20/8 uiteindelijk de stap gezet, nu enorme twijfels

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Elfje76

20/8 uiteindelijk de stap gezet, nu enorme twijfels

Bericht door Elfje76 » 22 aug 2015 15:22

Hallo,

Na veel wikken en jarenlang wegen uiteindelijk een bovenste ooglidcorrectie laten doen, had er wel bij gezegd dat het zeer subtiel en natuurlijk moest blijven en dat ik geen Greta Garbo ogen wou ( ik heb van nature vrij kleine ogen en zo opengesperd zou ze enkel nog lelijker maken en heb al zo'n complex van mijn ogen. Nu zit ik op de derde dag en ogen zijn nog enorm gezwollen en bovenoogleden rood. Bovendien loopt er héél ver naast mijn oog dat litteken. plus ik dacht dat het onderhuidse hechting ging zjn en dat heeft de chirurge niet gedaan bij mij. Nu is mijn bovenste ooglid gezakt tot op mijn pupil, daar waar dat zelfs niet het geval was voor de operatie, ik hoop oprecht dat dit dr de zwelling komt en dat ooglid bij verder herstel mooi terug op zijn plaats komt?
Ik ga ff uit proberen vissen hoe ik hier foto's moet posten dan wordt het allemaal duidelijker hopelijk. Ik heb schrik nu dat mijn ogen definitief verknoeid zijn dr mijn eigen fout en dat dit de grootste vergissing v mijn leven is, maar zou natuurlijk beter ff afwachten , ik werd pas donderdag jl geopereerd nl, als ik id spiegel zie kijk ik precies id ogen van een alien en mijn ogen zijn kleiner dan ooit ipv een meer open blik, zou de chirurgen niet teveel weggehaald hebben? is het niet te strak, komt dit nog wel goed ? graag ervaringen van anderen...
Groetjes van een ongerust iemand
Laatst gewijzigd door Elfje76 op 22 aug 2015 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Elfje76

Re: 20/8 uiteindelijk de stap gezet, nu enorme twijfels

Bericht door Elfje76 » 22 aug 2015 16:49

Ik kan echt niet vinden hoe ik hier foto's moet uploaden, een beeld zegt zoveel meer dan woorden :oops:
Er raast vanalles door mijn hoofd: ik heb vrij kleine ogen en ik wou eigenlijk vnl dat de buitenhoek wat minder ging afhangen, als alles te strak is opgespannen, lijk ik wel kraaloogjes te hebben, en ik had de angst hiervoor zeer uitdrukkelijk vr de ingreep met mijn chirurge besproken dus die zei dat ze niet veel ging weghalen omdat ik n subtiel effect wou, maar subtiel is wel een erg rekbaar begrip hé? Ik heb nu precies mongoloïde oogjes, ik kan er ook gn uitdrukking meer in leggen, het lijkt of ik uren geweend heb en mijn ogen daardoor er zo uitzien... Hopelijk panikeer ik echt voor niets en is het veel te vroeg om conclusies te trekken, maar ik zal er pas helemaal gerust in zijn wanneer mijn ogen er terug een beetje nl gaan uitzien, maar dan iets frissere oogopslag zoals ik het wou. Had ik onrealistische verwachtingen? ik zou zo graag een objectieve kijk hebben op de aanblik momenteel, mijn vriend sust me om me niet meer ongerust te maken, en misschien zie ik het allemaal wel erg negatief gezien ik sowieso mijn ogen altijd al lelijk vond, terwijl anderen daar vaak anders over denken. Ze zijn nl redelijk klein en zijn weinig sprekend, hoe moeilijk kan het zijn om hier nu een foto te posten? krijg er ver een punthoofd van, ben ik nu zo in paniek of zo n kluns dat ik dit niet vind??

Elfje76

Bericht door Elfje76 » 24 aug 2015 07:49

Vandaag weinig progressie ivm gisteren, nog steeds erg opgezwollen oogleden, de paarse kleur is wel aan het wegtrekken. Ik heb gelukkig nog n weekje verlof , en morgen mogen hopelijk de hechtingen eruit. Nieuwsgierig wat de chirurge gt zeggen over t herstel. Misschien ga ik toch lymfedrainage manueel vragen. Ik werk nog mr enkele maanden op n nieuw werk en zoals ik er nu bijloop kan ik niet gn werken, moet teveel mensen zien en echt zie er nog uit als n alien;-)
Ik leef op hoop , na t uren lezen van verhalen v anderen heb ikvr mezelf besloten dat ik de ongerustheid ff moet loslaten, want bij de meesten kentert het na een week heb ik de indruk. Op n week tijd kan t toch nog erg veranderen hoop ik? Wie weet kan ik na 14 dagen zeggen dat ik dit veel eerder moest doen en kan ik me niet meer irriteren aan mijn oogjes...
Ik ga toch terug koelen omwille v pijn en irritatie hoewel de chirurge zei dat dit enkel zin had de eerste dag. Ook ga ik met zonnebril nr buiten s 2 dagen ( is wel vreemd natuurlijk wann het donker is, maar zonder is echt nog onmogelijk helaas) ik hoop echt dat ik achteraf k lachen met deze ellende. Is t wel realistisch dat ik denk dat na 11 dagen met camouflage k ga werken zonder dat iedereen vragen stellen? Ik ben nl n van plan het te zeggen , schrik dat ze me zot gaan verklaren want niemand uit m omgeving vonden t nodig ....

