Ik ben nieuw en stel me even voor.

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Peggy1969

Ik ben nieuw en stel me even voor.

Bericht door Peggy1969 » 28 okt 2012 12:43

Hallo,
Ik ben Peggy, ben hier nieuw en heb na lang nadenken en informeren ook de stap gezet. Mijn oolidcorrectie is gepland voor donderdag 6 december.
Op dit forum heb ik ongelooflijk veel informatie gevonden, veel ervaringen gelezen, tips opgedaan,..... Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb.

Ik ben nog maar 43 jaar, maar heb toch ongelooflijk veel last van mijn zware oogleden. Vooral aan de linkerzijde. Wanneer ik moe ben, heb ik het gevoel dat ik mijn oog niet meer helemaal openkrijg en heb ik ook last van een trillend ooglid. En dat is soms zeer vervelend en dan begint mijn oog ook nog te tranen.
Ik heb de ziekte van Graves gehad (schildklierprobleem), en een symptoom daarvan is uitpuilende ogen. Gelukkig heb dat niet echt extreem gehad, maar het probleem met mijn oogleden is daar nu blijkbaar een gevolg van (volgens de oogarts waar ik op consultatie ben geweest). Ik ben vorig jaar behandeld met radio actief jodium (maar dat is een ander verhaal), en nu zijn mijn schildklierwaarden terug ok.
Daarom krijg ik ook een volledige vergoeding van mijn ooglidcorrectie. Ik woon in Belgie en ik heb al begrepen, dat het in Nederland helemaal anders geregeld wordt. Maar ik zou het toch laten doen hoor. Ik ga niet mijn hele verdere leven met een trillend en hangend ooglid leven.Ik heb na mijn consultatie bij de oogarts alles wat laten bezinken, ben me dan via internet wat gaan informeren, en zo ben ik hier terechtgekomen.
Dan ben ik vorige week bij de plastische chirurg geweest, en hebben we ineens een datum geprikt, 6 december dus. Het zal in het dagziekenhuis plaatsvinden. Ik moet er om 7u al zijn en mag tegen de middag al naar huis. De dag daarna moet ik terug naar de chirurg voor de wondverzorging en de woensdag daarna mogen de draadjes er uit. Ik probeer er nog niet teveel aan te denken. Al zal het een speciele sinterklaasdag worden voor mij :-).
Ik zal hier na mijn operatie regelmatig iets posten, zo kan ik misschien anderen informeren. Want ik heb er nu zelf ook veel aan, om de verhalen van anderen te lezen.

Peggy

Spica7

Re: Ik ben nieuw en stel me even voor.

Bericht door Spica7 » 30 okt 2012 12:48

Hallo Peggy ik ben ook nieuw hier. In tegenstelling tot jou heb ik mezelf zonet pas aangemeld één dag na mijn ooglidcorrectie. Heb wel wat gelezen op het internet hierover, maar wilde juist niet al te veel weten. Ik heb er wel jaren overgedaan om uiteindelijk de beslissing te nemen. De reden was uiteindelijk mijn vermoeide ogen doordat de oogleden zo op mijn oog vielen waardoor mijn ogen steeds vermoeider waren en mijn ogen heel zwaar aanvoelden. En hoofdpijn kreeg ik ervan. Het cosmetische van deze behandeling was voor mij een bijkomstigheid. Wellicht denk ik daar heel anders over als het herstel compleet is. De operatie en verdoving is mij 100% meegevallen. Er is bij beide ogen 1 cm. verwijderd dus echt wel noodzakelijk geweest. Maar helaas heeft mijn ziektekostenverzekering dit niet willen vergoeden ondanks de klachten die ik er van had en de verwijzing van de huisarts en de plastisch chirurg. Nu zit ik hier met een paar gezwollen ogen dit berichtje te typen. Ik laat het dan ook hier even bij, want het is best vermoeidend nog. Zie ook wat wazig met mijn linkeroog. Is niet echt handig om te lezen en typen. ;-)

Groetjes, Netty

Peggy1969

Bericht door Peggy1969 » 07 nov 2012 16:11

Hallo Netty,

Hoe gaat het intussen met je? Al een beetje hersteld van de ingreep?
Toch allemaal spannend he.
Voor mij is het estethische ook een bijkomstigheid, omdat ik echt last heb van mijn linker ooglid dat vooral s'avonds trilt. En dan krijg ik het gevoel dat ik mijn oog niet meer kan openhouden. Maar zoals je zegt, na het herstel zal dat een fijne bijkomstigheid zijn.
Ik ben benieuwd hoor, hoe het nu met je gaat.

Groetjes
Peggy

Peggy1969

Bericht door Peggy1969 » 04 dec 2012 21:37

Hallo,
Inmiddels is het bijna zover. Overmorgen donderdag 6 december word ik geopereerd. Ik ben er helemaal klaar voor. Intusse heb ik heel dit forum grondig doorgelezen, dus ik weet zo wel wat me te wachten staat vermoed ik.
Eigenlijk ben ik niet zenuwachtig voor de ingreep. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe ik eruit ga zien na de ooglidcorrectie. Dat vind ik dus echt best wel spannend. Het zal in elk geval veel beter zijn, dan hoe het nu is, maar toch.....
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes
Peggy

Plaats reactie