Bovenooglidcorrectie - dag 3

Hier kunt u een dagboek bijhouden over de periode vóór, tijdens en na uw ooglidcorrectie. Op deze manier laat u anderen weten hoe een ooglidcorrectie verloopt en kunnen zij u steunen en tips geven.
Forumregels
De regels waar u zich op dit forum aan dient te houden vind u via de link 'registreren' rechtsbovenaan het forum (hiervoor dient u uitgelogd te zijn).
Plaats reactie
Catootje_78

Bovenooglidcorrectie - dag 3

Bericht door Catootje_78 » 02 apr 2016 14:03

Hoi allemaal,

Het is vandaag zaterdag. Afgelopen woensdag rond 15 uur kreeg ik een bovenooglidcorrectie en een liposculptuur van de mondbodem (onderkin). Het meest vervelend is de band om mijn nek i.v.m. de laatstgenoemde behandeling. Een vervelende bijkomstigheid was dat ik erg verkouden was afgelopen woensdag. Donderdag en vrijdag voelde ik me ook wel echt vervelend, nog slechter. Maar inmiddels ben ik al lekker aan het opknappen.

De ooglidcorrectie ging goed. Wel voelde ik bij het eerste oog het een en ander, dus de verdoving was nog niet helemaal goed ingewerkt. En het was toch best wel heftig, vond ik. Je moet je toch maar overgeven terwijl er wordt gesneden in je, je de brandlucht ruikt, etc. etc.

Maar, al met al ben ik blij dat ik het heb gedaan. Toen het net gedaan was en ik nog onder de operatietafelverlichting lag, was ik bang dat ik mijn ogen niet meer kon sluiten. Maar dat is gelukkig totaal niet het geval. Het rekt allemaal snel op. Ik kan ook alweer mijn wenkbrauwen (afzonderlijk) omhoog bewegen en zelfs knipogen :wink:

Vandaag zouden alle zwellingen het ergst moeten zijn, maar ook dat valt mee. Het enige minpuntje is dat ik onder mijn ogen vocht vasthoud. Dat ziet er niet uit. Bij het rechteroog iets meer. Maar als het goed is, moet dat vanaf morgen gaan afnemen. Geen blauwe plekken ofzo. Alleen bij het rechteroog een beetje gelige verkleuring onder het oog, in de ooghoek. Stelt niets voor.

Het doet trouwens ook geen pijn. Ik heb woensdag (dag van de behandeling) om 22.30 uur 's avonds 2 paracetamol genomen (dat vanaf om 21 uur), vervolgens de volgende ochtend om 8 uur (niet 6.30 uur) en tot slot toen ik naar bed ging donderdag. Daarna niet meer. Overigens nam ik de paracetamol omdat mijn hals een beetje zeer deed, niet zozeer voor mijn oogleden.

Nou, dat was het voor nu even. Ik moet nog minstens 2 dagen met de band om (dag en nacht) en woensdag (nog 4 nachtjes slapen), gaan mijn hechtingen eruit. Die hechtingen bestaan uit 1 draad, die er via de zijkant uitgetrokken kan worden. Dat zou tot een mooier litteken leiden. Ben benieuwd.

Catootje_78

Re: Bovenooglidcorrectie - dag 3

Bericht door Catootje_78 » 03 apr 2016 09:57

Bovenooglidcorrectie - dag 4

Zo, ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Lekker geslapen en mijn verkoudheid etc. is ook een stuk minder.

Het vocht onder mijn ogen is weg! Yes :-)
Het randje boven mijn wimpers was ook gezwollen en zat vol met vocht, maar ook dat is nu weg. Vanaf nu gaan we dus bergopwaarts en wordt alles mooier.

Plaats reactie