Bovenooglidcorrectie dag voor dag

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
snowwhite

Bericht door snowwhite » 04 jan 2013 10:04

Dag 21: Het is nu drie weken geleden dat in geopereerd ben. Hier op het werk druppelt iedereen weer een beetje binnen. En zowaar, gisteren, kreeg ik mijn eerste leuke opmerking: "je ziet echt verschil, hoor, veel frisser, opener blik. Je lijkt wel een beetje op Georgina Verbaan" *proest*. Dat is natuurlijk ook een beetje overdreven, maar wel heel erg bedankt. Ok zei iemand: "je hebt nu make up op! Dat had je toch nooit?". Jawel, dat had ik wel, maar dat viel onder mijn ooglid, dus je zag het nooit.

Kom ik 's avonds op de sportschool komt er gelijk weer een tegenopmerking: "ik zie niet echt verschil. En je linker oog is nog steeds anders". En weer terug bij af. Het sporten gaat overigens best goed. Ik merk nooit zwelling na het sporten. Ik zit nog lang niet op de intensiteit waarop ik zat voor de ingreep, maar ik bouw langzaam iets op. Ik heb alweer gekletst met enkele players uit de sportschool en maar niets gezegd. Dus ik meng mij weer naadloos in de massa. Maar de mensen die weten dat ik een ingreep heb gehad ben ik nog niet tegengekomen. Ik wapen mij tegen hun opmerkingen...

De wondjes zijn redelijk mooi. Ik heb geen gaatje meer bij mijn rechteroog. Het lijkt wel of het linker litteken nu wat dikker is dan het rechter. De genezing verloopt denk ik wel naar wens. Het voelt nog wel een beetje stug en stijf. Ik heb gisteren nog weer foto's gemaakt van mijn hoofd met en zonder make up. Ik knip de ogen van die foto's uit en plak ze onder elkaar. IK zie niet veel verschil in de laatste paar dagen. Ik vind het linker oog gewoon nog steeds niet zo mooi. Ik ben me ook nog nooit zo bewust geweest van het scheve gezicht dat ik heb. Dat schijn ik dus altijd al te hebben gehad, maar was me er nooit bewust van. Dat is dus wel een setback, dat je dat ineens ziet.

Maar de paniek die ik voelde in de eerste twee weken is er wel een beetje af. De dagen worden weer gevuld met alledaagse dingen. En van andere zaken krijg ik meer paniek (zoals dienst draaien) dan van mijn ogen. Ik hoop dat er ook een tijd komt dat ik kan genieten en helemaal geen spoortje negativiteit meer voel bij de ingreep.

Ik sprak iemand die ook een cosmetische ingreep had ondergaan. Zij zei: "ik was ook heel kritisch op mezelf na de ingreep. En ik was ook niet gelijk tevreden. Maar na een aantal weken had ik besloten: het is in ieder geval een stuk beter dan hoe het was". Grappig is dat. Dat soort dingen beslis je dus gewoon. Die beslissing moet ik nog maken. Ik denk over een dikke 2 maanden.

Fries

Re: Bovenooglidcorrectie dag voor dag

Bericht door Fries » 07 jan 2013 21:15

Vandaag weer voor het eerst weer een dag achter mijn bureau gezeten, met leesbril op zitten skypen met collega's die vervolgens geen opmerkingen hebben gemaakt. Nu vertekend de skype camera natuurlijk ook een beetje. Enerzijds blij, anderzijds hopend dat die bak geld die ik heb uitgegeven wel wat oplevert. Doet het ook wel, af en toe zie ik een glimp van hoe het gaat worden en besef heel goed dat de hele ingreep nog geen 3 weken geleden is. Ene oog weer klein beetje blauw onder het oog.Af en toe het gevoel dat er een handje zand in mijn ogen zit en zou dan lekker willen wrijven, even gewoon lekker stevig wrijven.....Alles trekt ook nog een beetje. Volgens een vriendin worden mijn ogen steeds gelijker qua grootte en minder chinees. Dat is ook meegenomen. Het gehele proces is me zeker niet tegengevallen maar ik moet wel steeds tegen mezelf zeggen dat het pas 3 weken is en dat het uiteindelijke resultaat nog even op zich laat wachten, dus ja, dat ongeduldige herken ik zeker.

