hoi ik ben nieuw.

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Joze

hoi ik ben nieuw.

Bericht door Joze » 13 mei 2014 19:53

G.avond allemaal.
Ik ben Joze en heb vanmorgen een bovenooglidcorrectie gehad....Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die dit ook hebben gehad en de dagen erna.
Moet zeggen de operatie zelf viel me reuze mee ...ik was doodsbang ....onnodig dus :lol:
Heb in het verleden al 2 keer vaker een verwijsbrief gehad maar het nooit gedurfd en deze keer heb ik het doorgezet.
Het trekt momenteel behoorlijk en voelt beurs aan .....dat het pijn doet kan ik niet zeggen .
O ja ik ben 51 jaar oud en de eerst keer dat ik een verwijsbrief had was op een leeftijd van 38 jaar.
de tweede keer met 41 jaar en nu eindelijk de stap gezet.

Ik ben zo benieuwd na het resultaat en of ik nu niet meer steeds moe ben en druk op de ogen heb..
Zo ik ga eens wat lezen hier op het forum.
Grt Joze

Joze

Re: hoi ik ben nieuw.

Bericht door Joze » 14 mei 2014 08:12

Dag 2.
Ik heb goed geslapen en de zwelling valt ook mee.
Het blauwe vind ik ook nog meevallen had het erger verwacht.
Het trekt wel maar valt eigenlijk ook nog mee.
Tot nu toe is het enige wat me een beetje dwars heeft gezeten het koelen...ik had kleine cold/hot pack,s voor te koelen maar die zijn eigenlijk toch te zwaar .
Nu gebruik ik gewoon wattenschijfjes die nat gemaakt zijn dan mooi verpakt in een plastic zakje .
Ze zijn dichtgevouwen en dichtgeplakt zodat ze niet nat zijn.
Zo in de koelkast en dan binnen no-time klaar voor gebruik.
Het fijne hiervan is dat ik ze gewoon achter mijn bril schuif..blijft gewoon zitten.
Zo de dag is nog jong en eens kijken hoe het vandaag verder gaat.

Tot nu toe is mijn angst ongegrond geweest en heb ik het gevoel dat ik jaren eerder had moeten gaan.
Grt Joze

Joze

Bericht door Joze » 14 mei 2014 15:50

dag 2 maar dan weer een paar uur later....
Heb ondertussen een hechting draadje wat te lang was en in mijn vel stak laten afknippen door mijn man.
De korsten die onder de plakkertjes uitkomen en ook aan de binnen en buitenkant van de ogen trekken heb ik ook verwijderd .
Met een wattenstaafje gaat dit perfect.
Ik denk dat het blauwe mee gaat vallen wat er gisteren nog uitzag alsof het donkerrood tot zwart zou worden is nu meer doorzichtig rood.
Het trekken van de plakkers en hechting vind ik het on prettigst ...voor de rest valt het echt reuze mee.
Hoop dat ik vannacht ook goed slaap neem gewoon weer een paracetamol 1000 daar wordt ik moe van .
Ben benieuwd hoe ik er morgenvroeg uitzie.
Grt Joze

Joze

Bericht door Joze » 15 mei 2014 08:28

Goedemorgen .
Dag 3.
Veel verschil met gisteren zie ik niet...nog steeds beetje dik onder de ogen .
Niet extreem blauw ...nog steeds dezelfde kleur als gisteren.
even afwachten hoe het zich verder ontwikkeld in de loop van de dag.

Grt Joze

Joze

Bericht door Joze » 15 mei 2014 17:48

Dag 3 uren later.

