Ervaring bij dr. - in -

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
Om spammers en spam te weren is registreren alleen mogelijk met een .nl of .be e-mailadres. U kunt dus niet registreren met een .com adres zoals bijv. een hotmail of gmail e-mail adres.
Het plaatsen van namen van artsen (behalve de naam van onze forumarts), klinieken en woonplaatsen is niet toegestaan.
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).

Ervaring bij dr. - in -

Berichtdoor Mjanne » do aug 25, 2011 5:04 pm

Hallo allemaal!

Ik heb op 19 augustus een bovenooglidcorrectie bij dr - in - ondergaan. Vooraf en ook erna heb ik al heel veel aan de verhalen op dit forum gehad, dus dank daarvoor!
Nu wil ik ook mijn eigen ervaringen met jullie delen, zodat anderen daar ook weer wat aan kunnen hebben.

Hoewel ik pas 35 jaar oud ben, is er toch aardig wat weg gehaald, ik denk een centimeter of 2,5 ofzo, per oog dus! De ingreep zelf viel reuze mee, hoewel ik zelf liever volledige narcose had gehad; ik hoef het niet zonodig allemaal mee te maken. Ik weet echter dat dat niet mogelijk is, ivm verslapping van de aangezichtsspieren onder narcose. Hoewel ik wel heftig had gebloed, heb ik geen last van complicaties of nabloedingen gehad. Na thuiskomst viel het ook alleszins mee. Vanwege het bloeden mocht ik niet gelijk koelen maar mocht daar de volgende dag pas mee beginnen. Op dag 1 en grotendeels dag 2 heb ik niets kunnen zien, vanwege de zalf die in je ogen gesmeerd wordt. Alles ziet er mistig uit, alsof je in een dampende douchecabine leeft. Wel een grappige ervaring op zich, dus ik zat er niet mee, en het is 100x beter dan droge ogen, waarover hieronder meer.

Dag 2 en 3 vielen behoorlijk tegen: ogen zaten dicht, gingen niet helemaal dicht en ook niet open en werden flink blauw. Vanaf dag 4 begon het ook flink op te zwellen onder mijn ogen. Op dag 5 werd dit alles beter, hoewel ik de ogen nog steeds niet helemaal dicht kreeg. Op de plaats waar de hechtnaald door de huid is gegaan verschenen al snel (vocht) bultjes en die zitten er nu nog.
Vandaag, op dag 6, mochten de hechtingen eruit. Ook dit ging zonder problemen. Overigens kan ik de ogen nog steeds niet helemaal dicht krijgen en als ik het probeer, dan trillen mijn ogen heel erg, maar het litteken is ook nog best gevoelig. Vooralsnog ga ik er dus gewoon vanuit dat alles goed komt. De dokter zelf was ook erg tevreden en gaf aan dat ik voor een 6e dag al heel goed uit zag. Ook gaf hij aan dat hij voorafgaand aan de ingreep had getest of mijn ogen daarna nog zouden sluiten (met een pincet pakt hij dan het weg te snijden gedeelte op) en dat dit het geval was, dus dat ze snel weer moeten sluiten.

Veel meer valt er op dit moment nog niet te zeggen. Het is prachtig geworden, maar ik moet nog wel erg wennen aan mijn nieuwe look, want ik had echte bedroomeyes 8) . Dat zal iedereen wel bekend zijn, dus ook daar maak ik me niet te druk om. Op dit moment heb ik erg droge ogen en dat wordt eigenlijk met de dag erger. Ik wijt dat aan het feit dat mijn ogen niet helemaal dicht gaan. Toevallig had ik thuis nog oogdruppels op recept liggen, van Protagens, dus die gebruik ik. Heel veel helpen doet het niet. Bovendien ga ik van zowel de droogte als van de druppels zelf, wazig zien, alsof er een film op de ogen ligt. Het voelt alsof ik slechte lenzen in heb. Ik zal wat foto's plaatsen ter illustratie en zal dit bericht later aanvullen met nieuwe fotos.
Op de foto van vandaag heb ik nog blauwe plekken natuurlijk.