Sporten heb ik vervangen voor gewoon een stuk wandelen, frisse lucht en bewegen is belangrijk maar druk zetten ofzo daar wacht ik nog 3 weken mee. Voor mij is niet sporten niet echt een straf, wel een goed excuus.....maar over 3 weken ga ik echt weer want ik mis mijn sportgroep.

Snowwhite, we komen er wel. Geduld is in deze, letterlijk en figuurlijk een schone zaak.

snowwhite

Bericht door snowwhite » 10 jan 2013 09:03

Dag 27: Eergisteren voor het eerst weer krachttraining gedaan. Wel oefeningen waarbij ik zoveel mogelijk horizontaal moest blijven. 's Avonds merkte ik dat mijn littekens stug waren en wat trokken. Misschien had ik toch teveel gedaan. De volgende dag heb ik toch hardgelopen, ookal mocht dat eigenlijk nog niet. Ook toen hetzelfde liedje. Gisteravond heb ik niets gedaan en ik moet zeggen; het ziet er beter uit. Ik denk dat ik zwelling en beetje trekken op de koop toeneem bij het sporten.

Ik krijg nog steeds ad random opmerkingen. En ik doe nog steeds mijn best om de sportdames niet tegen te komen. Ik denk dat ik het me nu minder aantrek. Ik weet nog steeds niet of ik mijn ogen mooi vind, ze zijn ongelijk, dat waren ze al. Ik weet het niet. Ik denk er niet al teveel meer aan.

Ik ga zondag een week op vakantie. Ik ben er heel erg aan toe. Heb heel veel gewerkt met kerst en oud en nieuw. Dienst gehad. Ik zeg bye bye zwaai zwaai. Ik mail volgende keer verder!

Goudlokje

Bericht door Goudlokje » 14 jan 2013 15:30

Hoi,
Ik heb jouw berichtjes gelezen op het forum over je ooglidcorrectie. JIj bent in december geholpen, ik 30 november.
Mijn ogen zijn ook een beetje ongelijk, dat wil zeggen het litteken van het ene oog zit iets lager dan het andere.
Dat oog geneest ook wat minder, is nog wat dikker dan de rest. Per dag is dat ook verschillend hoeveel vocht er zit, heb jij dat ook.
Is het na 6 weken nog zo dat als je te druk bent, dat je er dan last van kunt krijgen, weet jij dat?

Tineke

Bericht door Tineke » 15 jan 2013 22:30

Hallo,
Ik heb 2 weken geleden een ooglidcorrectie uit laten voeren, maar maak me ook enigszins zorgen.
Mijn ene oog lijkt ook groter dan de andere. Ben er nu achter dat de littekens van beide ogen wel gelijk zitten maar dat mijn ooglid van mijn kleinere oog meer mijn oog bedekt...
Weet iemand ook dat dit erbij hoort, ze noemen het ook wel psotis
Kan het veroorzaakt zijn door de correctie ?? Is het tijdelijk, komt het door het vocht.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben gehad.
Groet.

Fries

Bericht door Fries » 15 jan 2013 23:38

Hallo Tineke,
mijn ogen zijn op 19 December gedaan en ik heb nog steeds elke dag het gevoel dat dan de linker dan weer de rechter er anders uitziet.Vooral heel chinees, zelfs nu het blauw en geel weg getrokken is. Ik heb ook hele open ooghoeken (buitenhoeken). Mij is verteld dat na 6 weken je ongeveer kunt zien hoe het gaat worden en dat na 6 maanden het eindresultaat in zicht is. Dus helaas, geduld, geduld geduld. Ik heb onder en boven oogleden gedaan dus heb littekentjes aan de boven,onder en zijkant. ik zie alleen maar litteken als ik in de spiegel kijk maar mijn collega's hebben helemaal niet in de gaten dat er wat is gedaan. Ik was de eerste 2.5 week vrij en daarna een week thuis achter mijn bureau.Deze week heel voorzichtig de confrontatie aangegaan maar geen reactie. Wel van vriendinnen natuurlijk die vinden het allemaal een stuk opgeknapt en zien de littekens haast niet. Zelf ben ik ook heel tevreden als ik me even niet op de littekens concentreer.

