Ik heb op 19 augustus een bovenooglidcorrectie bij dr - in - ondergaan. Vooraf en ook erna heb ik al heel veel aan de verhalen op dit forum gehad, dus dank daarvoor!
Nu wil ik ook mijn eigen ervaringen met jullie delen, zodat anderen daar ook weer wat aan kunnen hebben.
Hoewel ik pas 35 jaar oud ben, is er toch aardig wat weg gehaald, ik denk een centimeter of 2,5 ofzo, per oog dus! De ingreep zelf viel reuze mee, hoewel ik zelf liever volledige narcose had gehad; ik hoef het niet zonodig allemaal mee te maken. Ik weet echter dat dat niet mogelijk is, ivm verslapping van de aangezichtsspieren onder narcose. Hoewel ik wel heftig had gebloed, heb ik geen last van complicaties of nabloedingen gehad. Na thuiskomst viel het ook alleszins mee. Vanwege het bloeden mocht ik niet gelijk koelen maar mocht daar de volgende dag pas mee beginnen. Op dag 1 en grotendeels dag 2 heb ik niets kunnen zien, vanwege de zalf die in je ogen gesmeerd wordt. Alles ziet er mistig uit, alsof je in een dampende douchecabine leeft. Wel een grappige ervaring op zich, dus ik zat er niet mee, en het is 100x beter dan droge ogen, waarover hieronder meer.
Dag 2 en 3 vielen behoorlijk tegen: ogen zaten dicht, gingen niet helemaal dicht en ook niet open en werden flink blauw. Vanaf dag 4 begon het ook flink op te zwellen onder mijn ogen. Op dag 5 werd dit alles beter, hoewel ik de ogen nog steeds niet helemaal dicht kreeg. Op de plaats waar de hechtnaald door de huid is gegaan verschenen al snel (vocht) bultjes en die zitten er nu nog.
Vandaag, op dag 6, mochten de hechtingen eruit. Ook dit ging zonder problemen. Overigens kan ik de ogen nog steeds niet helemaal dicht krijgen en als ik het probeer, dan trillen mijn ogen heel erg, maar het litteken is ook nog best gevoelig. Vooralsnog ga ik er dus gewoon vanuit dat alles goed komt. De dokter zelf was ook erg tevreden en gaf aan dat ik voor een 6e dag al heel goed uit zag. Ook gaf hij aan dat hij voorafgaand aan de ingreep had getest of mijn ogen daarna nog zouden sluiten (met een pincet pakt hij dan het weg te snijden gedeelte op) en dat dit het geval was, dus dat ze snel weer moeten sluiten.
Veel meer valt er op dit moment nog niet te zeggen. Het is prachtig geworden, maar ik moet nog wel erg wennen aan mijn nieuwe look, want ik had echte bedroomeyes
Op de foto van vandaag heb ik nog blauwe plekken natuurlijk.

Voor

Na, gelijk na verwijdering van de hechtingen.
Uploaded with ImageShack.us