Afbeelding
Voor

Afbeelding
Na, gelijk na verwijdering van de hechtingen.

Uploaded with ImageShack.us
Mjanne

Re: Ervaring bij dr. - in -

Berichtdoor Mjanne » do aug 25, 2011 5:52 pm

In aanvulling op mijn vorige bericht, ik had dat nog willen wijzigen maar dat blijkt mogelijk te zijn, klopt dat?

Ik heb eigenlijk alleen maar geschreven over de ingreep en de fysieke ervaring daarvan, maar nog niets over de klliniek en haar mensen zelf.
Daar is al veel over gezegd en die dingen kloppen wel zo'n beetje. Ik ben zelf bij - (dr. -) geweest en bij - klinieken in -, beiden voor een intake. Mijn eerste keus was -, maar wilde ter vergelijking ook een tweede kliniek gezien hebben. In - zou ik waarschijnlijk door dr. - zijn geholpen. Ik zeg "waarschijnlijk" omdat ik de hele dokter niet gezien heb. De intake wordt daar door een consulente gedaan en in de wachtkamer zit vanalles door elkaar, dus ook mensen met (mislukte?) facelifts, neuzen, lippen, noem maar op. Het feit dat ik de dokter zelf niet te zien kreeg, ik in de wachtkamer tegenover een ontzettend verbouwde vrouw (of was het vroeger een man?) zat, én dat het in - een beetje op een fabriek leek, maakte dat ik bij mijn eerste keus ben gebleven.

In - is e.e.a. veel huiselijker. De assistentes zijn superaardig en niet van die, excusez le mot, opgespoten bimbo's. Gewoon normale vrouwen die je vriendelijk te woord staan, koffie geven, enz. Een gezellige sfeer en heel anders dan in - dus, waar je toch een beetje een plastic fantastic gevoel krijgt.
Dokter - doet zelf de intake, mailt zelf terug als je een vraag hebt, en haalt zelf de hechtingen eruit.
Tijdens de ingreep blijft hij rustig en probeert jou ook rustig te krijgen of te houden. Toen ik het bloed over mijn wangen voelde gutsen, zei hij bijvoorbeeld dat er niets aan de hand was, en dat het niet zozeer belangrijk was of het bloedde, als wel dat het zou [u]stoppen[u] met bloeden. Naderhand moest ik wel langer blijven, omdat hij zeker wilde weten dat het bloeden gestopt was. Ik heb tijdens mijn intake ook gezien dat hij een vrouw wat langer liet blijven, omdat haar bloeddruk te hoog was. Dat zijn dus wel positieve dingen, je voelt je daardoor in elk geval niet alsof je op een lopende band zit waar je weer vanaf gegooid wordt. Dat langer blijven duurt overigens ongeveer een half uur.

Bij het verwijderen van de hechtingen had ik zelf nog wel wat zorgen. Onder andere dat mijn ogen niet sluiten en dat ik erg droge/pijnlijke ogen heb. Hij ging daar niet al teveel op in, en gaf aan dat hij voorafgaand aan de ingreep had opgemeten of ze daarna nog zouden sluiten en dat de droogte na het verwijderen van de hechtingen waarschijnlijk wel zou opknappen. Aangezien ik een type ben dat zich snel zorgen maakt en precies wil weten waar ze aan toe, had ik liever gehad dat hij gezegd had "nog zus of zoveel dagen, en dan gebeurt dit en dat en knapt het zo en zo op", maar vanuit zijn gezichtspunt gezien is dat natuurlijk volstrekt onmogelijk, aangezien ieders genezingsproces verschillend verloopt en je juist met een ooglidcorrectie pas na een wat langere tijd het uiteindelijke resultaat hebt. Hij wil een foto van mijn ogen hebben van over 3 maanden en dat zegt al genoeg. Na 3 maanden zie je het pas echt in volle glorie, anders had hij wel een foto van volgende week gevraagd. Aangezien ik ook al zelf oogdruppels op recept heb, kon hij me daar ook niet verder mee helpen. Overigens zei hij dat ik altijd mocht bellen als er wat was, of dingen niet opknapten. Uit alles bleek eigenlijk dat hij er alle vertrouwen in heeft dat het helemaal goed komt.

