Eerst bovenooglidcorrectie en recent onderooglid correctie

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Kim75

Eerst bovenooglidcorrectie en recent onderooglid correctie

Bericht door Kim75 » 10 mei 2015 19:38

Hallo allemaal,
Vorig jaar sept heb ik m'n bovenoogleden laten corrigeren. Geen spatje pijn gehad alleen had ik enorme vochtwallen. Nadat t vocht weggetrokken was, bleef er 'los' vel over wat niet meer strak trok (zal de leeftijd wel zijn ;) ). Dus terug naar de kliniek en in laten plannen voor een onderooglid correctie (met korting omdat ik zo snel al weer onder het mes 'moest).
Ik ben 4,5 week geleden geopereerd en heb nog steeds wat vocht onder m'n ogen, links meer dan rechts en het is daar rood, net of je verbrand bent door de zon. Heeft iemand een idee of dit wegtrekt?
Groetjes Kim

kiki

Re: Eerst bovenooglidcorrectie en recent onderooglid correct

Bericht door kiki » 10 mei 2015 22:20

Kim ik heb een onderooglid correctie gehad 8 weken geleden, sommige dagen zit er ook meer vocht onder mijn ogen dan andere, het scheelt van dag tot dag, ben wel veel water beginnen drinken zodat er vocht afvoer is, soms is er ook een branderig gevoel maar het is niet iedere dag, volgens mijn arts zou het nog weg trekken maar dit gaat heel heel langzaam je mag rekenen op een half jaar. Tuurlijk hou ouder de huid is hoe moeilijker het weg trekt, heeft tijd nodig.

Kim75

Bericht door Kim75 » 11 mei 2015 07:56

Bedankt Kiki,
klopt inderdaad van het lange herstel, geduld dus....
Okee, dan wachten we het rustig af, voor de rest ben ik hartstikke tevreden, was alleen benieuwd of dit bij meerdere voorkomt. Mijn tante heeft eenm jaar geleden boven en onder gedaan, en heeft nog steeds rode plekken onder haar ogen.

kiki

Bericht door kiki » 12 mei 2015 08:06

Nou nog maar enkele maanden geduld meid, ik ben ook heel tevreden over een oog, maar de andere sluit niet goed aan tegen het oog, zou te maken hebben met wat ouder vel en minder spanning op de spier, moet 3 maanden wachten eer ze aan de linker oog gaan bij corrigeren, ze willen het niet te vroeg doen omdat het nog kan bijtrekken en ik anders een grote en kleine oog zou kunnen hebben, moet ook geduld hebben.....soms ver te zoeken.

Kim75

Bericht door Kim75 » 12 mei 2015 08:10

Geduld en vrouwen........;)
Kan me ook voorstellen dat de plek van de incisie netjes geheeld moet zijn voordat ze er opnieuw in kunnen snijden. Maar komt vast allemaal goed!

kiki

Bericht door kiki » 12 mei 2015 12:02

Hoop het ook Kim, het duurt enkel veel te lang voor mij, kan geen make up opdoen of niets, dan nog ermee op verlof in juni, balen maja geduld is een mooie zaak.

Ben nog vergeten te schrijven als je veel last van die rode vlek hebt, kan je eens proberen met Bioderma te smeren heb ik ook gedaan. Vraag eens aan je apotheek want op zijn aanraden heb ik het aangeschaft, of bevraag je eens.

Kim75

Bericht door Kim75 » 12 mei 2015 13:07

Biodermal heb ik al in huis, evenals calendulan crème en arniflor hahaha. Moet dus goed komen.....uiteindelijk ;)

kiki

Bericht door kiki » 13 mei 2015 21:53

Kim je kan ook opteren voor lymphe drainage massage, moet je eens bevragen bij je arts.

Kim75

Bericht door Kim75 » 13 mei 2015 22:35

Thanks for the tip Kiki.

zonnetje

Bericht door zonnetje » 30 mei 2015 22:18

Hallo, ik ga 11juni as voor een ooglidcorrectie, als ik dit allemaal zo lees krijg ik toch mn twijfels of ik hier goed aan doet. Ben 52 jaar mn linkeroog is een zo genaamde luioog, als ik moe wordt zakt ie ook behoorlijk dicht. Heb nogal wat vel over op mn oogleden. Kan als ik moet lachen mn ogen ook niet goed open houden. Eigenlijk moet ik wel geopereerd worden, want mn ogen zakken steeds verder dicht. Ga na het Umcg in Groningen heeft iemand daar al wat over gehoord. Gebruik al de Arnica druppels heb Biodermal voor onder mn ogen en Dermatix voor de littekens. Moet ik verder nog iets doen.. :oops:

Kim75

Bericht door Kim75 » 30 mei 2015 22:23

Hoi Zonnetje,
M'n bovenooglidcorrectie ging goed hoor! Behalve dat ik hele dikke blauwe wallen had maar dat trok allemaal weg. Een vriendin van me had haast niks aan blauwe of rode plekken of zwellingen. Enige wat je bij haar zag waren de pleistertjes.
ik heb bijna niks gesmeerd op de littekens van de boven ooglid operatie. En je ziet er echt bijna niks van.
Groet Kim

Plaats reactie