Kleur is nog hetzelfde alleen het gevoel is anders het trekt niet meer zo.
Had de hele dag al last van mijn linkeroog was net of er iets in zat.
Steeds kijken en er zat inderdaad een heel dun iets....geen idee wat het was.
Heel irritant omdat je niet in je oog kan wrijven.
Oogdruppels gehaald maar werkt niet het bleef zitten...dan maar met een vinger op het oog...en tot nu toe voel ik het niet meer dus ik hoop dat het weg is.
Nu merk ik dat zo,n boven ooglid wel heel vlug heelt.
Het begint iets te jeuken maar valt nog mee.
De bloeduitstorting is niet groter geworden en ook niet donkerder onder mijn rechter ooghoek is het al weggetrokken.
Afgelopen nacht heb ik ook gewoon geslapen nergens last van gehad.
Gisteren was eigenlijk nog een rustdag maar heb toch de was gedaan wel met hulp van mijn man die heeft de manden getild.
Vandaag weer gewoon zoals altijd de normale dingen gedaan alleen dan niet getild of extreem gebukt.
Jaren heb ik dit uitgesteld omdat ik zo vreselijk bang was......wat een onnodige gedachte :oops: was echt niet nodig geweest.
Zo vannacht weer gewoon lekker slapen en morgen zien we het wel weer welk kleurtje ik dan heb.

Grt Joze.

Joze

Bericht door Joze » 16 mei 2014 07:37

Dag 4
Goede morgen.

Nou ik geloof mijn ogen niet het rood is een beetje geel en de zwelling is zowat weg.
Wat is dit snel geheeld.
Gisteravond waren mijn boven oogleden ook niet meer rood of dik en dat maakt heel veel uit voor hoe je je voelt.
Ik voelde me gisteravond al prima.
Heb vannacht wel nog op 2 kussens geslapen maar nu op de zij...ik heb prima geslapen
Die andere nachten heb ik zowat rechtop op mijn rug gelegen die nachten heb ik ook goed geslapen.
Ik heb gisteravond wel geen paracetamol meer genomen...deze nam ik om te kunnen slapen want ik wordt daar moe van.
Voor de pijn zou ik niks nodig gehad hebben allemaal die dagen want dat heb ik niet gehad.
Ik verheug me er steeds meer op als de hechtingen eruit gaan want dan kun je resultaat zien...dan heb ik eindelijk oogleden :mrgreen:

Grt Joze

Joze

Bericht door Joze » 16 mei 2014 20:30

Hoi allemaal.
dag 4 tegen de avond.

Het begint te jeuken :lol: :lol: :lol:
Nu afblijven want het is van belang dat de strips blijven zitten ...
Maar zal wel lukken ik ga gewoon koelen dan gaat de jeuk ook weg.
Eerst koelen voor de zwelling nu tegen het jeuken hihi.

grt Joze.

Joze

Bericht door Joze » 17 mei 2014 08:29

goedemorgen.

dag 5

De kleur is een beetje minder en voor de rest is niks veranderd...
Nergens last van....beetje jeuk maar das ook alles.
Op naar een mooie dag want het weer is mooi zonnetje schijnt het is lekker warm.
Alleen naar buiten met een zonnebril op.
iedereen een fijne dag

Grt Joze

Avalon

Bericht door Avalon » 17 mei 2014 17:27

Goh, ik lees dit met verbazing. Heb afgelopen maandag een ooglidcorrectie gehad en het ziet er niet uit! Is nog vuurrood en een heel ik litteken. Ik begin in paniek te raken want moet volgende week echt weer aan het werk. Maandag voor controle. Dat dan weer wel maar echt het ziet er niet uit!
Laatst gewijzigd door Avalon op 17 mei 2014 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Joze

Bericht door Joze » 17 mei 2014 17:49

Dat meen je toch niet...wat vind ik dat jammer Avalon.
Hoe mijn litteken eruit ziet geen idee ik heb de strips er nog op zitten maar wat ik tot zover zien kan ziet het er goed uit.
Dinsdag gaan de strips eraf en de hechtingen eruit.
De jeuk valt momenteel ook mee ..
De kleur onder mijn ogen is echt geel en een klein lichtrood plekje aan beide kanten.
Misschien heb ik gewoon geboft dat het zo snel heelt en dat ik er zo weinig last van heb.
Ik hoop dat het snel wegtrekt bij jou.
grt Joze