snowwhite

Bericht door snowwhite » 20 jan 2013 19:46

Dag 37: beste vrienden, ik was een weekje in Amerika. Lekker niet geslapen in het vliegtuig, dikke ogen, pffff. Ik liep in Bloomingdales, toen stond daar zo'n parfumjuf die spontaan zei: Beautiful Eyes! Toen kon ik wel huilen. Dat had ik nodig. Een compliment van een complete vreemde die mijn uitgangssituatie niet kende, niet wist van de ingreep en gewoon spontaan een compliment in het voorbijgaan toeroept. Kon dat parfumpje dat ze probeerde te verkopen wel opkopen! (niet gedaan overigens). Ik denk nog steeds meerdere malen per dag aan mijn ogen. Mijn wenkbrauwen zijn nog een beetje pijnlijk als ik ze aanraak en ik camoufleer elke ochtend nog de littekens die aan de zijkanten van mijn ogen zitten. Dan denk ik nog steeds: Mens, wat heb je toch gedaan?

Een sportvriendin van me werkt op de kliniek waar ik de ingreep heb laten verrichten. Ik stuurde haar via de app telkens foto's van mijn voortgang en sprak herhaaldelijk uit dat ik vond dat mijn ogen ongelijk waren. Zij zei telkens: Nee joh, het is heel erg mooi. Toen ik haar weer live zag, knielde ze voor me neer, pakte mijn handen en zei: "je ogen zijn ongelijk, dat klopt. Maar misschien kan je het een beetje verhullen met make-up? en misschien kunnen ze rechts over een jaar nog iets meer weghalen?" Dat vond ik een verdrietig moment. Dat zij het ook erkende, nadat ze een periode lang had gezegd dat er niets aan de hand was.

Een andere mevrouw op de sportschool zei dat ik er stralend uitzag. En weer iemand anders zei: Wat heb je enge ogen! Toen zei ik maar dat ik een correctie had laten uitvoeren. Nee, dat bedoel ik niet, zei ze, je kleur van je ogen is eng! Toen zei iemand anders: het valt gewoon nu meer op, omdat haar ogen groter zijn.

Weer een andere sportvriendin heeft zelf van alles laten doen, vet uit haar benen in haar gezicht laten spuiten, boven- en onder ooglidcorrectie, facelift, botox, alles. Ze zei dat een jaar duurt voordat je echt het uiteindelijke resultaat kan zien.

Ik ben er geruster op. Als ik jullie reacties lees dan begrijp ik jullie paniek over ongelijke ogen. Die paniek voel ik soms nog steeds heel licht. Maar we moeten geduld hebben. Er kan nog zoveel veranderen! Echt. Ik vind het nu al beter dan vorige week en de week daarvoor, etc. We moeten echt proberen op zijn minst geen oordeel te vellen tot 3 maanden na de ingreep. Dan moeten we de opmerkingen maar even van ons af laten glijden. We moeten ook proberen een beetje vertrouwen te hebben. We moeten natuurlijk helemaal niets, maar ik zou het jullie (en mezelf) wel aanraden.

Ik zit nu in week 5-6 na de ingreep. Ik heb alweer full pull gesport, springen, bukken, opdrukken, tillen, gewichtliften, alles. Ik zie NOOIT zwelling na een sportsessie. Ik zie alleen zwelling als ik wakker word. Ik weet niet of ik zo de genezing traineer, misschien had het veel sneller veel mooier kunnen worden als ik niet had gesport. Maar dat zal ik niet weten. Want ik heb sinds week 4 weer gewoon gesport. En dat voelde wel goed. Ik merk overigens wel dat mijn conditie maar moeizaam terugkomt en ik eet veel te veel omdat ik stress had, me ongelukkig voelde en niet heel hard kon sporten. Tsja, dan ga je 's avonds de keukenkastjes in....

