30 juni ooglidcorrectie

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
anjavromans

30 juni ooglidcorrectie

Bericht door anjavromans » 24 jun 2012 12:27

Gister ben ik bij Acura in Breda geweest.
Ik vond dat het gesprek erg goed verliep. Jammer dat ik hier op dit forum er weinig over gehoord heb en dat er niemand iets over wist dus ging er eigenlijk zonder iets over te weten naartoe.
Ik kreeg goede info en de operatie wordt uitgevoerd in Weert.
Ik ga in september voor 3 weken naar Orlando USA en wil de ooglidcorrectie wel voor die periode gedaan hebben omdat daar de zon schijnt en ik veel ga zwemmen.
Gelukkig kan ik dus volgende week al geholpen worden of na de vakantie.
Maar.. je kent het.. als je er al heel lang overna zit te denken dan wil je dat ook gelijk.
Ik heb zelf ooit een halve gezichtsverlamming gehad en mijn rechteroog is altijd kleiner dan mijn linkeroog.
Die gaan ze dus extra corrigeren. Ook aan de zijkanten gaan ze extra vet wegnemen.
Vind het heel erg spannend.. best wel eng.
Omdat ik vaak 1-2 dagen in de week migraine heb en met mijn Neuroloog er over gehad heb kan het een hele hele kleine kans zijn dat het kan helpen tegen de migraine maar dat weten wet niet zeker.
Heb laatst nog 70 botox spuiten in mijn hoofd gehad voor de migraine (waar je haar groeit dus niet om er knapper op te worden) maar het zou kunnen dat dit zou kunnen helpen omdat je toch moe wordt van te zware oogleden en daardoor migraine zou kunnen krijgen.. maar dat is denk ik 5% kans dat het helpt.. dus daar doe ik het niet gelijk voor. Ik baal van de hangende oogleden en de kleine rechteroog.
Ben erg benieuwd..
Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop dat er reakties komen want ik vind het jammer dat het zo rustig is op het forum.
Groetjes van Anja
foto's voor en na komen nog.

Mjanne

Re: 30 juni ooglidcorrectie

Bericht door Mjanne » 27 jun 2012 10:10

hoi anja,

spannend hoor, ik wens je alvast veel sterkte, het is al bijna!
de arts waar je naartoe gaat heb ik idd ook nog nooit over gehoord of gelezen. ben benieuwd naar je foto's tzt!
ik heb ook gehoord dat een olc idd tegen hoofdpijn kan helpen, maar ik ken eigenlijk niemand bij wie dit daadwerkelijk is gebeurd. Mijn moeder heeft er ook een gehad, en die heeft volgens mij naderhand eigenlijk pas goed migraine gekregen. Of misschien had ze het al hoor, maar het is er in elk geval niet van weg gegaan. Het kan wel helpen tegen de druk op je oogbollen, en lichte vage hoofdpijn die je daar weer van krijgt, dat is mijn eigen ervaring.

succues!

anjavromans

Bericht door anjavromans » 28 jun 2012 18:14

Dankjewel voor je antwoord.. ik ben best wel zenuwachtig...

anjavromans

Bericht door anjavromans » 30 jun 2012 19:08

Nou, de operatie viel erg mee. De prikjes deden pijn, zoals ik hier ook gelezen had maar de operatie was zo gedaan.
Ik heb nu wel flink pijn, de verdoving is uitgewerkt.. en probeer zo veel mogelijk te koelen..maar dat vind ik helemaal niet prettig.. vonden jullie dat wel?
Het is nu een paar uur geleden..
Dus even een kort berichtje.
Hier wat foto's...
De bijlage IMG_0260 (Small).JPG is niet meer beschikbaar
Valt op zich allemaal wel mee.. morgen of overmorgen probeer ik nog meer te schrijven hoe het gaat.. nu voel ik me in ieder geval flink beroerd..
Bijlagen
IMG_0282 (Small).JPG
En nu zie ik er zo uit
IMG_0282 (Small).JPG (41.21 KiB) 14904 keer bekeken
IMG_0267 (Small).JPG
Aftekenen waar we gaan snijden
IMG_0267 (Small).JPG (38 KiB) 14904 keer bekeken
IMG_0260 (Small).JPG
Mijn ogen voordat we beginnen
IMG_0260 (Small).JPG (27.38 KiB) 14905 keer bekeken

anjavromans

Bericht door anjavromans » 01 jul 2012 08:13

Nacht redelijk doorgekomen,
Heb de bovenkant van mijn bed wat omhoog gezet en zo proberen te slapen.
IMG_0288 (Small).JPG
IMG_0288 (Small).JPG (45.85 KiB) 14894 keer bekeken
Nog wel wat flink gebloed vannacht dus kussen zat wel wat onder het bloed.
Nu wel wat migraine maar dat had ik ook wel verwacht.
Dus zo weer even wat koelen en antibiotica en oogdruppels en pijnstillers en ik ga zo weer terug naar bed want ik probeer morgen wel wat uurtjes te gaan werken,
dat willen ze ook graag op het werk.. :roll: Dus dan ga ik dat ook proberen.

Ik vind het wel jammer dat het zo rustig is hier, had het leuk gevonden als er wat reakties kwamen..

