boven ooglid correctie

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
patrick91

boven ooglid correctie

Bericht door patrick91 » 06 aug 2011 20:19

Ik ben 2 weken terug bij de parkkliniek in Rotterdam geweest. ben geholpen door Dr Nio. Een bovenooglid correctie. Had een ader in mijn ooglid die irriteerde, echt overhangen deed het niet maar dit was de enige oplossing. Moest het ondanks de hinder die ik had wel zelf betalen, ik zit bij VGZ. Zilveren kruis vanaf 2 sterren vergoed wel maar ik kon niet nog een half jaar wachten omdat ik echt hinder had.

Behandeling valt mee, ik was niet nerveus. De verdoving voel je wel een beetje, verder niets. Enige wat ik niet prettig vond was het duwen op de wond met een gaasje om het bloed weg te halen, doet geen pijn maar is raar gevoel.
Bij mij is het reepje huid ingesneden en toen met een brandapparaat weggebrand om zo min mogelijk last van bloeden te hebben. Dat was wellicht zo omdat ik met die ader zat, lees ook wel over knippen.. stinkt natuurlijk wel die verbrande huid :)
Ik heb alleen een beetje verkleuren gehad (rood) en niet blauw. Heb heel erg veel het koelmasker gebruikt, ook een lekker gevoel! Iedere uur een kwartiertje, vanuit de diepvries, dan is hij goed koud maar niet bevroren.

Hechtingen eruit was pijnloos, goede manier van hechten met dunne gladde draad. Had wel een weekje in mijn ooghoek beetje bultje aan beide kanten waar de draadjes uit de wond kwamen, zijn nu bijna weg.

Het voelt nog wel vreemd aan, er is immers een stukje vel weg maar het is maar een kwestie van tijd dat dat weg zal zijn is mijn idee.

Enige wat ik wel vreemd vind is dat in de ochtend mijn ooglid waar de grootste ader zat een stuk lager hangt dan de andere kant.. ook zijn mijn beide oogleden in de ochtend gezwollen daar waar mijn wimpers zitten, ziet eruit alsof het vocht is.. trekt in de loop van de dag helemaal weg.

Wilde het maar even opschrijven voor mensen die nog twijfelen of nerveus zijn, ingreep is prima te doen!

Tina

Re: boven ooglid correctie

Bericht door Tina » 29 jan 2012 20:19

Hallo
Ik wordt ook door dr Nio geopereerd,
Ik lees hier dat je wel tevreden bent?
Ik moet nog een datum prikken.
Vind het best wel spannend.

Plaats reactie