Operatie viel mee

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
MItzy

Operatie viel mee

Bericht door MItzy » 30 jun 2011 21:11

Vandaag was dan eindelijk de lang verwachtte operatie. Een eitje. Niet twijfelen maar doen!
In een keurige operatie kamer in het Vlietlandziekenhuis werd ik opgewacht door Dr Lommen en zijn assistente. Mijn chauffeur (man) mocht toekijken. Een gezellig muziekje op de achtergrond om de stress ( bij mij) te verminderen. Minder stress geeft een lagere bloeddruk en dat uit zich in minder bloeduitstortingen. Bij het eerste oog was ik nog redelijk gespannen en deze is dus nu dikker en roder. Hij wilde precies vertellen wat er gebeurde maar ik wilde liever over koetjes en kalfjes kletsen. En dat gebeurde ook, het was eigenlijk best gezellig :-) Binnen een half uurtje was de hele ingreep gedaan en kon ik nog even bijkomen met koude compressen in ee kamertje.
Ik zie er nu natuurlijk niet uit, alles trekt, kijken is niet plezierig, dus ik vermaak mij met een cd en koelcompressen.
Morgen kijken hoe het er dan uitziet. Nu even rustig aan tutten.

sanne

Re: Operatie viel mee

Bericht door sanne » 01 jul 2011 20:23

"ik zei het toch..." :wink:

Succes

MItzy

Re: Operatie viel mee, maar dan...

Bericht door MItzy » 03 jul 2011 17:39

Ik ben nu op de derde dag. Valt het mee? Ja en nee eigenlijk. De eerste dag kon ik mijn ogen maar een half centimetertje opendoen zo opgezwollen was alles. Ik kon weinig scherp zien en heb de dag vooral op bed, ogen koelend en lusterend naar radio of luisterboek doorgebracht. Had ook weinig anders verwacht.
De tweede dag voelde ik mij een heel stuk beter. Alles wel bont en blauw maar weinig last. Ik heb dan ook alweer lekker aan de computer gewerkt ( ik kan thuis inloggen en zo mijn werk een beetje doen). Wel elk uur echt een poosje koelen.
Nu de derde dag is een heel stuk minder plezierig. Mijn gezicht is volledig opgezet, kompleet geel en een barstende koppijn. Dus weer veel op bed, in het donker en paracetamol. Gisteren teveel gedaan? Ik weet het niet. Ik ben niet van het stilzit type, dus was ik gisteren helemaal happy dat het zo goed ging. Dacht zelfs : kan overmorgen wel weer een poosje naar mijn werk ( ik heb een eigen winkel dus je gaat weer graag aan de slag). Toch maar even niet doen.

Ik ben een type die heel snel blauwe plekken heeft en waarbij het lang duurt voordat deze weer wegtrekken. Dat alles nu al geel kleurt op dag drie is voor mij wel een teken dat het snel opknapt. Komt het door de Arnica? Ik ben daar 3 weken geleden mee begonnen en op de dag vd operatie en de dag erna elk uur een tabletje genomen. Ook vitamine C neem ik al 3 weken.

Mijn man heeft de ingreep mogen aanschouwen en soms vertelt hij een detail. Zo zei hij dat er een strook van 5cm lang en tot 1 cm breed is verwijderd, best veel. Ik keek er tegen aan als een ingreepje van niks maar het heeft toch meer impact op je dan dat ik verwacht had.

Tot zover weer even,
Mitzy

Voor het koelen heb ik na veel uitproberen deze methode: een bevroren koelelement in een iets groter plastic doosje met wat water en deze dan in de koelkast. Hierbij stop ik mijn koelbrillen en zijn dan echt heel koud en aangenaam.

sanne

Bericht door sanne » 05 jul 2011 22:16

Misschien dat je toch te lang achter de pc hebt gezeten. Ik kan me nog herinneren dat het bij mij op de 3e dag ineens heel snel vooruit ging. Aan die koelbrillen heb ik niet zoveel gehad. Ik ben toen op het idee gekomen om wattenschijfjes een heel klein beetje nat te maken en deze een tijdje in de vriezer te leggen. Vervolgens leg je deze op je ogen en na 1 minuut ofzo koelen ze al een beetje af en ligt het precies in je oogkassen.

Er is idd best veel weggehaald lees ik dus je zal iets meer last hebben dan een ander misschien maar ik neem aan dat je nu al een mooi resultaat ziet.

Wat ik ook deed is met mijn digitale camera een paar keer per dag foto's nemen en deze bekijken op de pc. Dan zie je echt heel goed het verschil en mogelijk toch ook verbetering.

Nou succes en ik weet zeker dat het goed komt. Voor mij is het nu een jaar geleden en het resultaat is echt verbluffend. Bij jou komt het ook goed. Maar volgens mij ben jij een klein beetje ongeduldig en wil je teveel in te korte tijd. Neem je rust, doe leuke dingen en ga een stuk wandelen ofzo. Werken kan altijd nog. Geef het een goede week de tijd.

MItzy

Bericht door MItzy » 09 jul 2011 12:07

Ik ben nu op dag 9 na de operatie. Na een week zijn de hechtingen eruit gehaald, ik zag daar tegenop, ik was natuurlijk bang dat het pijnlijk zou zijn. Nou niet dus, daar voelde ik niets van. De pc was zeer tevreden met hoe ik er uitzag maar het kon nog wel tot 2 maanden duren voordat het eindresultaat echt te beoordelen is. Alle verkleuringen in mijn gezicht ben ik kwijt en op de korstjes op de oogleden na ben ik redelijk toonbaar. Buitenshuis zet ik een oude bril op met een montuur die mijn ogen een beetje doet wegvallen. Mijn blik is erg nog yvermoeid en het linkeroog is vaak kleiner dan de rechter. Ik voel mijn oogspieren vaak trekken en dus lig ik nog elk uur 10 minuten met mijn ogen gesloten of te koelen. Maar ik sta wel elke keer in de spiegel te staren naar een totaal ander gezicht! Moet echt wennen aan mijn nieuwe look! Ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden..
Ik ben heel blij dat ik deze stap heb genomen.

Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer je weer oogmake up kunt gebruiken?

Groetjes Mitzy

Plaats reactie