koelen

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
visje

koelen

Bericht door visje » 19 jul 2011 21:31

Ik heb een bovenooglid correctie gehad, het viel allemaal erg mee, wel had ik de 2de dag een opgezet gezicht.
Ik ben drie week van te voren begonnen met arnica tabletjes, 3 per dag. Ik ben niet blauw geworden in mijn gezicht.
Mijn arts gaf een goede tip om te koelen.
Doe ijsklonten in een blender en maal dit redelijk fijn, doe dit in een zakje met wat water. Dan in een was handje
en op je ogen leggen. Dit was erg fijn. En het past zich aan in je oogholte.
Zelf had ik ook wat dikkere maandverbandjes nat in de vriezer gedaan, over iets bols. Bijv. een paprika.
Dit was ook als het weer iets zachter was geworden prettig op mijn ogen.

groetjes Visje

zaan

Re: koelen

Bericht door zaan » 21 jul 2011 18:10

ja dat koelen is lekker.ik ben woensdag geholpen aan bovenoogen en heb het in beverwijk laten doen. de operatie viel erg mee alleen die rot prikjes voor verdoving maar dat hoort er ook bij.sávonds de ogen erg gezwollen en die hechtpleisters begonnen te trekken dat was ff een rot gevoel maar met genoeg koelen om het uur een kwartier werd de zwelling minder. alleen nu veel oogvocht en een hoop witte pusch mee en af en toe geen zicht meer dat het helemaal wazig is ,maar dat gaat ook wel weer over hoop ik. alleen het erchste vind ik dat ik nu onder mijn ogen heele grote wallen heb hoop dat dat ook weer wegtrekt . ik hou jullie op de hoogte gr 50 jaar

Mjanne

Re: koelen

Bericht door Mjanne » 25 aug 2011 22:28

Ik heb van Ooglift een gelbril meegekregen en ook aan de dokter gevraagd of het koelen met zakjes doperwtjes (raden ze bij ACCZ aan) nuttig was. Hij gaf toen aan dat ik in mijn geval sowieso pas op dag 2 mocht gaan koelen, aangezien ik behoorlijk gebloed had. Direct koelen schijnt wel beter te zijn om zwellingen en blauwe plekken te voorkomen, dus die had ik dan ook wel.
De gelbril was bedoeld voor de koelkast, maar ik legde hem in de vriezer. Met een theedoek ertussen op mijn ogen, heerlijk. De doperwtjes heb ik ook geprobeerd, omdat die beter in de hoekjes zouden komen. Je bent echter zo gezwollen en alles is zo gevoelig, dat je niet bepaald zit te wachten om een koud doperwtje in een hoekje te peuteren, dus ik heb het uiteindelijk gewoon bij het gelmasker gelaten.

Plaats reactie