Ik denk dat ik nu tevreden ben. Ondanks wat men zegt. Ik hoef geen hersteloperatie, ook niet rechts. Ik laat het zo. Ik geef het nog tijd. En ik ga weer door met het leven. Wat mij opvalt is dat je na een week of 6 niets meer leest over mensen die schreven dat ze ongelijke ogen hadden. Ik denk dat daar een reden voor is: het is weer recht getrokken of men heeft het geaccepteerd doordat het minder opvallend is geworden over de tijd bijvoorbeeld. Ik blijf schrijven hoor! En zoals het nu is; de ongelijkheid wordt echt minder! Hang in there!

Goudlokje

Bericht door Goudlokje » 23 jan 2013 21:58

Ik zit in dezelfde fase. Ik denk dat bij een oog iets meer huid nog aanwezig is, waardoor het verschil lijkt.
Dagelijks bovenop de spiegel en dan zie je weer dat stukje.
Maar dat is boven mijn oogleden, dus eigenlijk in het stukje tussen het litteken en mijn wenkbrauw.
Als ik dan naar mijn oogleden zelf kijk, links en rechts, en niet boven het litteken, dan denk ik ja joh, je bent gewoon vooruit gegaan!
Ik wilde er ook mee terug, misschien ga ik nog wel een keer, maar ik voel ook dat ik het steeds meer accepteer.
Ik kijk niet meer tegen die luikjes aan, dat is ook wat waard.

snowwhite

Bericht door snowwhite » 31 jan 2013 16:15

Dag 41 (bijna 7 weken): ik heb de griep. Niet eerlijk, want ik ben gevaccineerd. Toen was mijn WC-papier op, tsja, dan moet je naar de supermarkt. Dus ik zonder makeup op pad, zou ik normaal nooit doen! Mijn rode neus en huidaandoening en mijn rare ogen. En Niemand, Niemand keek me raar aan. Zelfs niet het kassameisje dat toch een blik met me MOEST wisselen.
Ik heb het ook geaccepteerd. Het is niet helemaal gelijk, maar erg acceptabel. Het is niet meer het drama van de dag. En als ik make-up op doe ben ik toch wel blij. Er zijn mensen die zien niets. Er zijn mensen die zien iets (is je gezicht dunner geworden?) en er zijn mensen die zien het gelijk (ik dacht het al, maar ik durfde het niet te vragen). En zo is het... Ik zeg: beterschap!

Fries

Bericht door Fries » 01 feb 2013 21:44

6 weken verder, 't voelt allemaal nog redelijk gespannen maar er is niemand die het ziet. Nu ja bijna niemand. Vorige week een lunch met een vrouwelijke zakenrelatie, die keek één keer en zei Wat stoer, je hebt je ogen laten doen wow....... En dat voor ze zelfs maar was gaan zitten. We hebben er hartelijk om gelachen. Verder deze week een beurs gedraaid in Basel, niemand van de ongeveer 100 man die ik er kende heeft er een opmerking over gemaakt, misschien te beleefd? Vriendinnen zien de laatste week geen verandering meer maar ik wel. Ben langzamerhand wel wat minder gefocust op die ogen en zie de rest van mijn gezicht ook weer af en toe als ik in de spiegel kijk. :) morgen iemand bemoedigend toespreken zij laat eea de komende week doen en heeft nu de zenuwen . Ga wat verloop foto's laten zien. Ik ben tevreden ook al ben ik me er erg van bewust dat alles nog niet op en top is. Soms heb ik het gevoel dat er kleine scheurtjes in mijn huid trekken.ik ben er trots op dat ik deze stap heb gezet en hoop er nog jaren plezier van te hebben.ik durf nog steeds niet lekker in mijn ogen te wrijven dat mis ik wel een beetje. Snowwhite hoe is het nu met je, de griep weer een beetje gezakt? Tranen jouw ogen eigenlijk ook nog? En inderdaad Beterschap!

