waarom gaat het nou net bij mij weer allemaal niet normaal?!
Morgen 3weken geleden geholpen en dan nog zo klooien.....maar ondanks dat zie ik toch door het bos de ....o nee, de wimper-haren de mooie ogen nog wel :D het moet toch een keer goed komen toch?!

En ja Patries het is eigenlijk zo duidelijk als wat.
Net als jij kan ik helemaal niet tegen wat voor smeerseltjes dan ook in mijn gezicht. Altijd gelijk rode en tranende ogen, stom eigenlijk dat ik het er nu zo achteloos heb opgesmeerd.
Ik ben ook nog eens veel te vroeg gaan smeren de korstjes zaten er nog op...DOM DOM DOM!
Ook ben ik gewoon alles blijven doen (ikke is sterk weet je wel, stelt niets voor zo'n ooglid correctie toch?) ben de 3e dag gewoon in mijn atelier gaan schilderen en ja als het dan wat traande veegde ik dat gewoon even weg (ongemerkt toch met vuile handen)...heb ook een vriendin nog even beetje geholpen met verhuizen want belooft was belooft, en ach die ene doos is toch niet zo zwaar???
O,o,o, en ik durf het bijna niet te zeggen maar dat komt dan ook nog eens uit de verpleging (hoewel dat is al weer jaren geleden).
Maar het zal wel net als bij elektriciens zijn, daar liggen de snoeren thuis toch ook los over de grond..oid :D .

Kortom het is misschien ook wel eigen schuld dikke bult....

Hoe is het met jullie? Nog steeds blij met de mooie oogjes?

Snoes

Bericht door Snoes » 31 mei 2011 10:47

Jeetje Nairam :shock: .. das nie zo mooi dat het ontstoken was...
je had ook al iets verhoging in het begin he?! en als je al zo heftig op smeersels reageert..

ik smeerde wel een zalfje waar ook antibiotica in zat, omdat ik zelf altijd heel snel ontsteek na operaties e.d.
maja, als je niet goed tegen zalfjes kunt, dan houd het al gauw op natuurlijk.

Ja... het is ook zielig dat het niet normaal gaat :cry: , maar onthoud dat het bij vele niet normaal gaat en dat je daar dus niet de enige mee bent.
Ik ken ze ook hoor... die het als een eitje ervaren en vervolgens kort daarna alles weer doen en laten, terwijl tv kijken voor mij al niet te doen was...

Het is ook niet verstandig van je geweest om zo kort na de behandeling zo veel van jezelf te vragen, je moet vooral lief zijn voor jezelf en alle rust in acht nemen.
Maar dat hoef ik eigelijk niet te vertellen tegen iemand die in de verpleging heeft gezeten... toch?!
want mijn prive boekhouding is ook een bende, terwijl het me werk is... whahahahaha...

nou, vrouw... doe het rustig aan.. komt alleen maar ten goede van het genezingsproces!

Greetz..

nairam

Bericht door nairam » 31 mei 2011 12:18

Ja, nu je het zegt..ik had inderdaad op de 2e en 3e dag verhoging en ik bedenk me nu dat de arts en en de ass. tijdens het opereren vertelden dat de ruimte waar zij mij behandelde een waardeloze tijdelijk ruimte was waar het veel te warm was en er ook nog eens geen afzuig installatie in zat.
Misschien is het dus helemaal niet mijn eigen schuld (dikke ontstoken bult), pfff..dat zou mooi zijn zeg :lol: !

nairam

Bericht door nairam » 01 jun 2011 17:26

Update:
Omdat ik morgen voor een paar dagen op vakantie ga ben ik vanmorgen toch nog maar even naar het ziekenhuis gegaan.
Linker oog ziet er nu niet meer zo rood uit en is rustig, links waar het hechting's draadje nog in zit is nu rood en ontstoken.
De arts heeft de zwelling open gemaakt zo dat de prut er uit kon en gelijk gekeken of hij misschien het draadje te pakken kon krijgen...hij kon het niet vionden vroeg mij zelfs of ik wel zeker wist of het er nog in zat...niet gelukt dus!
Wel lekker dat de druk van de zwelling nu weg is. Voor de vakantie heeft hij mij (voor indien nodig) een recept voor antibiotica mee gegeven.
Nou dat was het weer,
Groeten Nairam

Patries

Bericht door Patries » 02 jun 2011 08:58

Wat jammer dan hij dat hechtingdraadje niet heeft kunnen vinden..
Misschien is het met de "prut" toch mee naar buiten gekomen?

nairam

Bericht door nairam » 06 jun 2011 08:38

4,5 week later.....het gaat nu eindelijk goed.
Geen overmatige grote zwellingen meer (boven oogleden nog klein beetje dik en rood), ook zitten er nog (witte) korstjes in de buitenste ooghoeken.
Ook prikken, jeuken en trekken de ogen nog wel wat maar niet overdreven hinderlijk.
Eindelijk heb ik nu wat vertrouwen in een goede afloop.

Het enige wat ik nu doe is koelen en de ogen afspoelen met de handdouche.
Om anderen niet dezelfde fout als mij te laten maken wat creme's smeren betref kijk dan eerst even op de volgende site:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... deren.html

groet, Nairam

Plaats reactie