onderooglidcorrectie

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
mamasan43

onderooglidcorrectie

Bericht door mamasan43 » 15 dec 2011 11:49

Hallo allemaal... :)

omdat ik graag gebruik maak van forums voor ik aan een ingreep begin vind ik dat het tijd wordt dat ik mijn ervaring met jullie deel:

donderdag 8 december jl heb ik een onderooglidcorrectie laten doen. Dit na zeer lang wikken en wegen. De gebeurtenissen van de afgelopen 10 jaar van mijn leven waren nl in mijn gezicht gaan tekenen :( en wilde dit liefst niet meer dagelijks, kijkende :shock: in de spiegel, terug zien.
Voor mij hoeft een plaatselijke verdoving niet meer hoor...dit omdat je alles van de operatie meekrijgt: dat vind ik niet fijn maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Ook heb ik de eerste dag toch wel wat pijn ervaren. Natuurlijk is dit heel relatief maar omdat ik al wat operaties aan mijn lijf (medisch) gewend ben, is dit mij dan het meest tegengevallen. Waarschijnlijk omdat het je hoofd is, wat nooit de fijnste plaats aan het lichaam is.
Na de operatie heb ik coldpacks meegekregen en druppels voor overdag en een zalf voor 's nachts. De zesde dag moeten de hechtingen eruit, werd gezegd.
De 2e dag waren mijn bovenoogleden ontzettend rood en gezwollen, terwijl daar niet aan gesleuteld was...dan begin je natuurlijk wel bang te worden als je niet bij Bergman of Velthuis geweest bent hiervoor. Reden: puur het kostenplaatje!! België scheelt gewoon de helft met Nederland. :!: Wat ze zeker niet minder kundig maakt.
Op dit moment kan ik er dan ook weinig van zeggen. Ik lees forums maar kom geen verhalen tegen die op mijn ervaring lijken en dat is wel jammer als je je toch wel zorgen gaat maken of het ooit goed komt; waar je je ook laat opereren.
Ik leefde vanaf dag 2 echt met de dag. De zwelling werd natuurlijk toen nog niet minder. Ik heb de kliniek op de 3e dag gebeld (zaterdag). Ze zeggen je dat je echt geduld moet hebben, waarvan ik kan zeggen dat ik dat niet echt heb, en dat de kliniek maandag gaat terugbellen. Dat is inderdaad ook echt gebeurd, dus ik kan wel zeggen dat de nazorg echt wel goed is.
"De volgende dag, dinsdag dus moeten de hechtingen er toch uit, dus dan kun je met de arts overleggen." dat was wat ze me zeiden.
Bij het verwijderen van de hechtingen zei de arts mij dat het wel wat apart was van de bovenoogleden maar dat ik het wel echt de tijd moest geven...Ik kreeg een flesje olie mee voor de littekens, heerlijk spul, moet 2x daags aangebracht worden.
Nu is het dus een week later:
de zwelling is zo goed als verdwenen maar de onderoogleden zijn nog een beetje gezwollen, het voelt ook allemaal nog strak aan en het is wel vermoeiend met knipperen cq het openhouden van mijn ogen. Koelen is dan wel een remedie hoor en zeer verfrissend.
As maandag ga ik weer aan het werk en dan hoop ik echt dat mijn ogen weer als vanouds staan. Verder zal ik moeten afwachten hoe de littekens zich zullen gaan 'voegen' in mijn gezicht.
Wordt vervolgd...

Hannaas

Re: onderooglidcorrectie

Bericht door Hannaas » 31 jan 2012 11:39

Hoe weet je nou wat een goede kliniek is en waar ben jij dan geweest?
Groet Hanna.

Plaats reactie