snowwhite

Bericht door snowwhite » 15 feb 2013 09:44

2 maanden: Weinig mensen zien het. Ik vind mijn gezicht nog een beetje raar. Ik vind dat het verschil in ogen niet storend is. Ik vraag me nu ook af of de chirurg iets anders had kunnen doen. Ik denk dat een pre-existent verschil nu iets duidelijker is geworden, maar niet storend. Voor iedereen die ook paniek voelt: kijk het nog even aan. Nog een paar weken. Ik vind mijn littekens nog wel opvallend. Niet de littekens in mijn oogplooi, maar aan het uiteinde naast mijn oog die zijn nog rood. Ik smeer nog keurig twee keer per dag wat dagcreme erop. Ik masseer verder niet. Elke ochtend als ik een lijntje teken ben ik even blij. Als hij er 's avonds nog steeds zit ben ik ook nog blij. Daar tussen in ben ik er niet mee bezig of soms vind ik mijn gezicht raar. Ik kan nu inderdaad zien dat ze waarschijnlijk over een jaar of 10 weer zouden gaan hangen. Ik krijg van niemand meer opmerkingen. Dat is fijn. De consulent van de kliniek stond op mijn voicemail of ik nog vragen had. Ah, de twee maanden check. Ik heb niet teruggebeld. Het is goed zo. Er is weer ruimte voor andere dingen. Soms kijk ik in de spiegel en dan herinneren de littekens me aan de psychische onrust die ik heb ervaren. Ik heb ervan geleerd. Daar ben ik dankbaar om. En ik wilde het al zo lang zo graag, het was onvermijdelijk dat ik het een keer zou doen. Dat het me zo tegengevallen is had ik niet verwacht. Maar ik ben blij dat ik het heb gedaan en geleerd heb. Maar als ik wist wat ik nu weet had ik er nog harder over nagedacht en het nog een aantal jaar uitgesteld. Ook kijk in naar mijn bankrekening en denk: daar had nu 1400 euro meer op kunnen staan. Het schijnt een operatie te zijn waar weinig mensen spijt van hebben. Spijt, spijt, spijt, wat is dat. Ik ben er nog niet uit of ik spijt heb. Het is gegaan zoals het is gegaan. Ik praat er luchtig over naar de omgeving, maar het heeft een diepe indruk op me gemaakt. Soms beleef ik dat moment van uit de O.K. komen weer, dan heb ik een beetje medelijden met mezelf. Ik weet het nog niet, jongens, ik heb nog wat meer tijd nodig. Tot de volgende keer...

snowwhite

Bericht door snowwhite » 04 mar 2013 21:12

Week 10: Onlangs heb ik zo'n duur oogcremepje gekocht, 40 euro. Ik smeer daar nu ook mijn wallen mee in en mijn kraaienpootjes. Ik moest denken aan mijn moeder, zij is al een aantal jaren overleden, zij zou trots op me zijn, met mijn dure oogcremepje. Ik heb er enorm veel lol aan daar elke ochtend mee te smeren. Dat mag ook wel, want smeer toch tenminste 50 cent op mijn hoofd elke dag. Er zit een hoge SPF in en dat voelt goed. Ik moet het gebied iets beschermen. Ik kan zelf ook iets doen...

Niemand zegt meer iets van mijn ooglidcorrectie. Het valt niet op. Elke ochtend doe ik op de littekens concealer. De littekens zijn ook best mooi.

En medeforumleden, ik kan zeggen; NU PAS zie ik dat het ene oog bijtrekt. Ik zag vanochtend ineens dat hij niet meer zo dik was. Ik had me er in kunnen schikken hoor, als het verschillend bleef, maar vanochtend was ik blij. Ik ben denk ik toch blij. 18 maart moet ik naar de chirurg. Tsja...wat zeg je dan. Volgens mij laat ik mezelf gewoon meedraaien in haar routine en weer naar huis. Ik denk er het mijne van. Maar zeg dat denk ik niet tegen haar. Ik ben denk ik wel tevreden zo. Maar nog steeds; dit was de eerste en de laatste keer. Nooit weer. Ik mail na het bezoek aan de chirurg weer. Houd moed. Het komt goed. Het duurt alleen soms dus 10 weken!!!