Groetjes van Anja

Mjanne

Bericht door Mjanne » 02 jul 2012 14:24

ziet er goed uit hoor, nauwelijks gezwollen ook. Die donkere lijnen zijn je eyeliner toch? Kan ook bloed zijn, dat had ik namelijk.
hoe is het nu? last van?

anjavromans

Bericht door anjavromans » 03 jul 2012 17:14

Hallo,
Inmiddels een paar dagen verder.. gaat vrij goed, ben maandag gewoon gaan werken.. dat ging wel iets minder want ik wilde toch wel koelen en dat is niet makkelijk in een burostoel.
En heb het idee dat mijn oog weer kleiner is dan mijn andere oog..maar ik denk dat ik mij even niet zo druk daar om moet maken.
Dat zwarte wat je ziet is mijn permanente make-up.. naja.. niet al dat zwarte en rode natuurlijk..hahhahhaa
Ik vind wel dat ik nu bont en blauw zie en vind mezelf er niet happy uitzien.
Hechtingen jeuken heel heel erg.
slaap wel slecht want ik slaap normaal vaak op mijn buik en wil dat voorkomen.
Wel licht in mijn hoofd en wat hoofdpijn, maar heb normaal ook migraine dus die zit ook in de weg maar slik nu veel paracetamol.
Hierbij weer wat foto's.. probeer thuis wat minder achter de computer te zitten omdat ik op het werk al heel de dag achter de computer zit en wil toch mijn ogen wat rust geven.
Ben erg benieuwd hoe het er straks uitziet.. en dat dan snel de blauwe plekken weg zijn..
IMG_0333 (Small).JPG
IMG_0333 (Small).JPG (40.76 KiB) 14869 keer bekeken

anjavromans

Bericht door anjavromans » 05 jul 2012 19:46

IMG_0344 (Small).JPG
IMG_0344 (Small).JPG (49.86 KiB) 14853 keer bekeken
IMG_0344 (Small).JPG
IMG_0344 (Small).JPG (49.86 KiB) 14853 keer bekeken
Hechtingen zijn eruit..maar ik zie nog wel bont en blauw..
Gezegd dat ik niet tevreden ben omdat de ene oog kleiner is dan de andere.. hij zag het ook. (gelukkig) half oktober moet ik terug komen en dan kijken we hoe het er dan uit ziet..
kunnen nu toch niks doen.. maar ik baal wel ...
kan natuurlijk nog allemaal bijtrekken..
help help help..
wie heeft dit zo ook gehad?
Ik baal echt...
heb er vannacht al echt om liggen huilen want ik zag dit natuurlijk al een paar dagen..
HELP
Bijlagen
IMG_0341 (Small).JPG
IMG_0341 (Small).JPG (49.53 KiB) 14853 keer bekeken

Mjanne

Bericht door Mjanne » 08 jul 2012 19:36

ach jeetje.... wat rot joh dat je er om hebt liggen huilen, en begrijpelijk ook. Het ene oog is veel dikker/kleiner dan het andere. Alsof er daar meer huid is weg gehaald, waardoor het bewegende ooglid beter zichtbaar is en dus dikker lijkt. Wel fijn dat je arts het erkent en bereid is er wat aan te doen. Ik denk persoonlijk dat dit niet vanzelf weer gelijk wordt.... helaas. Balen hoor, sterkte ermee!

anjavromans

Bericht door anjavromans » 08 jul 2012 20:54

Ja ze hebben waar de oog kleiner is ook wel meer weg gehaald, dus eigenlijk zou je wel denken dat die groter zou moeten zijn.. dus daar baal ik ook wel van.
Dus eigenlijk, zoals ze gedaan hebben, meer huid weg halen.. zou het moeten werken..
Maar ze zeiden ook dat ik het nog wat tijd moet geven.
maar ja.. zoals je weet. je kijkt zelf elke dag in de spiegel, je doet zoiets omdat je zelf baalt van die kleine oog, hebt de operatie achter de rug.. en ziet weer die kleine oog..
dus dan baal je.. en spuug je in je eigen spiegelbeeld.
vind het zelf erg.. best wel heel erg..
dankjewel dat je reageert.. Vind het jammer dat het hier zo rustig is...
Hoop nog dat het bijtrekt...

Wilma2109

Bericht door Wilma2109 » 13 jul 2012 20:05

Ik snap wat je bedoelt meis, maar geef t nog wat de tijd.
Zelf denk ik dat mocht t verschil zo blijven dat ze met een nieuwe ingreep veel beter weten wat te doen.
Sterkte!

anjavromans

Bericht door anjavromans » 15 jul 2012 14:38

Dankjewel.. verschil is nu nog steeds niet echt zichtbaar.. met linkeroog wel. die is groter.. rechts nog niet... :cry:

Wilma2109

Bericht door Wilma2109 » 17 jul 2012 08:23

Anja, zoals ik tegen je ogen aankijk, heb je wel zichtbaar weer mooie oogleden gekregen. Het verschil zit em in de grootte van de ene oogkas bij de andere oogkas van jou ogen.
De ene ronding onder is bij jou kleiner.
Jij bent zgn echt a-symetrisch.
Wanneer ga je op controle?

Wilma2109

Bericht door Wilma2109 » 17 jul 2012 08:41

Anja, ik kom dit net tegen op internet:
http://www.oogartsen.nl/oogartsen/oogle ... id_ptosis/

Ik hoop dat je er iets aanhebt.

Wilma2109

Bericht door Wilma2109 » 17 jul 2012 08:47

En ook:
http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec06/ ... h096e.html

Omdat ik net pas in je OP las van je gezichtsverlamming aan 1 kant, wat je hebt gehad.
Komt daar die migraine trouwens ook niet achterweg?

Plaats reactie