Kortom, de behandeling door de dokter en zijn personeel zijn uitermate vriendelijk en vakkundig. Van dr. - heb ik meerdere malen gehoord dat deze nogal arrogant overkomt, maar dat is bij dr. - absoluut niet het geval. Ik vind hem erg vriendelijk en gevoel voor humor hebben. Hij is er erg op gericht om mensen mooi te maken en ziet zijn vak volgens mij echt als een kunst. Het uiteindelijke resultaat moet ik nog afwachten natuurlijk, maar het lijkt erop dat de ingreep heel vakkundig is uitgevoerd bovendien.
Mjanne

Berichtdoor Mjanne » wo aug 31, 2011 9:55 am

Ik wil in aanvulling op het vorenstaande nog even een groot compliment maken voor de nazorg bij dr. -. Over de ingreep zelf is al voldoende geschreven.
Nadat de hechtingen eruit waren kreeg ik, zoals bovenstaand omschreven, droge ogen en daardoor wat ongemakken. Ik heb hem toen op zondag een mail geschreven in de veronderstelling dat die maandag wel beantwoord zou worden. In de mail had ik verzocht om oogdruppels. 's Avonds belde hij gelijk om het recept in orde te maken en de volgende dag kon ik het ophalen bij de apotheek. Ik kreeg druppels voor overdag en zalf voor 's nachts. Vooral de zalf werkt heel erg goed; ik kan nu doorslapen zonder wakker te worden van tranende ogen.
Leuk om nog te vermelden: ik geef les aan kinderen en gisteren (dag 12 na de operatie) zag een jongen van 12 mij voor het eerst na de vakantie. Hij vroeg: "tjeetje hebt u nieuwe mascara ofzo?? u lijkt ineens veel jonger?" En je weet wat ze zeggen van kinderen en dronken mensen, die spreken altijd de waarheid. :lol:

Bijgaand nog een foto van hoe ik er op dag 10 uit zag, Voor het eerst opgemaakt:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Mjanne

Berichtdoor Anniew » di apr 17, 2012 10:42 am

eyes closed 10th day2.jpg
eyes closed 10th day2.jpg (8.82 KiB) 12018 keer bekeken
Dat is heel mooi geworden. Bij mij ziet het er anders uit, de littekens zijn nog veel zichtbaarder en lopen ongelijk.
Dr. - zei dat dat niks uitmaakte maar ik maak me wel zorgen. Heeft iemand dit ook (gehad)???

Groetjes AN
Anniew

Berichtdoor Mjanne » di apr 17, 2012 10:52 am

Hoe lang na het verwijderen van de hechtingen is die foto genomen? Het verandert nog wel vrij lang door, is mijn ervaring. Het is bij mij nu 8 mnd geleden en de ene keer lijkt bv mijn linkeroog perfect, de andere keer mijn rechter, soms beiden. Ik heb bv nu af en toe wat hollowness en de binnenste ooghoeken, soms wel, soms niet, soms één oog. De littekens zijn bij mij de ene keer ook meer aanwezig dan de andere keer. Masseer je ze ook?
Mjanne

Berichtdoor Anniew » di apr 17, 2012 8:47 pm

Afgelopen donderdag zijn de hechtingen verwijderd... de littekens zullen nog wel minder worden maar ik ben bang dat de ogen ongelijk worden... (is nu nl. wel hetgeval)
en wanneer raak je dat gevoel van die strakke lijnen over de ogen kwijt?
bedankt voor je reactie.
Groetjes An
Anniew