Fijne dag iedereen,

Groetjes

Elfje76

Bericht door Elfje76 » 24 aug 2015 18:42

AUB graag een beetje feedback, ik ben er echt niet in gerust. Ik lijk nu met slaapoogjes rond te lopen doordat mijn oogleden meer hangen, ik wou dit expliciet niet dat het volledig werd opgetrokken. mijn ogen zijn nu rond ipv wat ze waren, en zoveel zwelling zit er niet meer op volgens mij, aaargh ik hoop dat ik ongelijk heb en ik gewoon wat meer geduld moet uitoefenen maar ik had het zo geapprecieerd moest ik hier eens de kans krijgen om de foto's te tonen aan mensen die hetzelfde meemaakten en me misschien gerust kunnen stellen hierin??? of zijn er fora waar je doorgaans wél iets van feedback krijgt aub??

Elfje76

Dag 6

Bericht door Elfje76 » 26 aug 2015 09:39

Ff update, gisteren nr chirurge geweest om de kleine draadjes eruit te nemen: conclusie: ontsteking op de littekens( ondanks preventieve AB kuur. Nu geruststellend was dat ze zei dat het uiteindelijke resultaat beter gaat zijn Dan nu, ze noemde het kraaloogjes( ik noem ze nu mongoloide). Vannacht dacht ik: misschien terug op 1 kussen slapen: resultaat: zwellling terug toegenomen. Ik moet maandag terug ad slag, ik heb vanmiddag n afspraak gemaakt vr manuele lymfedrainage,baat het niet Dan schaadt t niet hopelijk? Conclusie: ikzelf Ben nog niet overtuigd of ik de juiste beslissing heb genomen, maar ja er is uiteraard geen weg terug :cry:

Elfje76

dag 9

Bericht door Elfje76 » 29 aug 2015 11:27

Gisteren onderhuids draadje eruit gehaald, littekens z wel roder dan normaal zei chirurge , maar veel rustiger en reageren goed op antibiotica, ze heeft me ook getoond hoe t wat te camoufleren en t WoW gevoel kwam wel n beetje. Vr t eerst zonder zonnebril op restaurant gegaan en heb geen rare blikken gezien :-)

Vlgs de chirurge ga ik t elke dag n beetje zien beteren en zit er heus nog wel zwelling op de oogleden waardoor ze kleiner en ronder lijken. Aan de binnenkant van m ogen waar de hechtingsdraad zat vastgeknoopt zijn er wel 2 knobbeltjes, rood, hopelijk verdwijnen deze snel ... Elke ochtend nog steeds opzwelling oogleden gaat pas weg na enkele uren ,

Maandag terug aan de slag op t werk, dus ik heb nog 2 dagen om er wa meer toonbaar uit te zien :-)

Elfje76

Bericht door Elfje76 » 31 aug 2015 10:39

Hoi ,

Elfde dag nu (als eerste dag operatiedag gerekend. Het gt zeer goed littekens k wegschminken , geen extreme zwelling meer , en t effect begint mooi te worden ook m vriend grapt dat ik er nu veel jonger uitzie , ben es nieuwsgierig hoe het er gt uitzien b 1 maand en hoop dat t effect toch iets langer mag aanhouden dan 5-15 jaar wat je soms leest :-)
Niemand op t werk heeft Iets gezien zelfs :-)

Xxx

Elfje76

Bericht door Elfje76 » 02 sep 2015 14:39

Had beter niet te snel victorie gekraaid, n vrouw sprak me zo dramatisch aan opt werk van ' wat is da met uw ogen jong? Je ziet er zo verschrikkelijk moe uit :oops: net nu ik begon te wennen en redelijk tevreden ben , moet t wel nog hard schminken, en heb af en toe wel nog gezwollen oogleden , maar ook dat vraagt geduld denk ik zeker? Heel nieuwsgierig nu was ik maar ( nu 13 dagen geleden) al enkele weken verder , zou nog steeds dolgraag n foto plaatsen v hoe t nu is maar ik geef t op want k echt n uitvissen hoe ik dat moet doen

Groetjes

Elfje76

dag 22

Bericht door Elfje76 » 12 sep 2015 13:43

Hoi iedereen,

ondertussen begin ik wel te wennen aan mijn nieuwe oogjes, en krijg op het werk geen opmerkingen meer. Alleen s ochtends zijn de oogleden vaak nog ferm gezwollen ondanks hoogstand vh kussen ( durf dat nog niet laten) das lastig maar trekt wel na enkele uurtjes weg. Ook als ik lange stressvolle dagen heb beginnne die littekens te trekken en mijn ogen echt te irriteren. Ik hoop dat die gezwollen oogleden ( natuurlijk erger indien alcohol de dag ervoor :oops: ) toch na verloop van tijd verdwijnen zodat ik niet telkens vr de spiegel ga moeten staan kijken nr die ronde oogjes hopend dat ze zo snel mogelijk weg zijn...

Zo ik kom misschien nog es terug b een maand of zo, want veel verandert er niet, ik vond het een beetje akelig nooit geen respons te krijgen maar soit dat is missch ook niet de bedoeling vd dagboek om feedback te krijgen :-)

Hopelijk heeft er iemand iets aan deze dagboek, s
dan ben ik reeds tevreden...

xx

Faya10

Bericht door Faya10 » 03 mar 2017 14:27

HOI,,

Hoe is het nu, alles bijgetrokken?

Groet Eugenie

Queenmum

Bericht door Queenmum » 08 jul 2017 16:45

Ja ik ben ook wel benieuwd of nu alles goed is. Ik heb nu bijna 3 weken geleden een operatie gehad, maar ben er ook niet gerust op ...

Plaats reactie