Avalon

Bericht door Avalon » 17 mei 2014 20:01

Ik heb hier ook helemaal niet op gerekend. Veel voorlichtingsfilmpjes gezien me echt goed voorgelicht (dacht ik) Bij het intakegesprek werd ook gezegd dat gisteren!!!!! dus de 5e dag de hechtingen er al uit gehaald zouden worden, heb vreselijk veel gekoeld, slik al 3 weken lang arnica en vitamine C-1000! Geen alcohol gedronken en ik rook niet... Dus wat had ik meer kunnen doen????? De operatie zelf was echt een fluitje van een cent. Heb me zelfs vermaakt op de operatietafel met de arts en assistenten over het songfestival van de zaterdag ervoor... Dus niets aan de hand. Was wel de laatste die maandag (erkend ziekenhuis met een erkende chirurg!). Grapte nog of ze zeker wist dat ze niet te moe was en zo. Ik weet het niet hoor. Vrijdag pas onder de douche geweest (verder aan de wastafel gewassen hoor!) en bij afdrogen zag ik dat de hechtpleisters verdwenen waren. Die zouden tegen douchen kunnen, was me verzekerd. Ik weet niet of dat nog iets uitmaakt. Zie verder helemaal geen hechtingen. Ook zo vreemd. Maar het is nog knalrood, heel vurig, dik litteken met een soort gootje, en zo ver doorgesneden naar de zijkanten..... Heb geen gevoel in de oogleden zelf en alles trekt heel vreemd in rimpels die ik daar echt niet had. Tja. Ben echt vandaag een beetje in paniek. Kijk, is dat vurige weg, dan smeer ik er wel wat make-up op als ik ga werken. Maar echt veel langer vrij nemen kan ik niet. Je weet hoe dat gaat! Ik dacht dat 2 weken lang genoeg moest zijn. Krijg het wel vergoed omdat het medisch is en ze heeft veel weggenomen, zei ze na de operatie. Maandag op controle en gaan de hechtingen (waar ze ook zitten???) eruit. Ik hou je wel op de hoogte. Blij dat het met jou zo goed gaat. :P

Joze

Bericht door Joze » 18 mei 2014 09:36

Goede morgen.
Vandaag dag 6
Hoi Avalon.
Idd de operatie is ook een fluitje van een cent...ikzelf had dat niet verwacht ik was echt bang.
Ik heb ook heel veel voorlichtingfilmpjes en berichtjes gezien en gelezen omdat ik dus wilde weten wat op me af kwam.
Roken en drinken doe ik ook niet .
Om even over de hechtingen te beginnen het zijn geen hechtingen zoals we gewend zijn het is maar 1 hechting per oog...het is soort van gerijgd...hierdoor krijg je niet die lidtekens met die puntjes....deze hechting zit ook dieper..zodat je als ze eruit zijn eigenlijk alleen maar een dun streepje ziet.
Dat streepje is dun en na een tijdje zie je ze niet meer.
Bij mij is er ook ver doorgesneden aan beide ogen niet alleen aan de buiten maar ook aan de binnenkant.
Dit zei de arts al toen ik voor de intake ging.
Mijn oogleden hingen voor de operatie aan de buitenkant en de binnenkant van het oog ver over mijn wimpers heen.
Als hij dit niet had gedaan was dat vel blijven hangen en dan had je geen mooi resultaat gekregen.
Zelf heb ik ook gekoeld...2 tot 3 dagen ieder uur wel een kwartier....
Ben wel direct met arnicazalf gaan smeren onder mijn ogen....dat doe ik nu nog.
Heel dun want anders heb ik na het slapen een waas over mijn ogen.
Ik ben de tweede dag al onder de douche geweest heel voorzichtig maar was wel even een opluchting.
Dat trekken heb ik ook gehad ....in het begin toen mijn bovenoogleden dik en rood waren was dat heel erg.
Ik heb wel gevoel in mijn oogleden niet zoals voorheen het is een beetje doof maar ik voel wel.
Toen mijn bovenoogleden niet meer dik en rood waren vond ik het trekken wel meevallen.
Het trekt nu ook wel maar voelt alsof het tijd wordt dat de hechtingen eruit gaan.Het is niet storend dat trekken.
Bij mij gaan de hechtingen dus echt pas dinsdag eruit das precies een week na de operatie.
Ik ben geopereerd in het ziekenhuis door een plastische chirurg...ik heb die keuze gemaakt omdat zo,n mensen toch jaren ervaring hebben met dit soort operatie,s
Hier in de buurt zijn meerdere huisartsen die deze operatie ook doen waarschijnlijk ook goedkoper dan het ziekenhuis maar dat was voor mij, zeker omdat ik het toch vergoed kreeg geen optie.