Berichtdoor Mjanne » wo apr 18, 2012 8:20 am

pfffffffffffff afgelopen donderdag.... meid! het kan eerst nog wel veel slechter worden dan dit hoor! Dat had ik namelijk ook, toen de hechtingen eruit waren. De dag zelf zag het er heel goed uit, dat is die foto die je op mijn draadje ziet waar je nog wat blauwe plekken enzo ziet. Daarna gaat het "werken" en krijg je (ik althans, maar ik heb het snel) dikke opgezwollen ogen, daar heb ik geen foto van geplaatst :lol: Dag 10 is de foto hierboven waar ik make-up op heb, maar dat was een lucky day. Jij zit nu op dag 6 als ze vorige week donderdag zijn verwijderd.
Ik zou het dus zeker nog tot dag 10 geven en daarna ook nog wat veranderingen verwachten.

Dat strakke gevoel heb ik nóg wel. Niet overdag, maar ik moet bv nog wel creme in de ogen doen bij het slapengaan, omdat ze anders gaan kieren en als gevolg daarvan vreselijk tranen. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik heb het op mijn 35e laten doen en mij is geadviseerd om met deze beginnersongemakken te leren leven, omdat ik dan veeeeel langer plezier van de operatie zal hebben en niet na 2 jaar alweer terug hoef. Een vriendin van mij heeft het op haar 40e laten doen, had nergens last van, en had binnen 4 jaar haar oude ogen weer terug.....
Mjanne

Berichtdoor Anniew » zo aug 12, 2012 8:21 pm

Het is allemaal bijgetrokken hoewel ik nog steeds vooral aan de buitenhoek van mijn linkeroog een zichtbaar litteken heb... en dat is net een lijntje waar de eyeliner overheen zou gaan... dat vind ik jammer. Volgens de arts kan dit nog wel wegtrekken. Wat is jouw... en als meerdere personen dit kunnen lezen: jullie ervaring?
An
Bijlagen
DSC_1172 - kopie.JPG
zo was het op 9 juni 2012
DSC_1172 - kopie.JPG (82.58 KiB) 11280 keer bekeken
Anniew

Berichtdoor Mjanne » zo aug 12, 2012 9:38 pm

Hmm ja, ik zie wat je bedoelt. Het lijkt een beetje alsof het te ver is doorgetrokken he? Maar ja, als hij eerder gestopt was met snijden had je daar nu misschien nog een stukje teveel gehad? Dat het nog hangt zeg maar. Mijn ervaring is dat de littekens in zijn algemeenheid wel goed wegtrekken, zowel dunner worden als minder rood. Ik loop gerust zonder oogschaduw rond en heb meer last van ontsierende adertjes die zichtbaar op mijn bewegende oogleden lopen (en na de ooglidcorrectie dus goed zichtbaar zijn geworden!) dan van de littekens. Door die adertjes heb ik vaak een beetje rode oogleden, en dat vind ik veeeeeel storender dan de littekens.

Ik vind het er erg mooi uitzien van jou, goed gelijk en geen holle plekken. Hoe oud ben je als ik mag vragen?
Mjanne

Berichtdoor Anniew » ma aug 20, 2012 11:00 am

Hoi Mjanne,
Ik ben 43 jaar. Ik vind de ogen na de operatie mooier dan die van daarvoor omdat ik er (vooral 'savonds) moe uitzag... mijn ooglede waren ook snal wat dik (vocht/vet?) In de zomer erger vanwege hooikoorts... zal nog even een plaatje erbij doen van ervoor...
komtie:
Bijlagen
voor en na - kopie.JPG
voor en na - kopie.JPG (25.28 KiB) 11220 keer bekeken
Anniew

Berichtdoor Mjanne » zo sep 16, 2012 4:26 pm

Hoi Anniew,
Mooi gedaan, en weinig weg gehaald, heel subtiel. Bij - ook?
Mjanne

Berichtdoor Anniew » di sep 25, 2012 7:40 pm

yep,
er zijn nog steeds wel wat kleinigheidjes die ik minder vind hoor, maar dat valt niet echt op denk ik.

Gr. An
Anniew

Keer terug naar Ooglidcorrectie dagboeken