snowwhite

Bericht door snowwhite » 22 mar 2013 10:17

3 maanden: Afgelopen maandag op controle bij de consulent en de chirurg geweest. Ik kwam zonder make-up, ik dacht dat dat de bedoeling was. Op dat moment vlamde mijn Rosacea lekker op, dus ik zag er niet uit. Ben vanuit de auto de kliniek in gesprint, om daar the walk of shame naar de wachtkamer te maken. Ze vonden mijn littekens nog erg rood. Gelijk stress. Hoezo? Zijn ze bij andere mensen na drie maanden minder rood? Ja, bij anderen zijn ze minder rood. Maar komt het dan nog wel goed? Ja, hoor, ik moest geduld hebben. Welk cijfer ik het resultaat gaf. En toen heb ik gelogen. Gelogen dat het gedrukt stond. Ik zei: een 8. Eigenlijk omdat ik het lullig vond voor de consulente. Maar ik wilde zeggen; een ZES! De chirurg heeft 1 minuut erbij gezeten, was zo weer weg. Ik moest nog een aantal vragen beantwoorden; had ik complicaties gehad? mocht ik benaderd worden voor publicatiedoeleinden (de consulent zei; zou ik niet doen. Oke...zegt ook weer iets), etc. Daarna foto's maken. Ik vroeg of ik een kopietje mocht van de voor en na foto's. Kon niet. Heb met de iPhone een foto van het computerscherm gemaakt. Wat is mijn gezicht een ravage. Dikke rode pukkelige bedoening en rode littekens boven de ogen. Ik reed naar huis in zwaar mineure stemming. Thuis heb ik mijn hoofd in een emmer foundation gedoopt. Coverstick over de littekens, plamuur op de opvallende pukkels. En toen voelde ik me beter. Toen mijn vriend langskwam was ik natuurlijk niet te genieten. Dan kan hij 100x zeggen; je bent zo mooi. Ik voel me dan zo LELIJK. Maar gelukkig is er mijn sportverslaving, en ging ik 's avonds sporten en toen voelde ik me beter.
En nu ben ik ontslagen. 10 minuten. En de deur weer uit. Ik moest een online evaluatie invullen, daar heb ik wel eerlijk gezegd dat ik het resultaat een zes vond. Oh...mensen, wat een toestand allemaal. Het is klaar nu. Het is ook wel iets mooier. Met make-up voel ik me best oke. Maar ik doe het nooit weer....!

zusje

Bericht door zusje » 27 nov 2015 09:37

Snowwhite dank je wel voor je dagboek!! Iedere keer als ik me zorgen maak lees ik het weer terug. En dat is nogal eens.. helaas.
Ik heb een groot verschil in dikte van de ogen na mijn bovenooglidcorrectie. Rechts was tijdens de operatie aan het bloeden en is dus een aantal keren dicht gebrand en links niet.
Vandaar dat ik er nu vanuit ga dat een dikke maand na de operatie mijn rechteroog nog steeds dik is en constant vocht vast houd. Ik zie er niet al te intelligent uit :oops:
Er is mij verzekerd dat dit beter gaat worden. Het litteken aan het rechteroog geeft nog iedere dag een brandend gevoel en soms steken. Opmaken is dus nog steeds geen optie en dat vind ik natuurlijk jammer. Ik denk dat heel veel mensen niet voorbereid zijn op het lange genezingsproces. Ik heb het iig zwaar onderschat. De eerste drie weken bleef mijn rechterooglid zelfs hangen omdat de oogspier door het vocht mijn ooglid niet voldoende omhoog kon houden. Het gaf een lui oog effect wat nu iets beter aan het worden is.. Maar ik was er behoorlijk van geschrokken en kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die hier last van hebben of hebben gehad..

Vriendelijke groet,
Zusje

Laura61

Bericht door Laura61 » 11 jul 2016 16:55

Beste Snowwhite, ik lees net je dagboek uit 2012. Graag zou ik van je willen weten hoe het nu met je gaat. Je verhaal heeft mij enorm aangegrepen. Ik zit in dezelfde situatie. Ik hoop voor je dat het goed met je gaat.
Groeten, Laura

Plaats reactie