Bovenooglidcorrectie dag voor dag

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
snowwhite

Re: Bovenooglidcorrectie dag voor dag

Bericht door snowwhite » 01 mei 2017 17:11

Onlangs heeft een collega van me een ooglidcorrectie uit laten voeren. Ja, S., ik bedoel jou... :-) Ik maakte haar attent op deze blog en toen dacht ik: ik ga eens kijken wat ik ook alweer geschreven heb. En toen las ik de reacties en de vraag hoe het nu is. En het gaat hartstikke goed!! Echt, alles is goed gekomen. De huid versoepelt weer, de zwelling gaat weg en de littekens (ook al zitten ze asymmetrisch, de ene hoger of lager dan de ander of langer of korter), vallen geheel weg in je oogplooi. Je ziet er werkelijk niets meer van. Ik kan me nog heel goed de ongeduld herinneren, die ik had. Oooooh, het ging me niet snel genoeg. Teruggekeken denk ik dat ik pas na een jaar kon zeggen: nu is het oké. Bij de vriendin van mij die een vreselijke bloeduitstorting kreeg, is het ook goed gekomen. Zij vindt nog wel dat je een littekentje ziet in haar binnenste ooghoek, maar daar moet je wel met een vergrootglas op, wil je dat zien. En het heeft me enorm geholpen om de voor-foto's nogmaals te bekijken en te bemerken dat mijn gezicht toen ook al niet symmetrisch was. Wel vind ik, dat ze meer vel hadden kunnen weghalen. Mijn eyeliner verdwijnt nu al weer onder wat overhangend vel. Misschien had ik toch, zoals de chirurg me aanraadde, een voorhoofdslift moeten doen. Maar dat wordt hem echt niet. En ik ben ook niet helemaal mezelf kwijt geraakt in de plastische chirurgie. Ik heb het bij die ingreep gelaten en dat vond ik ook oké.

En of ik het weer zou doen? Jazeker! Ik ben nog steeds blij met het resultaat. Onlangs zag ik terloops een foto van me van vroeger en toen zag ik het: pre-ooglidcorrectie tijdperk. Toch minder mooi. Het is een goede beslissing geweest en ik ben er ook nog wel een beetje trots op. Want uiteindelijk is het heel dapper wat je doet. Maar je moet het ook maar zien dat je daar weer van groeit als mens. Dan denk je: nou nou, tut tut, je groeit toch niet als mens om een ooglidcorrectie? Dat denk ik wel. Het heeft een impact op je leven (althans, dat had het op de mijne) en het is weer een mooie uitdaging om daarmee om te gaan.

Houdt moed! Het komt goed! Of...uiteindelijk komt het goed, is het nog niet goed, dan was het nog niet het einde, en moet je nog even geduld hebben...

snowwhite

Re: Bovenooglidcorrectie dag voor dag

Bericht door snowwhite » 02 mei 2017 08:49

Hieronder nog foto's! De eerste is een voor-foto, de tweede gelijk na de operatie, de derde de dag erna en de vierde 5 jaar later...
Bijlagen
ooglidcorrectieverloop 2012-2017.JPG
1e foto 2012, laatste foto 2017
ooglidcorrectieverloop 2012-2017.JPG (117.49 KiB) 497 keer bekeken

Plaats reactie