Zo nu even hoe het vandaag is.
De kleur wordt minder de rest is allemaal nog hetzelfde .
De jeuk valt mee ...nog morgen en dan gaan de hechtingen er overmorgen uit .
Dan even kijken hoe de lidtekens eruit zien.
Grt Joze

Joze

Bericht door Joze » 18 mei 2014 19:20

dag 6 .

Dag allemaal.
Je ziet het gewoon met de dag minder worden....gelukkig.
Denk niet dat als de hechtingen eruit zijn het al helemaal weg zal zijn
Ik blijf gewoon arnica zalf smeren..
Als de hechtingen eruit zijn zal ik eens gaan kijken voor een goede lidteken zalf zodat dat ook snel mooi wordt.
Prettige avond allemaal.
Grt Joze

Joze

Bericht door Joze » 19 mei 2014 08:17

Goede morgen

dag 7.

Vanmorgen weer een stuk minder gekleurd onder mijn ogen.
Het is niet helemaal weg .
Zal zeker nog een paar dagen duren voordat het helemaal weg is.
Ik kan het mooi verstoppen onder mijn bril het zit net aan de onderkant van mijn glazen.
Dacht eerst dat het na de hechtingen wel weg zou zijn maar denk dat nog een paar daagjes geduld moet hebben.
Ikzelf vind dat niet zo erg ...als er mensen zijn die vragen geef ik ze antwoord en dat was het dan.Ik kan er nog altijd iets opsmeren zodat je het niet ziet..
Ik ga me morgens eens verdiepen in lidtekencreme...welke het beste is ...mijn zus heeft me een merk gezegd maar dat ben ik weer kwijt :oops: hihi...
Morgen of vanavond even bellen en vragen welke het nu was.

Avalon.
Ik wens je veel succes vandaag met het verwijderen van je hechtingen en waarschijnlijk ziet het als ze eruit zijn goed uit.
Maar ik hoor het wel nog .

Morgenvroeg is het mijn dag om de hechtingen te verwijderen...en dan kan ik het resultaat pas echt goed zien.
Ik zie het nu ook al hoor normaal als er een foto gemaakt werd was het net of ik boos keek.
Nu als er een foto gemaakt wordt ...is dat weg.
Misschien sta ik nu wel eens mooi op een foto.
Ik ben zo benieuwd hoe het met mijn hoofdpijn en vermoeidheid verder gaat.
Hoofdpijn heb ik al niet meer gehad sinds de operatie...tja en vermoeidheid....volgens mij heb ik alleen nog maar de normale vermoeidheid.

Grt Joze

Joze

Bericht door Joze » 20 mei 2014 06:49

Goede morgen.

Dag 8.

De eerste nacht dat ik slecht geslapen heb pfffff zal wel zijn omdat vandaag de hechtingen eruit gaan ben zo benieuwd hoe dat geworden is.
Moet gelukkig al vroeg in het ziekenhuis zijn.
Het gele is zowat weg maar heb wel nog 2 kleine blauwe/rode streepjes onder beide ogen.
Daar val zowat het montuur van mijn gewone bril op.
Het wordt wel iedere dag minder.
Zal straks laten horen hoe het geworden is.
Grt Joze

Plaats reactie